• idolf

Vi som väntar junibebisar del 2!

När jag väntae min son så var jag väldigt rädd för förlossningen och gick hos aurorabarnmorska och pratade några gånger innan. Men jag upptäckte att det inte spelade någon roll hur många ggr jag gick dit, hon kunde inte lugna mig iaf. Det var mest smärtan jag var rädd för (jag har väldigt låg smärttröskel) och den kan ju som sagt ingen förklara.
    Förlossningen gick väldigt bra ändå, fast jag var nära att gå hem, barnmorskorna på förlossningen var underbara och cochade mig genom den.

Idag var jag och bytte ett par mammabyxor jag köpt, valde in kjol istället. Något jag funderar på är varför mammabyxor ska vara så himla små i storleken?!! På H&M tex måste jag upp 2-3storlekar minst för att de ska passa, känns ju inte så kul precis.

• idolf

dagdrömmare: Åh 3-d ul vad härligt. Undrar som bebek, ser man så bra som det sägs?

Vi fick prova lite profylax på gymnasiet (?!), men vi fick inte köra så länge så vi inte skulle svimma. Enda gången jag provat det

• idolf

Ja hemorojder ja... fick det förra grav. och efter förlossningen blev det 18 resor värre. Vill inte att den kommer tillbaka den här gången, men det lär den ju göra...

Gå till förlossningen är inget alternativ här, för långt sjukhuset ligger i grannstaden Det blir sjuktransport eller taxi, maken har ju inget körkort.

Var till bm idag. Hb låg på 98 så det tyckte hon var på tok för lågt, järntabletter alltså.
    Jag har visst gått upp 10 kilo också, där ser man...
    Frågade lite om vad det kan vara som gör mig så öm i yttredelarna av "maskineriet", gör så ont. Det var visst åderbråck.
    Har åkt på en svampinfektion också (som att det inte räcker), så jag har shoppat på apoteket idag.
    Men annars var allt så fint så

• idolf

Trött men annars fint Själv?

Tärning6 skrev 2009-03-10 19:48:31 följande:
    Hej alla hur mår ni?Här e de bara bra.
  • idolf
    Svar på #1860
    Ja det blev nästan 500 här med. Nog finns det roligare ställen att göra av med 500 på.
  • idolf

Jag fick väga mig igår när jag var till bm. Har gått upp ca 10 kilo, men det bryr jag mig inte om. Det bor ju ett litet kryp i magen
    Min bm frågade mig på inskrivningen vad jag vägde och jag svarade på ett ungefär, hon nöjde sig med det.

• idolf

Den där blåbärs sorbeten måste jag prova, tänk att jag missat den!

• idolf

Jag sitter just nu och funderar när jag törs börja om med järntabletterna... Började i onsdags och fredag eftermiddag spydde jag. Var nog en kombo av hamburgare 2 dagar och järntabletterna.
    Har en väldigt känslig mage och brukar alltid reagera när jag äter tex hamburgare, men denna gången blev det väl extremt...

• idolf

Jag har också fått åderbråck där nere... Jo det gör ont satan.

3barnsmor35 skrev 2009-03-18 09:06:48 följande:
    Jag har fått åderbråck i underlivet, uppe vid inre blygdl Det gör ONT, skaver, kliar, svider. Har inte haft det innan så det är lagom kul.
  • idolf

Ang. skötbord till sonen hade vi en skiva klädd med tyg (så inte skötbädden glider) uppe på tvättmaskinen i badrummet och skötbädden uppe på. Tvättmaskinen var lite liten så med skivan blev det lagom. Skulle först skruva fast med gångjärn bak så vi kunde fälla upp och ner (för att komma åt tvättmedelsfack), men det blev aldrig av så det blev att skjuta ut tvättmaskinen från väggen en liten bit. Perfekt! Blir nog lika nu igen, har inte plats för något skötbord.

• idolf

Visst jag hade mer än gärna haft ett mer "riktigt" skötbord men vi har helt enkelt inte plats. Det var inte den optimala lösningen, men det var den som funkade bäst. Vi bor tyvärr lika trångt nu. Vad gör man liksom...

hyperballad skrev 2009-03-20 20:03:26 följande:
    vi har också tänkt ha skötbädd på tvättmaskinen. har inget annat val förutom att sätta ett sådant på badkaret men det verkar sådär bra tycker jag...
  • idolf

Fick tips från bm om att ligga mycket när jag kommer hem från jobbet, med en kudde under rumpan.
    Kram tillbaka du!

3barnsmor35 skrev 2009-03-20 20:19:35 följande:
    Så in i h-e... kram till dig!
  • idolf
    3barnsmor35 skrev 2009-03-20 20:26:07 följande:
     Mmm, försöker det, men här blir det inte så mkt till vila innan barnen lagt sig, så det är ju fullt sjå 06-20 på kvällarna. NU ligger jag ner dock kram
    Men det är ju alltid något Kram
  • idolf

Vi bor faktiskt i en fristående hyresrätt (bara 2 rok men ändå ), så det är faktiskt ett litet minihus. Stor altan på baksidan och husen här står i en ring med stor lekplats i mitten. Underbart! Men lägenheten skulle vara ett rum större...

• idolf

Åh det kliar i mina fingrar att köpa lite bebiskläder. Måste snart stilla mitt begär känner jag. Vi har inte handlat någonting ännu, men nästa helg blir det nog en tur till IKEA för säng och sånt smått och gott.

• idolf
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.ha de bäst
    Jag har också bf 20 juni

Vagnen har vi sen klar. Vi har ju kvar den från sonen, köpte ny då. Måste byta hjulen bara men det hinner vi. Spjälsäng ska vi köpa till helgen.
    Babyskyddet har vi inte köpt än, men det känns inte heller så jätte bråttom.
  • idolf

Jag kan inte heller se bebeks bilder

Idag har vi varit till IKEA, vi och massor av många fler... Men vi fick handlat det vi skulle så det känns bra. Vi köpte bla en spjälsäng och när vi kommer hem upptäcker vi att vi missat madrass. Så nu måste vi ta en ny tur till IKEA framöver, oj vad synd!

• idolf
    ploppen skrev 2009-03-28 22:39:38 följande:
    Haha, tänkte precis likadant!!!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!