Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag blev förälskad i brio första gången jag kände på en vagn, och för lite mer än 3 000 kunde man inte låta bli. Och det är öppet köp fram till födseln och garantin börjar gälla samma dag som bebisen föds

• längtan09

Är det någon som vet vart man kan köpa filtar som passar påslakan? Vet att man inte ska ha täcke i spjälsängen förens bebisen är 1 år, men vill fortfarande ha påslakan på filten.

• längtan09

Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande:

du kan ju gå in i en vanliga tygaffär annars, och typ köpa flecce :) och bara klippa till så de passar, för de behöver du inte ens fålla :) de funderar jag på att göra nämigen, flecce är ju inte så jättetjockt. om man har et lager :)
    Men det lät ju bra :D Funderade på om man skulle köpa en billig pläd på ikea och sen sy två olika av den men om man inte ens behöver fålla fleece är det ju bättre :D
  • längtan09

Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:

Ok nu känner jag mig som världens sämsta blivande mamma.... Man ska inte ha täcke i spjälsängen? Jag ser massa märkliga scenarion framför mig? Äh, jag hänger inte med. Varför är det dåligt?
    det vet jag inte, har bara läst det på fl. Tror det är farligt om dem får det över huvudet eller nått.
  • längtan09

Daisyduck skrev 2009-01-21 22:52:38 följande:

Men filt eller fleece kan de ju också få över huvudet??
    Mjo, det har du rätt i. Vet som sagt inte varför :P
  • längtan09

jag tycker det är så jobbigt att veta vad man ska köpa när. Vi köpte ju barnvagnen tidigt som jag berättat men det var ju bara för att det var ett bra pris. Men när ska man köpa säng? När ska man köpa kläder? hur mycket ska man ha av alla klädesplagg och i vilken storlek? Allt känns så jobbigt att hålla reda på :-P Tänkte nu att jag ska köpa kläder och så, utspritt, och sen näst nästa gång jag får pengar ta en tripp till IKEA, har räknat ut att det kommer gå på en tusenlapp med säng och madrass. Köper den billigaste sängen för en kompis har den och den verkar stadig och så.

Tänkte vänta med babysitter och så för att se om bebisen tycker om det. Babygym likaså. Bröstpump måste vi nog ha eftersom jag ska försöka studera på distans och då när jag har praktik ska sambon vara hemma med bebisen och då vill jag kunna pumpa ur så man slipper börja med ersättning :-P Sen verkar det som bröstpump kan vara bra annars också. Men annars vet jag inget :-P

• längtan09

Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned.

Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet.

Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D

• längtan09

bebek:
    Vi kan tyvärr inte flytta då vi bor i bostadsrätt och vi inte skulle ha råd med ett dyrare lån.

• längtan09

Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:

Ja och dom bostadsrätter som finns är svin dyra! Var och tittade på en trea i dag med utgångspris på 200000, en timme senare låg priset på 280000! :-O
    vår bostadsrätt var otroligt billig kan man säga :P köpte den för 5 000 och sen la vi ut typ 20 000 på renovering. Så det var ett kap.
  • längtan09

hyperballad skrev 2009-01-22 21:10:00 följande:

Svar på #330 herregud, vart bor ni???? o hur gick det med vagnen? *nyfiken*
    Vi bor i värmland Det är typ bara vi som fått sån tur så det är inget vanligt förekommande :-P Jodå, jag fick min BRIO Happy sittvagn med mjuklift Fullkomligt älskar den
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!