Vi som väntar junibebisar del 2!
Jag blev förälskad i brio första gången jag kände på en vagn, och för lite mer än 3 000 kunde man inte låta bli. Och det är öppet köp fram till födseln och garantin börjar gälla samma dag som bebisen föds
Jag blev förälskad i brio första gången jag kände på en vagn, och för lite mer än 3 000 kunde man inte låta bli. Och det är öppet köp fram till födseln och garantin börjar gälla samma dag som bebisen föds
Är det någon som vet vart man kan köpa filtar som passar påslakan? Vet att man inte ska ha täcke i spjälsängen förens bebisen är 1 år, men vill fortfarande ha påslakan på filten.
Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande:
Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:
Daisyduck skrev 2009-01-21 22:52:38 följande:
jag tycker det är så jobbigt att veta vad man ska köpa när. Vi köpte ju barnvagnen tidigt som jag berättat men det var ju bara för att det var ett bra pris. Men när ska man köpa säng? När ska man köpa kläder? hur mycket ska man ha av alla klädesplagg och i vilken storlek? Allt känns så jobbigt att hålla reda på :-P Tänkte nu att jag ska köpa kläder och så, utspritt, och sen näst nästa gång jag får pengar ta en tripp till IKEA, har räknat ut att det kommer gå på en tusenlapp med säng och madrass. Köper den billigaste sängen för en kompis har den och den verkar stadig och så.
Tänkte vänta med babysitter och så för att se om bebisen tycker om det. Babygym likaså. Bröstpump måste vi nog ha eftersom jag ska försöka studera på distans och då när jag har praktik ska sambon vara hemma med bebisen och då vill jag kunna pumpa ur så man slipper börja med ersättning :-P Sen verkar det som bröstpump kan vara bra annars också. Men annars vet jag inget :-P
Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned.
Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet.
Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D
bebek:
Vi kan tyvärr inte flytta då vi bor i bostadsrätt och vi inte skulle ha råd med ett dyrare lån.
Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:
hyperballad skrev 2009-01-22 21:10:00 följande: