Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #330
    längtan09 skrev 2009-01-22 20:10:28 följande:
    Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:
    vår bostadsrätt var otroligt billig kan man säga :P köpte den för 5 000 och sen la vi ut typ 20 000 på renovering. Så det var ett kap.
    herregud, vart bor ni????
    o hur gick det med vagnen?
    *nyfiken*
  • hyperballad
    Svar på #335
    längtan09 skrev 2009-01-22 21:11:52 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-22 21:10:00 följande:
    Vi bor i värmland Det är typ bara vi som fått sån tur så det är inget vanligt förekommande :-P Jodå, jag fick min BRIO Happy sittvagn med mjuklift Fullkomligt älskar den
    åhh tjohooo!
    grattis till vagnen *avis*
    vill också har vår vagn hemma fast samtidigt inte, ohh sån jobbig balansgång..
    vilken färg är den???

okej man kanske ska flytta till värmland?
    haha
    min kusin o hennes sambo har köpt en 2a här i stan (helsingborg) på ca 75 kvm (om jag inte har fel) för 2,3 miljoner...
    så behöver jag säga att sambon o jag bor i vår 2a på 85kvm som då är en hyresrätt...
  • hyperballad
    Svar på #336
    Marinero skrev 2009-01-22 21:13:59 följande:
    Oh ja hur ska man välja en bra vagn?? Ska man kanske kolla på nätet på undersökningar där de testat vagnarna? Man vill ju hitta en vagn till ett rimligt pris men ändå att den ska va säker, de e de viktigaste att den e säker.
    jag har läst en massa test, sambon har läst ännu flera tester medan jag har kollat färgkartor...
    sedan har jag varit inne i tusen forum och sedan varit på babyland och hos babyproffsen x-antal gånger för att provköra, provfälla och titta och prova packa in i bilen osv...

det är en djungel, välkommen
  • hyperballad
    Svar på #339
    skulle vara en gubbe som räcker ut tungan på slutet.. hmm hittar visst inte den haha
  • hyperballad
    Svar på #344
    längtan09 skrev 2009-01-22 21:40:38 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-22 21:24:47 följande:
    den är typ turkos. Passar ju bäst till en pojke, men en tjej kan ju också ha det. Värmland är billigt så sett. En 2a skulle aldrig kosta över en miljon, inte ens nybyggd tror jag :P Men det är lite dumt för dem har byggt jättefina lägenheter nära oss som är koperativt, så man får tillbaka pengarna, men dem kostar 500 000 kr + 9 000 i hyra. Sen får man tillbaka precis så mkt som man betalade, ingen ränta på. Kan tillägga att dem flesta lägenheterna där står tomma :P
    turkost kan man absolut ha till en tjej!!

ja det låter dyrt, då förstår jag att de står tomma...
  • hyperballad
    Svar på #345
    Marinero skrev 2009-01-22 21:49:20 följande:
    Jaa, det är väl bara att ge sig in i djungeln nu Jag vill ha en vagn som är lätt att gå med, eftersom jag äslkar att promenera mkt. Ja vi får helt enkelt provköra som bara den
    sambon efterlyste en terrängbana i affären men de hade ingen.. haha
    men hade inte jag och sambon haft minimal bil (toyota aygo) hade vi tagit en klassisk emmaljunga, inga konstigheter utan en vanligt vagn helt enkelt.
    nu blir det bugaboos cameleon som fälls ihop super duper lätt och tar minst plats av alla vi provat.
  • hyperballad
    Svar på #347
    längtan09 skrev 2009-01-22 21:52:40 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-22 21:50:28 följande:
    blev så förälskad i vagnen att jag liksom inte kunde låta bli. Sen tyckte jag det var positivt med avtagbar klädsel, vet inte om alla vagnar har det :P Sen är det punkteringsfria däck och jättebra varukorg som det inte kan glida ut ur samtidigt som den är lättillgänlig.
    punkteringsfria däck är ju kanon och varukorgen är också viktig, det kan jag känna på bugaboon att när liggdelen är på blir det super svårt att komma åt den.
    men det är inget alternativ att köpa ny bil då denna är lite äldre än magen och då fabriksny...
  • hyperballad
    Svar på #350
    längtan09 skrev 2009-01-22 21:57:17 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-22 21:55:07 följande:
    Men sen har man ju inte liggdelen så länge...
    näe det är klart men bara man kan fälla sittdelen så att bebisen sitter bra så är det ju okej!
  • hyperballad
    Svar på #384
    bebek skrev 2009-01-24 21:07:05 följande:
    Ja jag ska nog prata med resturangägaren som är en vän till att tjejen fattar hur allvarligt fel hon gjorde! För tänk om ni som aldrig druckit alkoholfritt drack upp glaset och kanske beställde in 1-2 till! hu vad hemskt!
    jag hade absolut ringt upp restaurangen o bett att få prata med ägaren eller ännu bättre åkt dit och berättat vad som hände och att det inte är acceptabelt! helt fruktansvärt gjort!!!

var ute med min mamma igår och drack två glas alkoholfritt rött vin, jag vill inte tänka på hur hemskt det hade varit att få fel så kontakta ägaren!
  • hyperballad
    Svar på #387
    Smulan87 skrev 2009-01-24 22:29:46 följande:
    påtal om annat ^^ jag har nu i snart en timme kännt bebisen sparka som tusan! :)  och ahn sparkade jättehårt i min hand! :D
    fusk!!
    pyret här i magen rullar mest runt o det känns inte på utsidan... har bf 1 juni...
    hihi
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!