Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Vi som väntar junibebisar del 2!

Katta86 skrev 2009-01-18 15:57:44 följande:
    Jag fick till och med ett påhopp från läkaren på BVC när jag slutat amma efter 5 veckor för det är jätte viktigt att barnet får bröst mjölk! Då var jag nära tårar! Bytte läkare snabbt efter det!
    Ja, jag har också hört dumma kommentarer från vårdpersonal.
    Min stora tös kräktes upp mitt blod tillslut så sårig var jag - det var fruktansvärt.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Ja, de två veckorna jag hade fungerande amning med Lillan var det fantastiskt smidigt och mysigt. En feelgood-känsla att se henne äta sig mätt och ha den tjocka goa strängen från mungipan hahaha MEN, att ge flaska är lika gott det.

BTW, Ersättning finns i olika sorter, vanligast är NAN eller Semper. NAN1 sägs vara snällare mot magen och är den de använder på BB till barn som behöver (tex efter kämpig förlossning, Neo, osv.). Det finns att köpa på ICA etc, men även apotek.
    Flaska är bäst att köpa en som liknar bröstvårta och där de får suga ordentligt så de inte blir serverade för enkelt, då kan de rata bröstet om man vill delamma. Jag har kört på Avent, men tänker testa Tommie tippiee eller vad de nu heter denna ggn.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Åh Nej....

• 3barnsmor35
    bebek skrev 2009-01-18 19:25:23 följande:
    Låter som en vettig ide, var hittar du dessa flaskor, i de flesta välsorterade babybutiker? Och så kom jag att tänka på babysitters, de verkar väldigt praktiska när barnet är vaket och man kan sätta dem en stund när man t.ex diskar. Medans vissa säger att små barn helst ska ligga ner hela tiden. Vad säger ni?
    Från 2 veckors ålder kan de sitta korta stunder i babysitter, den är väldigt bra tycker jag.
    Speciellt den med båge som de själv sprallar igång, den klassiska.
    Mkt bra om de behöver bli av med ett envist lass med bajs eller om mams behöver gå på toa Babygym är också perfekt. Vi har även en lekhage i trä, 1x1 meter. Bra när man behöver skilja på storasyskon+hund och bebis
  • 3barnsmor35

Jag har inte provat dem själv ännu, men de ser ut och känns bra. Har inte köpt ännu =)

• 3barnsmor35

Ja, lite SD har man ju, då o då. Men det är bara som livmodern tränar o gör inte ont.

• 3barnsmor35

Jag har fått 39+5 och 37+0 BF är nog svårt att träffa, precis som du säger.
    Flexibelt funkade inte så bra tyckte jag, det var bökigt. Jag köpte min på 4mom.se

• 3barnsmor35
    Smulan87 skrev 2009-01-18 20:08:30 följande:
    Någon som kan hänvisa mig till en enkel sida där som säljer nappflaskor i glas? :)
    Eller kolla hos de vanliga hovleverantörerna babyproffsen o babyland
  • 3barnsmor35
    Tickollina skrev 2009-01-18 20:18:32 följande:
    I dag blev jag tokig....skulle köpa mamma tröjer på HM.....gick därifrån utan en enda. De tror verkligen att man vill ha urringat när man är gravid. Det har jag inte ens till vardags i vanliga fall då jag arbetar som lärare. Nej det fick bli POP.
    Tips är att ha ett microfiberlinne under, blir inte så svettigt tycker jag och då slipper man urringningen. Speciellt nu när man har såna jättelökar!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!