Vi som väntar junibebisar del 2!
tickollina
Grattis till tvillingarna!!
tickollina
Grattis till tvillingarna!!
Tickollina skrev 2009-01-17 20:14:01 följande:
bebek skrev 2009-01-18 12:35:51 följande:
Ser att ni diskuterat hur länge barnen sover hos er. Vi flyttade också över vår dotter till eget rum vid 6-7 månaders ålder, dels för att vi blev skrämda av bvc att vid 8 mån kommer ngn period då det blir jobbigare och dels för att vi störde varandra på natten. Dottern vaknade så fort vi vände oss och vi vaknade av minsta lilla från henne. Det fungerade hur bra som helst med överflytten!
Ang. skötbord så har vi ett tvättbjörne som sitter på badkaret, ett sådant med stor avlastningsyta undertill. Vi behöver mkt plats till blöjer, tvättlappar, handdukar, slavor osv.
Och sen har vi dusch i andra badrummet så det är inte ofta vi flyttat bort skötbordet för att bada.
hyperballad skrev 2009-01-24 22:36:11 följande:
chanell
Jag hade nog köpt ngn amningsbh. Brösten kommer ju att vara stora när du ammar med så då blir de använingsbara längre.. Själv har jag ganska små från början så storleksökningen har bara varit en storlek och då fungerar det med amningsbh:arna jag har sen dottern. Visserligen var dessa för små en vecka efter förlossningen då mjölken runnit till innan produktionen ställt in sig rätt, men sen var de lagom.
bäbis m skrev 2009-01-27 13:05:39 följande:
Min dag har varit lite jobbig. Åkte till jobbet i morse utan att få på mitt bäckenbälte, vilket ledde till en väldigt plågsam tillvaro på jobbet. Suck! Tänk att det kan hjälpa så mkt mot foglossningen... Tur att man har ett iaf!
Tärning6
Hur har din egen dag varit?
Ni skriver så mkt, har haft massor att läsa ikapp.
Ni som har problem med foglossning och använder stödbälte. Har er foglossning blvit bättre eller sämre?
Jag tyckte bältet hjälpte jättemkt i början, men nu känns det som att foglossningen bara blir sämre för varje dag som går. Trots jag använder bälte och har övningar från sjukgymnasten jag gör. Känns så trist. Det är ju långt kvar till BF!
Jag har sökt hp, skickade in pappren innan i veckan. Får hoppas att jag får besked relativt snart och då ett positivt. Det är ju lite svårt för arbetsgivaren att veta om de ska ta in ngn annan för en eller inte om fk dröjer.
Nu är det bara 2 veckor tills nästa BM-besök, första sen inskrivningen.