• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

oh när ni har för mycket dötid och inte orkar pyssla, städa, baka osv..
    lite beroendeframkallande hjärngympa www.betapet.se

• bebek
    Katta86 skrev 2009-02-24 23:16:00 följande:
    Vart tänker du att bebisen ska fastna?Och jag lovar dig att om dom på ca tio minuter tar beslut om att det blir akut snitt tills bebisen är ute så blir du sövd oavsett om du vill eller inte för då handlar det om barnets, eller ditt liv. Då har det inte tid med ryggmärgsbedövningar.. Om ni är rädda för förlossningscenarium ska ni inte läsa min förlossningsberättelse, ni andra är välkommna in i min blogg! =)
    fastna i bäckenet! är ju så väldigt liten i kroppen, alltså höfter, axlar osv..
    om jag då får en stor bebis så kan det bli svårt.
    hrm, jo jag vet men om valmöjligheten finns så vill jag inte sövas, men önskar innerligt att jag kan föda normalt.

Tack för botipset ska hålla utkik på bokrean;) är trött på alla dessa deckare så lite roligare böcker uppskattas!

Ska åka och kolla på barnvagn idag! :D
    ¨det är svårt tycker jag, funderar på en emmaljunga, en sittvagn med mjuklift som ni pratat om. även om de är lite klumpigare så är de robusta, bor inte i någon saltat storstad precis. De här i stan jag sett med urban jungle o bugaboo verkar ha en rätt jobbig körning snö o slask! Men vi får se vad det blir.. bara den kommer in i hissen;) haha
  • bebek
    kicki08 jag skulle slå till på den:) ska gå och kika på något liknande idag, min mor har en emmaljunga, den har skjutsat runt på tre generationer ungar tills de var ca 2 år.
    men de kan vara rätt sotra, men city modellen är lite mindre och smidigare.
    (setat här o läst broschyrer;)

Senaste boken jag läste och kan rekomendera är Khaled Hosseinis under solen, en mycket gripande bok som berörde mig mycket!

bäbism.. näe tyvärr har jag inte så stor koll, har handlat ett par byxor på hm, och ett pår på name it.  Jag har "vanliga" kläder,köpt lite längre t-shirtar o linnen på gina och bikbok, funkar utmärkt! de är ju billiga också:) Men barnens hus o arosbaby :D dit ska vi idag o spana runt!

skrattmaja: vad har du för modell på vagn då?
  • bebek
    skrattmaja: Det vart en citykrossvagn som vi filurat på:D den är ju mindre, lite smalare och lättare än de andra modellerna! hade planerat med mjuklift men det blev med hårdlift ändå:) tror nog man får ta bort den vid 6 mån ålder ändå och sätta in en gosig åkpåse till sittdelen men det gör inget. Mjukliften såg så trång och varm ut, hårdliften är större inuti och verkar svalare och skönare.. En väns bebbe såg nästan för stor ut för mjukliften vid 3-4 måns ålder... men det kanske var en stor bebis...

Ja de kan ju känna på bäckenet om det är i minsta laget, ska eventuellt få göra en bäckenröntgen, men jag vet också att man kan se liten ut, men att bäckenet kan vara precis lagom ändå! Nu ligger magen precis på normalkurvan enligt sf mått så vi får väl se hur det går.

Och trots min mage är helt "normalstor" enligt "tabellen" har jag hela veckan fått höra.. OJ VAD STOR MAGE DU HAR FÅTT! haha, och jag glömmer själv hur stor den är hela tiden och chockas varje gång jag ser mig i spegeln! (och slår in den i borskanter och fastnar ´när jag ska igenom trånga utrymmen:P ) 

bäbism
    jag ligger också på mage:P eller nu de senaste dagarna så får jag dra upp ena knät så jag halvligger kanske.. men ändå till förra veckan gick det bra! sen så blev det lite knöligt.. men om jag råkar lägga mig helt på mage så kickas det ifrån... -Leave my space alone! typ:P
  • bebek
    tekannan skrev 2009-02-25 19:00:01 följande:
    babekhaha... så känner jag med. magen följer medelkurvan, men ändå kommenterar alla hela tiden "vad stor mage du fått" och "är det tvillingar"... visst är magen betydligt mkt större nu än första grav och jag chockas själv när jag ser den. det är ju så långt kvar! och magen har börjat besvära mig när jag sitter ner, får ett jobbigt tryck mot bröstet. och det är 3 månader kvar... hjälp!
    jaa! tror folk aldrig har sett eller glömt hur en höggrariv kvinna ser ut, som om hon ska explodera:P Ah får du problem med halsbränna också då? Min mage sitter långt ned men jag har börjat känna sparkar mot revben o lungor ändå, o när det inte kan växa mer uppåt då måste den ju ta plats utåt:P Eller så såg folk oss som så smala o smärta förr så en bula på magen är chockerande;) hahaha
  • bebek
    skrattmaja: Jag känner mig jättenöjd med mitt val, känns som en robust vagn i lite mindre o lättare format:) och jag har provkört miljoner modeller känns det som! men det slutgiltliga valet är ju mest personlig smak av vad man vill ha för sorts vagn, men de flesta som haft emmaljunga verkar bara ha gott att säga om den! vad har du för färg på din? :P

katta86: men hallå, jag jobba ju helg o måndag, tisdag:P du matcha in fel dag;)
    du måste ju komma när jag o rifat jobbar, då äre absoluttop ju! haha

vaknar också på nätterna av sparkar! speciellt om jag råkat lägga mig på mage!
    och så ungefär 3-4 gånger för att kissa. Jag antar att sömnen inte blir bättre ju längre tid det går!

ohh jag längtar så tills jag får ut o promenera med bäbisen o vagnen! en rask skön solpromenad som avslutas med en piggilin! Var och kika på lite övriga möbler idag också, och känner för första gången att jag vill ställa ordning alla bebisgrejer! Börja handla o montera o vika bebiskläder i nya byrån o göra fint runt skötbordet osv:)

Hur länge använder man en babysitter?
  • bebek
    bäbis m skrev 2009-02-26 16:04:48 följande:
    Håller förresten med om att skönhetssömnen minskat markant. Är man inte kissnödig så är det full tjolabaloa inne i magen. Har hört att det ska vara en god träning för kommande nätter efter att barnet fötts så vi ska väl känna oss tacksamma..eller nåt. Och så är edt himla mysigt att få känna och se all aktivitet.
    ja tänker desamma, lika bra att vänja sig:D
  • bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-27 11:38:24 följande:
    Måste fråga...vad tror ni, kan man använda en massagestol nu när man är gravid?
    Nej! man får inte bada bubbelbad eller sitta i massagestol.
    Det är det dova ljudet och vibrationerna som inte är bra.

Dessa två saker var det enda min bm avrådde mig strängt att göra.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!