Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

hyperballad skrev 2009-03-19 14:21:16 följande:
    precis man läser om alla som förlorar sina barn o ser dessa rubriker om missfall o blir super orolig. det var det jag menade med att fl skrämmer upp en.sedan skulle jag ju aldrig klara mig utan dessa längta trådarna!
    Exakt! Tur att det positiva överväger det negativa {#lang_emotions_sunny}
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 14:40:56 följande:
    precis!sambon brukar säga till mig att om jag läser hemskheter så kommer han att ta datorn från mig
    Samma här Eller, ja, han har inte boksavligen gjort det än, men det är nära måbnga ggr, han blir arg om jag läser negativt.

Förresten fick brev från fk nu. Jag är beviljad hp!!!! *så lycklig* {#lang_emotions_sunny} 
  • frukarlssonn
    chesa skrev 2009-03-19 18:34:57 följande:
    Grattis! Min chef har ääääntligen börjat fylla i pappret om omplacering så jag hoppas på att få iväg ansökan på måndag! Oroar mig såå hela tiden! Hur lång tid tog det innan du fick beskedet? Vad jobbar du med?
    Tack, det känns underbart, nu kan man slappna av lite och börja njuta av sista biten av graviditeten.

Jag fick beslutet på fyra dagar när alla papper va inne, helt sjukt fort gick det. Jag jobbar på båt så vi får inte jobba helst efter sjunde månaden då vibrationerna ger mycket sammandragningar. Det har inte vart problem för ngn gravid hittills att bli beviljad hp, men man vet ju aldrig vad fk hittar på, så jag har också oroat mig. Det är hittills en endaste tjej som faktiskt blev nekad, men hon blev sjukskriven ist.

Idag var jag hos bm. Hjärtslagen låg på 147, sf-mått 27 och alla värden va jättebra, men ngt lägre blodvärde, men ändå såpass bra att jag inte behöver äta järntabletter.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:17:00 följande:
    jag har inte skickat in något omplaceringspapper, hmm måste man det? alla dessa papper gör mig virrig...
    Ja det kan va bra att du gör det annars utgår de från den information de har, och kan de inte omplacera dig och du vill ha hp så kan du få avslag, och det är ju synd. De vill bara ha ett intyg på att du begärt omplacering.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:25:37 följande:
    hmm har inte hört något från dem men det var nog en vecka sedan jag skickade in blanketten... finns ju ingen möjlighet heller att bli omplacerad o min chef har inte skrivit på något alls för det fick jag höra att det inte behövdes.
    De hör nog av sig om de vill ha en sådant intyg. Jag missade det i början så jag skickade bara in inkomstuppg. Eller ja, min arb.givare gjorde det. Men efter en vecka fick jag ett brev hem att de önskade ha en sådan blankett som arbetsgivaren ska fylla i. Tyvärr fick jag ingen blankett med posten men jag gick bara till fk och hämtade en sådan.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:32:52 följande:
    hmm okej men min chef vill inte fylla i för det är inte lönt att söka sa hon då ingen annan av kollegorna blivit beviljade det. + att jag nu är sjukskriven så jag är redan till besvär enligt henne. åh vad det kändes jobbigt nu då. hmm..
    Men kan du inte få bli sjukskriven fram till bf istället? Det vore ju bättre, men kan din chef neka dig ett omplaceringsintyg? Du borde väl ändå få försöka!
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:47:25 följande:
    får hoppas att jag då får sjukskrivning tills det är dags för min chef är inte av denna värld. hon tycker att allt är besvärligt och om man pressar henne trots att hon sagt nej säger hon att hon ska göra det men så blir det inte gjort tyvärr... min plan är att jag ska söka nytt jobb under min mammaledighet. annars blir jag galen på riktigt
    Men då får din chef skärpa sig, det ingår ju i hennes jobb! Hoppas du hittar nåt annat jobb, jobbigt att ha en sådan chef.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:50:22 följande:
    åh vad jobbigt, det letar sig verkligen in överrallt också...
    Slipdamm är fruktansvärt. När de renovera mitt badrum i min andra lgh, tejpade jag igen alla skåp jag kunde hitta. Nog fan hade det sipprat in lite här och var ändå
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:57:55 följande:
    åh ja jag vet, man har verkligen det överrallt. min kära sambo tog död på vår dammsugare eftersom han var övertygad om att det gick att dammsuga in. jo men visst sa jag o förklarade att det inte alls gick o att man då inte kan reklamera den eftersom det är självförvållat. haha tror ni att han lyssnade?
    Äh du vet karlar Haha jag höll på att göra samma sak, fast när vi hade renoverat i köket lite. Blev arg på net o net som lurat på mig en sån värdelös dammsugare som börjaar krångla bara efter några veckor. Men sen öppnade jag och tittade inne i den och förstod att et nog inte är gjort för att dammsuga den sortens damm med Som tur va så hann jag aldrig paja dammsugarn utan slutade innan den började brinna typ. Så jag gjorde rent den och funkar än, puh {#lang_emotions_tongue_out}
  • frukarlssonn
    chesa skrev 2009-03-19 20:24:04 följande:
    Det är en byrå med skötbord på som vi köpt! Vi har inte plats i badrummet för ett skötbord utan måste ha det i barnrummet. Vi behöver dessutom all förvaring vi kan få så lådorna är guld värda!
    Sånt skötord skulle ag också vilja ha. Vi har heller inte plats i badrummet, men har en jättestor klädkammare som vi tänkte klämma in den i.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!