Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

näe precis, tycker att det är en jättebra lösning när man har liten plats.

näe nu är det lets dance o pizza som gäller.
    ha en trevlig kväll tjejer!

• hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-20 20:19:35 följande:
    Så in i h-e... kram till dig!
    usch stackars er låter inte alls niice!

nu är det dags för lets dance o pizza - tjohooooo
    ha en trevlig kväll tjejer!
  • hyperballad
    Smulan87 skrev 2009-03-21 21:58:44 följande:
    BTW, är jag den enda som har APtråkgt? :S jag sitter hemma och kollar FL, men det är inget nytt, sambon jobbar.. inget bra tv, ingen bra film heller.. inge trött heller..fy >.<
    jag har också aptråkigt på vardagsförmiddagarna skulle jag säga. men samtidigt tycker jag att det är skönt att bara vara nu medan man kan.
    så försök att bara vara för sen kommer det dröja
  • hyperballad

jag skäms för att jag inte saknar mitt jobb...
    saknar två av mina kollegor då vi har riktigt kul ihop men annars så känns det som en otrolig lättnad att slippa det just nu...

• hyperballad
    bebek skrev 2009-03-22 16:36:33 följande:
    ja men egentligen är det väl just det "sociala" man saknar, men känslan går nog över när bebisen kommer, men just nu känns det lite tomt, jag tycker ju om att jobba och är van att jobba mycket:D fasst låt mig jobba en långpanna så ska du se jag vill hem igen;) haha
    haha ja jag har ju jobbat varenda dag sedan 2ring om jag inte har fel för mig.
    sedan var det ett års studier vid LU sedan jobb o sedan jobb samtidigt som studier. så nu är jag trött... haha
    jag njuter av att inte ha något på agendan för fösta gången så länge jag kan minnas
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:34:05 följande:
    Man börjar slarva enormt med maten när man är mammaledig, man småäter o tar sånt som går snabbt - om man ens hinner äta eller gå på toa för den delen =) Jag fick lite sån scare idag när jag tänkte på att jag ska jäkta iväg o båda lämna o hämta båda tjejerna med bebis. Tack o lov att det är sommar först!!! Inga vinteroveraller o sånt skräp =)
    det saknar jag också, lagad husmanskost varenda dag...
    nu blir det inte så där jättekul lunch... o jag är ju en nattmänniska så det blir sen frukost i sedan mellanmål o middag, ingen direkt lunch..
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:52:06 följande:
    Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =) Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)
    det tänker man inte på när man nu är gravid med första, det är bra med lite pointers!
    man har ju mest en drömbild av allt mys o gos, inte så mycket realistisk verklighet... tyvärr..
    men det är bra att få höra så att man kan försöka förbereda sig lite.

men här är det mycket mackor under dagen, ekologiska råghalvor är min last... tillsammans med kaffe då.. o FL haha
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-22 21:54:36 följande:
    Ja man har ju bara dessa rosaskimrande drömmarna om hur mysigt man ska ha det hela tiden, de där med trots osv har man inte tänkt tanken än Min kompis fick sin andra nu, hennes första flicka är tre till sommaren, nu har hon även en flicka på två mån. Det märks att det är enormt tufft att helt plötsligt ha två att ta hand om.
    har också en kompis med två barn där den ena är 2½ o bebisen ½.
    jag myser ju med barnen o vi fikar o snackar skit men sedan går jag hem så man är ju inte med när det är full rulle... o det ska städas, laga mat, lämnas på dagis osv.
  • hyperballad
    MissMurrig skrev 2009-03-22 22:34:46 följande:
    Kommer INTE att sakna jobbet. Jag blir väldigt rastlös och nervös när jag är arbetslös, men när jag är ledig och vet att jag ska vara det, då är det bara GÖTT! Men när man är arbetslös kan man ju få lite panik över att man inte vet hur det ska gå med ekonomin och så...
    jag har ju aldrig varit arbetslös, men jag kan tänka mig att man alltid är under press då eftersom det inte är en frivillig ledighet.
  • hyperballad
    Katta86 skrev 2009-03-22 23:38:55 följande:
    Ja gud, det är en helt annan känsla att vara arbetslös än att vara ledig! Är man rabetslös vet man inte vad mans ska göra och man har så tråkigt men när man har semester tex går tiden så fruktansvärt fort!
    precis, du har ju en press på dig att hitta ett nytt arbete, nu kan man ta det lugnt eftersom du har alltid något att komma tillbaka till.
    usch näe jag är glad att jag aldrig har varit arbetslös, min pappa blev arbetslös o var det en kort period innan han blev sjuk o det var jobbigt eftersom man såg hur nedstämd han blev. nu när han är sjuk o inte kan jobba så ser man att han tycker att det är jobbigt att gå hemma men det är inte samma tunga steg som innan när han var arbetslös.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!