Vi som väntar junibebisar del 2!
Jag har tänkt tanken några ggr nu när bebisen är född, hur svårt det kommer bli att sova den första tiden, kommer nog sitta och övervaka så den lill* andas  
  Huu, när ska man sova då?
Jag har tänkt tanken några ggr nu när bebisen är född, hur svårt det kommer bli att sova den första tiden, kommer nog sitta och övervaka så den lill* andas  
  Huu, när ska man sova då?
Förresten appropå film, kollar på American pie 2. Tyckr den och ettan är så bra, trots att det är en töntlig kollegefilm och själv är man snart 33 år  

Jag kommer definitivt inte sakna jobbet  
  Jo det sociala kommer jag sakna, jag trivs ju väldigt bra. Men jag verkligen längtar efter att få bara hemma och inte behöva stressa och boka in alla måsten på mina lediga veckor. Sen har jag ju de här körkortet som jag hade tänkt ta innan bf, hur nu de ska gå...
 Men jag kan ju trösta mig med att körningen gått väldigt bra de senaste gångerna. 
Idag fyndade vi en spjälsäng på Jysk. Varken jag el sambon gillar Jysk speciellt mkt, men vi tänkte att de kostar ju inget att titta. Vi fick en säng för halva priset, alltså 500 spänn, om vi tog med oss den monterad och det va en liten skråma på den, som knappt syntes. Och jag ruskade på den ordentligt, och den kändes väldigt stabil. Eg ville de att vi tog med oss den direkt, men eftersom den inte fick plats i bilen så va de inga problem att hämta den i veckan.
Kicki08: hoppas du kryar på dig snabbt! Ont i halsen är ingen hit.
                    Jag har heller aldrig vart arbetslös, däremot timanställd, och jag kan säga att jag aldrig kunde njuta av ledigheten fullt ut för man visste aldrig helt hundra om man skulle tjäna ihop såpass mkt pengar så man kunde betala räkningarna på egen hand. Men jag har haft tur och kommit upp i heltid under mina vikarieperioder.
Ja visst är det helt annorlunda när man vet att man är hemma pga en speciellt anldedning. Även om man kommer ha de knapert ekonomiskt så kommer det vara så värt det! Det ekonomiska får ordna sig på nåt sätt.
                    Angående fk så bokade vi tid där och det var verkligen kanon. Hon va jättetrevlig o hjälpsam, förklarade hur det hela går till, gav oss blanketter osv. Annars känns det så rörigt det där med fk, min komis som fick sitt nadra barn sat också att hon fortfarande inte riktigt fattar hur de går till där. Men nu har jag hp om en månad och ska skicka in begäran om fp snart (hon på fk tyckte vi skulle göra det två mån innan) så jag hoppas alla papper är i sin ordning nu så långt.
V 28 idag 

Bebek: hade ju vart spännande att se dina bilder men jag får inte upp nåt  
  Bara en blank sida... Jag ska kanske prova när jag kommer hem på måndag från min egen dator. Ngn som lider av kramp i vaderna? Jag har fått det varje natt i en vecka nu. Så fort jag sträcker på bena så gör de så ont så jag måste ställa mig upp.
Jag har via länsförsäkringar. Tog tilläggsförsäkringen och kostar runt 600 kronor, minns inte det exakta beloppet. Men det va billigare än Folksams tilläggsförsäkring som ligger på tusenlappen.
Usch hjärtklappningar har jag haft nån gång också. Men som sagt en gång är ingen fara, men är det återkommande ska man kolla upp. Men har hört att det är vanligare om man är gravid.
Smulan: hoppas mensonten håller sig borta och att det inte kommer fostervatten! Lite tidigt för bebben att komma ut nu, även om det statisktiskt sett är goda odds att de överlever i detta stadiet. Men vi vill ju ha kvar våra pyren så länge det går  

Stort grattis till alla som slutade röka i samband med graviditeten  
  Själv slutade jag för gott för tre år sen efter att ha vart till -och från rökare i 15 år. Räddningen var att jag gick över till portionssnus. Låter kanske inte gott men de va de  
  Och väldigt bra för även om jag va grymt sugen på nikotin när jag väl skulle sluta snusa så va jag iaf av med cigarettberoendet, vilket är skitjobbigt när man inte får ha nåt i handen eller sitta me de andra i rökrummet. Idag sitter jag nästan alltid ensam i fikarummet för majoriteten röker. Jävligt trist men inte så sugen på att sätta mig i rökrummet heller  

Oj vad ni skriver här  

Bebek: fin mage, det är samma för mig, vissa tror jag ska ha om en månad, andra tycker inte jag är nämnvärt stor. Senast igår sa kompisen att hon nästan tyckte jag va liten  
  Men det är jag inte direkt, tycker inte jag iaf. 
Smulan: Säger som alla andra här, försök prata med din karl. Det är viktigt att tänka "vi" nu och att man inte kan dela upp ekonomin sådär strickt, och för mig är det en självklarhet att den som tjänar mest hjälper den som kanske inte tjänar lika bra. Och i detta fallet ska han hjälpa dig då du har en mkt lägre inkomst än han. Jag menar det är ju ni som ska leva ihop, hitta på saker ihop, äta osv. Min sambo har länge haft en sämre inkomst än mig. Nu delar vi lika igen, fast är det en jobbig månad betalar jag, men när det va som värst betalade jag hyran och lite andra saker åt honom. Annars hade vi aldrig ens råd att göra nåt kul. Hoppas du får din sambo på andra tankar. 
Appropå förberedelser så har jag hittills lyckats köpa lite kläder. Senast idag köpte vi tre bodysar som ska tvättas. Barnsängen står i sovrummet, och barnvagnen är beställd. BB-väskan känns förtidigt för mig att packa, och jag hoppas pyret stannar kvar åtminstone 10 veckor till