-
haha, jag hade också bara ett streck till navel typ och har nu för första gången i mitt liv sett botten på den:) den är liksom rund och man kan se rätt in i den! rätt fashinerande att se hur man förändras.. tycker du/ni inte? navel, månlår, spindelnättuttar/magar, ränder, tjockare/glansigare hår och ökade volymer och säkert mer därtill:DMarinero skrev 2009-03-02 22:49:20 följande:Min navel börjar ta en annorlunda form. Vanligtvis är det som ett avlångt streck, nu börjar den bli rund i formen och ser ut som den kommer bukta ut -
Idag tror jag att någon försöker sparka sönder min mage inifrån, tror ni det går? haha, en riktig vilde har jag i magen! vaknade idag och var extremt extremt röksugen... konstigt jag har inte rökt på jättelänge...
ja, är själv skilsmässobarn, det kan varken vara lätt att bli sårad djupt och separera eller för barnen som ibland känner att de måste "välja" mellan föräldrar och deras åsikter mot varandra. Att hämnas genom barnen är tyvärr rätt vanligt tror jag, man kan bara hoppas dessa föräldrar kommer till insikt och skiljer på sina personliga åsikter och barnets välbefinnande. Alla separerade föräldrar borde bli inbjudna till någon form av samvårdnadssamtal där det fokuseras på barnens behov. Någon utomstående vuxen som vägleder och säger på skarpen att barn kan fara illa eller må mycket dåligt av konflikten mellan föräldrar, för barn är de sista man ska söka förståelse och medhåll ifrån. -
är det någon mer än jag som har ont i magen ibland?
speciellt i nedredelen, ibland på någon sida. inte alls som den molande mensvärken utan mer ilande o huggande. är det växtvärk tror ni. Och kan ni känna er väldigt "trötta" i magen? -
Ja tänk om alla kunde tänka som du! (kanske låter ironiskt men det är inte alls menat så) så mycket bättre många barn skulle må! Kvinnor är nog faktiskt dem som säger mest elaka saker om fadern när de separerat medans mannen ofta tar avstånd till hela familjen, tappar kontakt med barnet etc. det är iaf den uppfattningen jag har fått när man ser familjer som separerat och inte kan hålla sitt hat mot varandra inne...kicki08 skrev 2009-03-03 15:28:01 följande:Jag kan verkligen inte förstå varför man vill hämnas den andra föräldern genom sitt/sina barn. Barnen har verkligen inget som helst att göra med hur man kommer överrens som vuxna eller inte. För dom är man fortfarande deras mamma och pappa och inget annat.Varken jag eller mitt ex har aldrig någonsin sagt något dåligt om den andra inför vår son. Och skulle aldrig falla oss in. Ändra från början efter separationen så träffades vi alla tre en gång i veckan och åt tillsammans. För att vår son skulle känna att allt är okej. Det ska sägas att mitt ex hatade mig då eftersom det var jag som ville separera. Men han bet ihop för vår sons skull.När mitt ex träffade en ny uppmuntrade jag vår son att prata om henne och tyckte det var jättebra att han tyckte om henne mm.Men tyvärr har jag förstått att det inte fungerar såhär för alla.... Men det spelar ingen roll hur mycket man hatar eller hur sårad man är. Man får aldrig utnyttja sina barn på det sättet. Det är barnen som får ta den hårdaste smällen av en separation ändå som det är. Man måste kunna agera vuxen och se längre än så.Så tycker jag iallafall.
bäbism ja en lyftkran!! magen känns ju dubbelt så stor och tung på kvällen än på morgonen! får gå med den i en någon specialdesignad skottkärra på kvällarna om några veckor tror jag:P
tjena tärning6 tyckte du har varit borta ett tag! hoppas du mår bra:) -
låg nyss på sidan o kolla på tv, satte mig upp och märkte hur sambon stirra på mitt bröst och flina, tittar ner och ser en stor blöt fläck! jahapp så här ska det va närmsta året då!
-
jag har också tänkt man kanske skulle ha med sig en amningsbh till bb?
brukar inte vissa modeller vara anpassade efter din normala bh storlek du har innan? eller jag kanske har drömt. Har hört att man ska ta med sig ett babylakan också, sjukhusets tvättmedel är ofta så starka att bebisen får så röda kunder av att ligga på det.
Vilken liten söt bulle du har kicki08!:D -
meen, man kan ju säga att det kompenserar magen som försvinner?, inte ska man känna sig lättare o mindre direkt heller!
-
Lakehill: ja precis så jag menade, synd.
Kan man sola solarium som gravid? får lite eksem så här på senvintern/vårkanten och det brukar bli bättre att sola ca 2 ggr. Men det kanske blir så ljust för bebisen, har fått lite eksem på magen o så då hjälper det ju inte att lägga en mörk handduk över.
skulle behöva semester vid soligt hav, det gör undervärk för hyn! -
ja! har du som små "plitor"? små röda prickar? har fått det både på magen och lite varstans. pratade nyss med en vänninna hon sa att man kunde få sk. gravidplitor.. små kliande röda prickar. Kan minnar nu jag hade liknande i början också. så det kanske inte är eksem trots allt..kicki08 skrev 2009-03-04 12:38:58 följande:Ja jag funderar oxå över det där me då sola när man är gravid.. får man det igentligen? Nån som vet?Föresten, det har börjat klia som sjutton på min mage. Inte på magen direkt men liksom å sidorna.... ser ut som små utslag eller nån liten slags eksem eller nått. Har aldrig haft eksem någonsin förut.
mor min sa nyss att hon sola ibland under grav, men hon la en handduk över magen så det inte skulle bli så ljust för bebisen. Tror inte det är farligare än i vanliga fall, dock kan man vara känsligare för att få pigmentfläckar (vita fläckar) under grav om man har anlag för det läste jag och de försvinner inte i första taget ju..
Men inte kan väl Uv strålarna gå igenom genom alla tjocktjocka lager till bebisen?
(kanske man får en jättebrun bebis med solblekt hår:P ) -
ohh jag åkte ju till egypten när jag var i v.11-12 och där sola jag ju! (iofs är jag stort fan av solskyddsfaktor) men kan inte minnas att någon sa något om att jag inte skulle göra det som gravid, så då lär man ju kunna sola solarium? Men kanske inte efter vintern 30 minuter med anstiktsförstärkare o allt! Lagom att sola typ en kvart, fräscha upp hyn som börjar kännar lite rödprickig och samma färg som smält snö.