Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

3barnsmor35 skrev 2009-03-29 21:06:09 följande:
    hyperballad, oj vad du skriker hihi
    ja jag blir så exalterad när det kommer till försäkringar...
    ♥ pyret har BF den 1/6-09 ♥
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-29 21:35:01 följande:
    Haha hur lyckades du få med den röda pricken? Min sambo har sina lån via Länsförsäkringar därför valde även vi att försäkra via dem. Jag är heller inte mycket för det finstilta, även här är det sambon som sköter allt sånt, även när det gäller lån, räntor och ja... alla bankärenden. Han älskar sånt och sköter även min lägenhetsaffär ja vi vet inte än om jag ska sälja, men han har kontaktat en mäklare osv. Har sagt att han inte behöver men han älskar sånt hehe
    ibland lyckas man bara helt enkelt... haha
    var helt enkelt för lat för att skriva hennes nick eftersom jag blev osäker på hur många l det skulle vara...
    kopierade o klistrade in så pricken följde med o texten blev tjockare...
    jaja är inte riktigt vaken idag
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-31 09:25:41 följande:
    grattis bäbism! oh nu ska jag till frisören på en helrenovering! :D
    åh jag vill också till frissan... hmm..
    men nu ligger vi minus eftersom det inte har kommit några pengar från FK... så vi får ta det vid ett senare tillfälle..

{#lang_emotions_flower}    G R A T T I S i efterskott BÄBIS M   {#lang_emotions_flower}
  • hyperballad
    WilliamNellyJamie skrev 2009-03-31 12:48:44 följande:
    ja jag hoppar in på denna tråd jag med då jag fattar fortf inte att  det finns 2 juni trådar att vi inte bara har 1 !!!! ja jag har inte skrivit mycket här men en del vet vem jag är!!!! jag var i dag och tog nya blodprover har nämligen hepatos (förhöjda levervärden)och jag ska nu få veta om värdena har sänkts vilket jag tvivlar på men vem vet!!! har klåda som aldrig förr så jag är lite smått irriterad hela tiden!! någpn här som har det??? eller tror sig ha det? Kicki08 skönt att klippa sig!!!!! jag har inte orkat komma i väg men jag tänkte boka en tid så hoppas jag var klippt innan veckan är slut ska färga håret oxå!!!
    jag har också undrat varför det finns så många, finns väl tre...
    men nu så kikar jag in i dem o jag vet inte vilken av dem som jag är mest aktiv i men jag tror det är den som heter nr4 utan reklam om jag inte har fel...
    hmm
  • hyperballad

skönt att du mår bra idag smulan!

• hyperballad
    bebek skrev 2009-04-01 11:59:41 följande:
    WJN: usch låter inte inte roligt, inte så insatt på vad hepatos är, men jag hoppas det går bra och din bebis mår bra och inte är smittad. smulan97, skönt att höra att du är okej iaf! bäbism, ja jag blir yrslig konstant, tror inte det är något farligt, börjar det ringa i öronen och man får silverprickar för ögonen hjälper det att lägga sig på sidan en stund tycker jag. har precis kommit hem från fot och ansiktsvård, vilken lyxstart på veckan jag haft va:) men det var så jädrans skönt, men vi fick ta några pauser jag kan inte ligga bakåtlutad så länge. men fotvård var totalt underbart!
    du din fuskare, precis - lyxstart på veckan... *avis*
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-04-01 12:20:53 följande:
    men apropå koppla av, tänker på er som väntar erat andra barn medans den första fortfarande är rätt liten. passade min lillasyster på 2 år igårkväll några timmar och phu, jag blev helt slut! vi lekte "laga mat" i två timmar, åt riktig mat när andra syster på 8 kom hem, retades, byggde lego, försökte kissa på pottan, kolla tv, åt lite till, fick busattack, kom på att man absolut måste ha solbrillor på kvällen. var svårt att hålla samma tempo bara några timmar med de två viljorna! men oj vad mysigt det är också, med alla kommentarer från en som nyss börjat babbla, och som vill krypa upp och ligga och gosa och kramas när man blir trött, då smälter man igen.. men vi bara lekte och rev fram leksaker och åt mat. kan tänka sig att om man står där och ska städa upp allting, laga maten, hjälpa en med läxor och få den andra att förstå att man inte kan gå och lägga sig i typ gummistövlar och vanliga kläder. och sen vaara gravid och försöka rå om sig själv! hur ni klarar det är fortfarande lite av ett mysterium, får väl veta så småningom om några år:)
    jag kan tänka på det som idag när jag hade sovmorgon till halv tio...
    tänkte att hade man då haft fler sen innan, får man någon sömn o vila då?
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-04-01 12:26:20 följande:
    ja, haha, men jag fick tillbaka semesterersättning från ett företag som "glömt" betala det innan. så jag tyckte jag kunde unna mig lite;) har knappt lagt en krona på kläder eller något liknande sen jag blev gravid. och så slutade jag ju röka så det har jag ju sparat in över 1000 kr i månaden på! eller tja om man räknar på det har jag sparat ihop omkring 10 000 sen jag blev gravid på att inte röka;) duktlinda! haha
    ja det är klart, men jag är fortfarande avis...
    hihi
    låter så skönt.

själv har jag dock shoppat en del mammakläder o jag slutade röka dec 07 men pengarna har på något sätt försvunnit iaf...
    bra jobbat av dig!
  • hyperballad
    Smulan87 skrev 2009-04-01 12:42:02 följande:
    hjärtklappning är ju supernormalt :) läskigt men normalt, man ska bara andas lugnt och blunda och slappna av så går de över :)
    njaa supernormalt skulle jag inte säga.
    är det återkommande bör man kolla om det är psykiskt eller fysiskt. lider själv av hjärtklappning o man bör få det kollat om det är ofta man upplever att hjärtat rusar iväg!
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-04-01 13:17:58 följande:
    Svar: Nej
    hihi
    oj tog det för givet... {#lang_emotions_tongue_out}
  • hyperballad
    Smulan87 skrev 2009-04-01 13:50:47 följande:
    haha suck ;> okej ;>
    bara ett tips alltså..
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-04-02 11:53:24 följande:
    nej jag har inte hellr tvättat någonting! jag har inte ens skötbord eller säng hemma =o
    har inte heller tvättat, införskaffat skötbord eller monterat ihop sängen...
    eller hämtat hem vagnen...
    men men jag tar det snart *lugn*
  • hyperballad
    ModernaModern skrev 2009-04-02 12:41:22 följande:
    Jag har heller inget färdigt ännu, ingen barnvagn, inget skötbord ( vet ej om jag ska köpa det heller),har ännu inte lagat vaggan, inte tvättat... Tänkte dock sätta mig och börja fundera ut ett förlossningsbrev som ska med till BB...och sen göra allt annat också..hehe
    förlossningsplan har jag skrivit, ingår i min läxa från klarasamtalen.
    så det är nästan klart.

har dock gjort en mindmap - lättare än att få ihop något brev som någon ska hinna läsa mitt i allting tycker jag.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!