• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

ModernaModern skrev 2009-03-10 08:51:52 följande:
    Oh såg du de fina landskaps-bodysarna...*suck*
    o de ekologiska? såg några sådana, jättesöta.

kicki, som tur var så var det fler förstabadare i gradiviteten än jag:) nästa gång kom de flesta väl påklädda, haha.
  • bebek

oh här bar snöar o snöar det..

är det någon som tänkt fotografera sin mage förresten? :D
    alltså en aning mer avancerad bild än "hemmaa ta kort i spegeln"

• bebek

tekanna
    oh vilken fin! så roligt att se nu när det har växt till sig och börjar synas på alla!
    synd vi inte var grannar, nybakt bröd o bullar kan vara underbart. dags här med frysen börjar bli tom. Själv ska jag stryka allt som går att stryka, för jag har köpt ett nytt strykjärn:D mitt första i livet faktiskt. måste stryka alla tyger jag tvättat ska börja sy ett babylapptäcke!

• bebek

tekanna hur länkar man sådär? har en sådan fin gravidbild jag vill visa

• bebek

men! Det är ju inte jag! haha, ville bara visa den för jag tyckte den var så fin!
    Jag ska fota i  ca v.30 och då hade jag tänkt mig någåt sådant där..

Och bristningar, feta lår o allt vad det heter så kan man dölja mycket med ljus och vita tygskynken så det blir väldigt vackert. seipia eller svartvit är ju även det mer smickrande än färg.  Låt inte lite bristningar hindra er, ofta gör ljus o bildspråk så mycket. Det är ju en känsla man vill fånga:) Tror det är ett fint sätt att minnas sin grav på gamla dar.
    Har fler vackra bildförslag för dem som vill se.

• bebek

beror på fotoraf och hur många bilder du vill ha.
    Räkna med någon tusenlapp för ca två förstoringar, kan det kanske vara värt, man är ju inte gravid så ofta. Ofta kan man diskutera fram ett pris, t.ex en förstoring och två till tre bilder i mindre format. Visa gärna bildexempel så att fotografen förstår vad du är ute efter när det gäller ljussättning och bildspråk.

Finns även duktiga amatörfotografer som är mycket billigare och även fotar efter tfp - tanken time-for-print, då betalar ingen, men båda har rätt till viss användning av bilderna i t.ex portifolio. Var noga med att göra upp den dealen innan hur bilderna används.

• bebek
    tekannan skrev 2009-03-10 13:00:22 följande:
    Grattis, vad skönt! Då räknar du också ner nu... Jag har fått hel hp från 2 april. ska bli så skönt. Det är verkligen tungt och jobbigt på jobbet nu och foglossningen är som värst där.
    ja jätteskönt! gå hemma o pyssla. o vad alla ni som är här bor i sydsverige, känner mig lite ensam som väääästmanlääänning här. Ja jag har redan halv gett upp att jobba heltid.
  • bebek

hemorojder låter inte så trevligt, blir det som små bölder som blöder i ändtarmen eller vad är det? Inget man önskar sig iaf, så mycket vet jag:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!