• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

ska släpa mig iväg till resturangen, ingen lust idag...
    fick knappt sova något alls, någon träna komplicerad gymnastik i magen och det är svårt att hitta skön sovställning. får ont i höfterna av att ligge på en och samma sida länge. Börjar längta lite smått tills man kan slänga sig i bingen och somna skönt platt på mage o rygg... 

Var hos läkaren igår och ska få gå på akupunktur, låter läskigt någon som gjort det förr?

• bebek

det låter lite läskigt, ser en bild framför mig jag ser ut som en nåldyna, men det sägs vara väldigt bra metod för att få muskler att slappna av.

Läser om vissa som går på massage här, de jag gått till vägrar massera mig nu när jag är gravid!

• bebek

Ja jag tänkte ge akupunkrut ett försök, idag har det varit jättejobbigt i svankryggen, är väl foglossningen som spökar, jag gick så mycket och långt igår.

Jag dricker kaffe varje dag ibland 1 kopp ibland kanske 4..
    får sådan huvudvärk på morgonen om jag hoppar över koppen, men har bytt ut kvällskaffet mot nå ekologiskt grönt te som ska vara så bra, smakar lite hö.

Känner mig ofta extremt tung i magen. ofta mot eftermiddagen. Även om moderkakan har vandrat upp så bär jag fortfarande väldigtlångt ned. BM sa att man kan köpa något slags stöd för magen, som en gördel som avlastar och känns skönt om man går mycket. Har sett sådant på babyproffsen.

• bebek

Tekanna, oh ska till bm på måndag o mäta v.29. Hur mycket hade magen växt då? ska bli mest spännande att se tycker jag:)

Hittade superbra böcker på bibloteket igår som jag kan rekomendera

bl.a. Att vänta och föra barn - S. Kitzinger 4:e upplagan den förklarar otroligt bra och skriver faktiskt om de flesta frågor vi ställt här, olika smärtot i magen osv.

När livet växer, hälsa, skönhet och välbefinnande under gradiviteten - Jo Glanville-Blackburn
    En bok om att vara mån om sig själv både fysiskt och mentalt.

Att bli pappa , så funkar det - J. Helling

Det är inte bara ett barn som ska födas, det är en pappa också! superbra bok till den blivande fadern:)

Läste precis också att en kopp pulverkaffe innehåller bara hälften så mycket koffein som en kopp bryggkaffe. Tur, själv dricker jag bara pulverkaffe (eller direktmalda bönor) Vi har ju såndär stor fin kaffemaskin på jobbet:P

• bebek

Tekannan: Ja jag vet, men hur många centimeter det växt sen du mätte sist:) Och haha men kallar du mig babe K eller bab ek? (pappa ek på turkiska, haha.. bebek betyder bäbis;) men du kan få kalla mig pappa om du vill! {#lang_emotions_sunny}

Men Hp börjar 8 april, men läkaren har sjukskrivit mig 75% Han tyckte hundra men jag måste ju hinna installera lite ny personal och arbetsavvänja mig;) Och det gick åt helvete att jobba igår, för jag sover inte ordentligt och jag hade så ont i svankryggen att jag knappt ville röra mig!
    Ja jag har t.om lärt mig göra riktig latte, cappuchino o allt vad det heter!! Fast jag föredrar mitt snabbkaffe, supergott men det är grossistvara, så det får ni komma till mig o dricka;) haha

• bebek
    Svar på #1986

haha lugnt, jag smålog varje gång jag läste "pappa ek" roligt med språk, jag gillade namnet Kim, men det blev jättekonstigt för det betyder "Vem" på turkiska. Kan man ju inte döpa någon till.. Samma sak med alla som är i turkiet och presenterar sig som Anne eller Anneli... De säger "jag heter Mamma!" :D
    Blir nog namnet Denize om det blir en flicka, tycker jag om, det betyder Havet.

Ah nej inte madla bönor utan pulver/snabb kaffe som innehåller mindre koffein:)

Och jag känner mig som en vandrande misär just nu. Inte kunnat sova på två nätter och helt totaldeprimerad och gråtmild orch oroar mig för konstiga saker.. Som att inte kunna knyta an till bebisen. Vet inte varför, jag har mått så bra under hela grav, men nu känns det, som om jag vill lägga mig och aldrig mer kliva upp ur sängen. Kanske är brist på sömn eller någon släng av vårdepp, jag vet inte. men jag har gråtit hela dagen, sambon gav mig blommor för att muntra upp mig, då börja jag störtgråta.. mitt på resturangen, pinsamt.. tror inte det var reaktionen han vänta sig.. stackarn
    Bortbjuden ikväll också, men jag tror bara jag vill ligga hemma på soffan och äta piggilinglass och sharonfrukter.

• bebek

var hos en vän igår som hade en våg, har ju inte vägt mig sen vecka tolv, då hade jag gått upp ca 2-3 kg till 50, men säkerligen av förlovningsfest/smekmånad äta god mat o glass hela dagarna:P Igår (v.28) vägde jag 62kg! vilken är 12 kg!
    men jag fattar inte riktigt vart det satt sig haha, men det var en chock jag har knappt sett vågen över 50 sträcket förr, men jag känner mig inte så stor!!

• bebek
    Kkarin skrev 2009-03-14 12:18:48 följande:
    Väger man lite som utgångsvikt så går man upp mer i början av graviditeten.
    jasså? det visste jag inte, men jag vägde ju inte "lite" i den bemärkelsen :D
    kan inte jämföra min vikt med någon på 1,70 enligt bmi är min normalvikt mellan 45-50 kg.. jag är en kort jäkel;)
  • bebek

tekanna oh vad tråkigt, ja förhoppningsvis så klarar ni andra er. Om du är frustrerad över att inte gå ut kan jag skicka en bild från mitt fönster som du kan låtsas är ditt.. Snö o nu regnslask, tror inte solen visat sig sen... ja vad är sol förnåt egentligen?? :)

Idag har jag, haha, vart på tuna park (köpcentrum i eskilstuna) och lyssnat på larz kristerz med min vänninna som är från älvdalen :D Kunde inte låta bli o köpa en skiva till mor min som vart signerad med "Till carina" o alla namn, japp hon heter carina och gillar dem.

Sen har jag aldrig kollat på så mycket som sen jag blev gravid, vilket gör att jag inte kan låta bli att fråga.. Vem vinner melodifestavlen??

Jag tycker sarah don final (nåt sånt) har bra röst, men jag har inte hört alla låtar.

• bebek
    Svar på #2025

9 grader o sol!? nej här har vi inte många grader.. och snöhögarna ligger kvar.

Måns har jag aldrig hört men foreller blir det här med! De tre pojkarna EMO låter ju precis som backstreetboys! man åkte ju nästan tillbaka till 4:e klass med fråga chans lappar och knattediscon när man hörde dem:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!