Vi som väntar junibebisar del 2!
hoppas allt är bra med alla! o äntligen är solen här! måste pallra mig ut på en promenad!
hoppas allt är bra med alla! o äntligen är solen här! måste pallra mig ut på en promenad!
Grattis hyperballad!! :D oj vad roligt, får nästan tårar i ögonen av att läsa och föreställa mig! Då är vi två som gifter oss nästa sommar då:)
nästa sommar efter denna är ju sommaren 2010! jag är verkligen snurrig..
ja då är bäbis ett år ja.
Förresten, hur går det för er att äta? börjar det bli trångt?
tänker att man ändå måste få i sig en normal portion, så det blir att äta i ca20 min sen får man micra maten så den blir varm igen.
var hos bm idag, jag har en riktig "standard"gradivitet och ligger exakt på normalkurvan på alla mätningar och värden. SF-mått var 27 (v.29) 4 cm hela stolta centimeter har maggen växt, hjärtljuden låg på 145. Pratade mycket idag också, skönt. och nu blir det tätare mellan besöken! Imorgon blir det akupunktur, lite nervöst.
Var på bio igår, män som hatar kvinnor, den var jättejobbig att titta på, väldigt bra men jag mådde nästan lite dåligt av den..
mysan: beklagar sorgen, en mamma är alltid en mamma..
och det är förskräckligt en 14 pojke här i stan dog på sin fotbollsträning, han bara sega ihop. Han är lika gammal som min bror. Hans lillebror (som är som min andra bror) såg allt och bara skrek... usch úsch usch.
De vet inte varför pojken ramla ihop, han var inte förskyld o hade inget hjärtfel vad de visste. läskigt tycker jag, men man kan ju inte skydda barnen från allt, man kan ju inte tvinga barn sluta motionera för att det kan vara farligt.
Usch, det är sorgligt i staden idag.
Nej vi vet inte vad det bli för kön! spännande, längtar så den ligger där skrynklig på mitt bröst o man får titta efter om den har en liten skruv eller inte! Karln kommer ju se först, lite orättvist eftersom det är jag som fått gått och bärt pån!
Hade sf 23 i v. 24 och nu sf 27 i v.29.
bäbism Du ligger kanske mellan den normala kurvan och den övre normalkurvan dårå? det kan säkert gå lite upp och ned i tillväxten, huvudsaken är väl att det inte stannar av:) Tyckte min mage växte som mest efter v 23 efter att ha varit väldigt lätt att dölja till att synas jättemycket! En vän till mig ligger långt över den övre normalkurvan, men det är inge fel på hennes bäbis:)
men det är ju inget farligt eller fel att ligga påden övre normalkurvan!
det är ju ganska många som gör det, annars skulle det inte kallas "övre normalkurva"
Mätningen är ju till för att se så att inte tillväxten står still eller går från undre till övre kurvan på några veckor! då kan det kanske vara något knasigt. Min vän är långt över den övre normalkurvan har varit på tillväxt-UL, bebisen är stor, 2800g så blir det för stort då får de ju plocka ut den tidigare, jobbig förlossning med 6kg bebis.
Men att ligga på den övre normalkurvan är ju normalt.. de villa ju bara se man följer någon av kurvorna någotsånär. Jag tyckte mest det var lite halvkul att alla mina värden låg exakt på "normal värdena" överallt.. sf, hb, socker, vikt osv.
äkta statistiskt sett rätta medelsnitt gradiviteten liksom.
men som sagt så är ju aldrig det någon garanti för allting!
och bm sa att mitt bäcken var alldeles lagom stort för min bebis! skönt!
nej precis:)
är det någon som har nåt bra gott recept på bröd?
rågmjölscones tar ca 20 min att slänga ihop på morgonen!
Har precis kommit från akupunkturen! det gjorde rätt ont på vissa punkter som är riktigt ömma, men jag tyckte att det hjälpte lite faktiskt. Ska gå fler gånger så det blir nog bra!
jag har bara provat akupunktur en gång med jag tror faktiskt jag kan rekomendera det, verkar vara rätt bra. men jag bar om att inte få se nålarna.
hoho jobbar sista dagen idag, blandade känslor.. men jo det är jobbigt att stå upp i flera timmar... så det kanske ska bli skönt.