• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Ja men det låter bra iaf! haha

var in och spana lite på dina bilder mama bean, vart hittar man flexibelt till jeans? är de sköna? försökt med gummisnodd med det är ju inte så skönt mot magen...

Läste något intressant på en liknande familjelivsida fast på turkiska att det bara är ca 3% chans att barnet kommer på utsatt bf datum..  det är ungeför 3% chans varje dag upp till tre veckor innan bf datum och två veckor efter.. Jag lovar våran bebisen ska ut "festival" helgen här i stan då vi har som absolut mest att göra på resturangen och hoppats kunna jobba...

Vad har Ni för yrken och hur hade ni tänkt vara lediga:D

• bebek
    Daisyduck skrev 2009-01-18 20:01:49 följande:
    Katta86----> Någon som har fått sammandragningar ännu? Jag har fått det 2 ggr, helt "oprovocerat", men de har inte gjort ont.
    Ne inga sammandragningar vad jag vet...  däremot kan det kännas ibland  som om livmodern knölat ihop sig och jag vill sträcka ut magen... som träningsvärk..
    och ibland känns det tvärtom att om jag vrider på mig som om jag sträcker livmodern som när man sträcker en muskel...
  • bebek
    ModernaModern skrev 2009-01-18 20:06:56 följande:
    Träffade en tjej idag som gjort 17 insemeneringar tillsammans med sin partner för att kunna få det som de längtar efter mest, en bebis..men det lyckas inte.Det får en att inse hur lyckligt lottat man är som kan bli gravid på det vanliga sättet...
    ohh.. ja faktiskt.. måste vara väldigt svårt...

jag tog ut min p-stav, inte haft mens på nästan 4 år och vart på smällen en månad efter, doktorn bara gapa, han trodde det skulle ta ca 1 år
    man är lyckligt lottad faktiskt, kanns nästan lite orättvist när man hör talas om par som aldrig lyckats...
  • bebek
    Katta86 :

Hm... om du låter bli att mata honom och springer ner till apoteket vid öppning och köper något stoppande..   i egypten om man vart sjuk så fick man en tablett, slog nog ut varenda bakterie för efter någon timme var man som ny igen.. kanske har någon kvar...

Annars får du bädda ner honom och hoppas på det bästa

(man får vara sur/arg ibland.. det behöver inte vara personligt....)

• bebek
    Katta86 skrev 2009-01-18 21:13:24 följande:
    Hm.. Konstigt.. Jag har hört att man måste göra testerr efter födseln för att se det!
    Ja jag har också hört det, men på dvd:n "kärlekens mirakel" så säger de som missmurrig säger att tvåäggstvllingar har varsin "säck" och enäggs delar...

Men kanske man inte kan veta om de delar förrän de kommit ut?
  • bebek

ahh men hursomhelst ska du ha tvillingar! :D
    jag tycker det är ascoolt... om man får säga så...

• bebek
    Smulan87 skrev 2009-01-19 13:57:04 följande:
    är det bara jag som fått ont i naveln? asså den blir ju mer och mer obefintlig, men de gör ont ibland i den, haha!
    ont i naveln? haha har jag aldrig  hört:P
    Börjat den sticka ut?
  • bebek

Oh vad skönt! :D tänkte på dig idag faktiskt och hoppades att ni skulle komma iväg!

Vad tror storebror att han får då?

Katta86 skrev 2009-01-19 16:57:52 följande:
    Vi kom iväg iallafall!
  • bebek

modernamodern: har jag helt fel om jag tror du har en förkärlek till 70-tals mode? :D haha
     Hittade en bild på en 70-tals vagn och de är riktigt vackra!

(Såg en riktigt snygg marinblå på blocket till bra pris, men du kanske redan hittat en.. oh vi bor ju kanske i olika län)

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-01-20 12:54:57 följande:
    bebek skrev 2009-01-20 09:41:49 följande: Du hr lärt känna mig bra på den här korta tiden min vän*haha*Jag ÄLSKAR 70-tal, starka färger och mycket blommor*ler*Visa mig vagnen, visa mig kvinna...vill ha vill ha vill ha....
    Haha tyvärr fanns den blå inte kvar :(
    men den här var söt också, lite romantisk sommarvagn

http://www.blocket.se/vi/19861376.htm?ca=9_s

http://www.blocket.se/vi/19802364.htm?ca=9_s

Kolla på blocket barnartiklar och sök på retro, finns ganska många fräna vagnar!

Jag har vart lite sugen på att köpa en gammal trävagga, tycker de ser så mysiga ut!
    typ en http://www.blocket.se/vi/19836234.htm?ca=9_s
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!