Vi som väntar junibebisar del 2!
Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:
Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:
Katta86 skrev 2009-01-21 23:20:01 följande:
Inför förra grav var vi på Babyland o tittade på vagnar och fick med mej en massa info-blad om vagnar. Bland dessa hade de lagt med en lista om vad som behöver införskaffas innan barnet föds - jättebra
Vi har ett skötbord redan som vi använt för sonen, det är ett separat skötbord (som står själv alltså) med badkar i om man viker undan skötbänken. Har varit väldigt praktiskt tycker vi.
Vad gäller inköp är det jag som köper kläder, resten köpervi tillsammans.
Svårt att skriva nu, sonen 7 månader klänger på datorn och vill vas med o skriva
Intressant att höra att flera skaffat eget rum till bebben så tidigt. Vi har inte en tanke på sådant ännu (han är 7,5 mån nu), han har sin säng i vårt sovrum och sov i den tidigare men nu är han inne i en period där han bara sover i sängen med oss, så det skulle inte fungera.
Bebek: Vad hemskt, jag hade nog krävt att få tala med restaurandchefen på plats! Förstår att du blev arg!
Jag har mest sug på salmiak, men det ska man ju va lite försiktig med när man är gravid...
Samma här, fler osug än sug faktiskt. Generellt känner jag för mer nyttig mat än förra grav, då var det en period som jag levde på pommes frites med ketchup, men bara tanken på det gör mej illamående nu.
bebek skrev 2009-01-25 14:43:22 följande:
Jag köpte amningsbh:ar i slutet av förra grav och de passade även när jag började amma. Så mina bröst kan inte ha ändrat sej så mycket efter att amningen satte igång. De blev nog mer svullna men rymdes fortfarande i bh:n.
Bebek: Du har rätt, det sägs att om man är sugen på fräscha/sura saker så blir det en flicka. Vet inte ännu vad jag har i magen men ska bli spännande att se om det stämmer. Med sonen var jag sugen på mer onyttiga saker.