Inlägg från: skrattmaja |Visa alla inlägg
  • skrattmaja

Vi som väntar junibebisar del 2!

bäbis m, det är i stockholm jag håller till!!!! vi bor bara en anska bra bit fr själva city så att säga!
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • skrattmaja

hej på er alla , läste om er härliga helger så avundsjuk.... själv jobbade jag mest satt framför datorn och skrev och skrev..tog i alla fall en liten paus i södnagds och var på me & iparty! så shoppat lite kläder till mig JOhanna o en sak till Pluttis slank med! Fast det fanns bra mkt mer jag skulle vilja shoppa men det komemr ju fler tillfällen

tickolina
    ! välkommen i emmaljungsklubben, brukar känna mig ganska ensam närjag kommer med min! har en city cross o nu en scooter...
    spännande med en utav varje, bra att grav fortskrider som det ska....

grattis i efterskott bebek o hoppas att flytten inte blir för ansträngade för dig!

jagochhan
    , kul att du skriver i tråden!!!

• skrattmaja

lider med er som har foglossnig och olika krämpor.... själv lider jag bara av skrivkramp
    nja lite ont i nacken el snareare stel blir man ju när man stitter så mkt still som jag gör nu, men jag tar lite prommisar dels runt huset lite nu och då och sedan ute o promenar för att få nytt syre till hjärnan..men antar att man kan åka på ngt anant när man minst anar det, själv halade jag lite häromdagen och blev mkt mkt rädd, ville ju inte landa på magen direkt men nu var det knän o händer som fick ta stryck... inte var jag fin inte på väg hem, kullersten blir hala när det kommer is, det var så fånigt skulle sätta på min vanten o precis då halakde jag.....aja men Johanan har satt på mig fint hello kitty plåster så det känns så mkt bättre....

bäbis m föstår att du vill ha 5 veckor mellan lic o bf! jag har ju en måndad o fyra dagar mellan disputation o bf så det känns OK, hade velat ha tidgare men det är ju en påsk ivägen med påsklov

utanför fönsret snöar det och maken ringde just harn har inte så mkt att göra på jobbet jsu tidag så vi ska ta en utflykt till optiken han behöver nya glasögon!!! trevligt trevligt...

orolig ang vad som kan hända o inte kan hända det är ja gockså men jag tycker att det är så mkt skönare nu när man känner pluttis flera gånger om dagen och det känns att det är ngn där inne! fast jag blir lika nervös var gång jag går till bm tänk om hon inte hittar hjärtkjudet... så var jag förra grav också spelar ingen roll om man kände bebisens rörelser.
    jag har ju hittisl varit skonad fr mf så jag kan bara företsälla mig att det blir ytterligare tankar om man arit med om ngt sådant!
    vidare läste jag i vi föräldrar om neovård hur små som faktiskt klarar sig utan men, helt otroligt och det tar inte så lång tid innan de växer ikapp sina jämnåriga. jag tycker sådant gör att man blir lite tryggare på ngt vis, det kanske är falsk trygghet vad vet jag!!!

nej nu ska jag återgå till mitt skrivande!

• skrattmaja

jag som redan var sugen att åka på semester nu när ni har pratat en massa om ålnad så gör det ju att man blir än mer sugen!

idag är det planeringsdag på dagis så vi är hemma johanna & jag och det känns så skönt med ett anindningshål mitt i allt jobb..
    har sytt lite kuddfodral till soffan och det blev så bra... synd att vi inte har fler kuddar för jag har massa inpspiration!!!!

ska försöka dona lite hemma nu när johanna sover sen blir det dags för palsk i pool

• skrattmaja
    cahanell, bäbis m hade så rätt så rätt... det är inom kemi jag ska bli doktor.... jag har läst en hel massa kemi så nu äntligen ska jag bli klar....

tack bäbis m för att du svarade chanell1 uppskattar det verkligen1

ang hur länge man kommer att vara hemma beor för mig hur det går med jobbiten, hur snabbt jag hittar ngt jobb, kommer ju att börja söka direkt men sen får man ju se hur det går. skulle vilja att det blev som föra johanna att pluttis får börja dagis vid två års ålder men det vet jag inte om det är genomförbart en gång till, åtminstone ett o halvt år, då vet ju inte hur mkt mkt maken får så att säga...

chanell igen;
    här är det maken som talar annat språk, hans pappa är fr italien och maken har delar av sin uppväxt bott där. Ännu pratar han inte italienska med johanna utan hans åsikt är att hon ska visa lite intresse..   men jag hoppas o tycker verkligen att hon ska få lära sig hans andra språk för det är ju så trevligt! kan tillägga att maken o hans familj pratar svenska med varandra så det är ju inte så kontigt att det inte blir av så att säga!
    här hemma finsn massor med kalle anka på italenska så när johanna kommer i den ålden kasnke det blir natruligt

själv har jag tillbringat fm på akuten, vakande imorse med så otäcka utslag, nässelfeberlikande saker, blev naturligtvis rädd o ringde vårdupplysnibngen, de trodde helt klart på ngn allergisk reaktion men tyckte att ngn skulle titta på det innan det började gå ner! träffade tycärr en läkare som inte kunde lunga mig så mkt.. men även han konstterande att det var ngn form av allergisk reaktion, skulle det bli värre skulle jag komam tillbaka, skrev ut tabletter o salva!!! som tur är har det redan börjat gå tillbak amen jag tycker att det är tur att det inte är sommar o så varmt!!!
  • skrattmaja

god morogn!

det lät gott med både tårta och tacos!!!!

chanell, tack för omtanken men tyvärr blommade utsalgen upp i natt igen så jag läste bok tills jag somande på soffan och det blev gansk sent1

lider med er som har mardrömmar, jag har det ensataka gånger, tyckte att det var värre förra gången jag var gravid, nu har jag så mkt annat i huvudet som snurrar och håller ig vaken ändå! då drömde jag att maken inte hann till förlossningen att ja ginte hann till BB utan fick föda hemme själv... att maken försvann med banrvagn ute på en markand dessa upprepade sig om o omigen så det slutade med att jag hade mobilnummer till makens kollegor och att han inte fick ha vissa klädkombantioner.men det gick bra det hände ju inder en helg när maken var hemma!

ang namn
    , så har vi ett par tre stycken fina flicknamn men av ngn anledning så har vi svårrare att komma på pojknamn, det har inte göra med att vi är oense vi har ännu inte hittat ngt som är så där superduper, ska spana in de sidor som ngn så snällt länkade till!!!!
    mellannaman har vi nog mer el mindre klarar för det är lite släktnamn fr bägge våra sidor!
    jag har ju alltid velat ha en Gustaf reftersom jag hette gustafsson som ogift men nu har vi flera nära kompisar som har just gustav/gustaf så det är uteslutet!!!!

• skrattmaja
    hyperballad, det är synd om dig, att kräkas är inte roligt, håller tummarna för att det är över för dig denna gång1
    nej det är inte kul att kräkas under grav men för mig har det varit helt olikt en magsjuka... dvs när jag har kräks udner grav ha jag kunnat gå o fortsätta äta där jag avbröt det hela och sedan har det gungerat bra medan när jag är magsjuk blir det ju flera gånger..... jag vet att jag har haft tur udner grav som fått det ganska lindrigt bara ett par gånger per dag udner en begräns peroid....
  • skrattmaja

ngt helt annat, i dag firar maken och jag 5 års-förlovning... tänk att det har gått så lång tid sedan den där eftermiddagen med afternoon tea..... jösses det var så otroligt romantsikt att jag blir alldels tårögd bara jag tänker på det...
    vi ska ha lite picnic hemma framför brasan efter det att johanna gått o lagt sig idag!!!!

• skrattmaja

längtan o bäbis m, jag är ju mindre denna grav än förra så det är lite dumt! men det är ju ett annat tempo nu än förra!
    tycker att det är behändigt att inte samla på sig så mkt för jag tycker att man är fumlig så det räcker ändå

• skrattmaja

idag har jag varit hos bm, hon var mkt mkt stressad så det var inte alls roligt..
    jag som ville ta upp detta med min allergiska raktion...
    har ju kommit fram till att det måste vara besprutningsmdele jag regaret på frukt o grösnaker.
    vi köper en hel del krav/skologist men så var vi ju borta hos lite olika personer som inte anv det så det borde ju vara det jag reagerat på..tomater äpplen sallad ja listan kan göras lång....

trots att jag är stressad över jobb och annat så var mitt blodtryck frotf bra det trodde jag no ginte trodde att det skulle ha tagit ett skutt uppåt, jänr hade ökat på nu när jag äter niferex så det känns bra men läst om en ny sorts brustabeltter som jag ska udnersöka...
    Pluttis hjärtljud 148 som vanligt
    dock var magen lite liten sf måttet var inte mitt på linjen utan ett par tre cm under o så hade jag bara ökat ett halvt kilo!!! det tyckte min bm var lite lite och ville att jag skulle vila mer... mitt standard svar att det får bli efter den 24 april!!!

ser att ni diskuterar leggings och de som bäbis m pratade om fr pop har ja ginhandlat och lunkar kring i mest hela tiden finns svarat o blå! (passar extremt bra till den grå tunika bäbis m!!!) de är ju lite dyrare men så bra, lote långa i benen men det passar väl er som är långa i tråden! själv är jag ju hela 166 cm och maken är ju 190 men jag klagar inte... jag är nöjd!!! har mamamstrumpbyxor sen förra grav oliak tjocklekar men de ttycke rja ginte om då fungerar det bättre med vanliga i en storlek större som man sätter bakåfram!!!

bäbis m
    , jag har hittat en klänning på www.boob.se men jag vet inte om jag törs skicka efter den..ganska mönstrad och tror den heter kaftan

har handlat lite bebiskläder idag,Johanna behövde lite jumprar och var inte på lindex en sväng o då hittade jag en så otroligt söt body!
    www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=111360&prodid=2415812&parentid=0&color=603181&NewView=true
    fanns i turkost/blått och i rosa också men jag är så svag för brunt
    hittade mjuka tröjor till johanna också såklart!!!!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!