-
Nja, Svenska är vårat modersmål, eller min MODERS--Mål är Polska, men jag är född och uppvuxen i Sverige. Men min mamma pratade polska med mig tills jag var 6-7, sedan ville jag inte mer, tyckte det var pinsam..(?) Min pojkväns pappa är från Israel, så han kan en hel del hebreiska.Marinero skrev 2009-02-08 17:11:32 följande:Appropå språk, är det ngn annan som har ett annat modersmål än svenska här? Eller en man/sambo som talar ett annat språk? Jag har finska föräldrar och har största delen av släkten i Finland, därför vill jag så gärna lära barnet finska. Talar själv flytande. Sambon hade en tjej i Finland en gång i tiden så han kan en del, men glömt mycket. Men vill jättegärna lära sig han med och tänkte att det blir ett ypperligt tillfälle för han att lära sig från basic nu Sen kommer ju barnet träffa mina föräldrar en del och de kommer ju naturligt prata finska, så jag hoppas jag lyckas få h*n lära sig språket, det skulle va så guld värt, speciellt då släkten inte kan nåt annat än finska. Fast svenska måste vi ju prata oxå. Oj de kan bli svårt de här... Men jag ska iaf försöka introducera finskan försiktigt sen får de komma med åren. -
Ja jag hoppas nästan på ett Maj-barn... En-två veckor tidigt göt inte mig något! Jag har ju varit tidig i mycket under Gravven.. Den sparkade tidigt, tidiga foglossninger(inte så mpositivt, men,,), jag plussade tidigt... Så ja, ska "försöka" inte gå över tiden, får ha ett litet samtal med bebisen när det närmar sig.. "Nu lyssnar du på mamma, kom ut, annars får du utegångsförbud och ingen veckopeng..."
-
Åh Ikea har massa kul grejer för barn och bebisar.. Inte lätt att jobba där kan jag berätta, man vill bara köpa!! Går och smygkikar när jag jobbar och går förbi barnens... Har köpt skötbordet där, bara en enkel Sniglar, med skötunderlägg och så... Men vill ha hela KORALL-serien, vill göra ett undervattens-tema i barnrummet!
Köpte en fotölj(Karlstad) i färgen KORNDAL blå på en utförsäljning, den skulle kosta 3000, men det var 70%rabat så fick den för 900kr!! Och köpte en fotpall till... Blir ammnings- och läsa-bok-platsen i rummet
-
bebek skrev 2009-02-12 13:33:38 följande:
Korall serien? jag var på ikea häromdagen men jag måste missat massor.undervattenstema? låter härligt! Jag är ju en passionerad dykare;)Tycker om leksvik serien, så fin träfärg..Ja de har mobiler, lampor, gardiner, leksaker och förvaringsmöjligheter i form av fiskar, sjöhästar, sköldpaddor och krabbor
Sedan när barnet blir större så skulle ju den blå mammut-serien passa in i temat!
Leksvik är fint, jag har haft svårt att välja mellan "klassiskt vackert" eller "modernt gulligt/coolt" till babyrummet. Därför sa jag innan jag visste vad det var Kille=häftiga fiskrummet Tjej=Klassiska fina... Och det är ju tydligen en pojk i magen(till 90%) så det blir fiskarna! -
Ja men bara 15% så det är inte jättemycket, men det är helt ok med tanke på att det redan är så billigt där!LakeHill skrev 2009-02-12 19:08:31 följande:Kan tänka mej att det är svårt att låta bli att shoppa när man jobbar där. Men praktiskt att ha nära när man vill handla Får ni någon personalrabatt? -
Jag har inte svårt för att somna, men jag kan vakna över att det gör ont i magen när jag andas, vet inte om det är bebis som trycker på lungorna eller nåt, men det gör jätteont. Det hjälper lite att sätta/ställa sig upp.. Men det är lite jobbigt..
-
Vad är en bangsund? Har inte sett den, och den finns inte på hemsidan...3barnsmor35 skrev 2009-02-15 17:16:28 följande:Fyndade en IKEA Bangsund-säng till Lillan i helgen, perfekt! Tösen har en likadan, med förvaring undertill. Nu ska vi (läs maken) montera ihop den och sätta upp stödbräda, sen får hon stor säng! Kanon! -
Har en sådan snäll unge som har värsta partyt i magen på natten när jag sover. Ligger jag på sidan börjar han sparka i sidan, så det nästan kittlar eller gör ont... ligger jag på rygg blir det tungt efter ett tag, och lillen gör kullerbyttor hela tiden... Men det är gulligt!! Jag är bara trött och inte utsövd någon dag...
-
Hej! Var på baby-barnmässan igår, kom 2 meter in i mässan och 5 minuter senare hade vi köpt en barnvagn.. haha. Man vi är nöjda! Denna blev det:
www.babyland.se/kombi-crescent-m300-svart-cyan_x_EG5127612.aspx
Kostar 5995kr, men under mässan skulle de sälja 200st för 2500... Mer än halva priset! Det är en liggvagn, sittvagn(båda vändbara! Viktigt!!), resesäng, vagga, och babysitter! I ett! Och inte separata liggdelar, utan det är samma som "förvandlas" från sitt till liggdel. Asbra! -
Jag tror bara del håller på tills imorn...Det fanns inte så himla mycket att e på annars, efter vagnen så strosade vi runt i en timma typ, men inte så intressant... lite billigare priser och gratisprover här och var men men... 120kr tor jag det var inträdet kostade...Marinero skrev 2009-02-28 12:21:58 följande:Åh e de den på svenska mässan?? Vet du hur länge den kommer hålla på? Jobbar i helgen ju men hade så gärna velat gå på den. Vad kostar inträdet?Oj v26... går ju "bara" in i v24 imorgon . Men allt är ju givetvis individuellt.