Inlägg från: Daisyduck |Visa alla inlägg
  • Daisyduck

Vi som väntar junibebisar del 2!

Roligt att höra om era matsug! Själv har jag fått en hangup på glass, i tid och otid. Mest sugen när jag går på stan. Gissa om folk stirrar när jag käkar mjukglass ute i minusgrader?!

• Daisyduck

Smulan87: Något roligt hände faktiskt på stan igår. Jag, iklädd strumpbyxor och kjol på nederdelen, trallar runt med en dajmglass i högerhanden. En gumma tittar på mig och säger "Buuuurrrrr!" högt och tydligt. Jag skrattar och ropar tillbaka "Jag är graviiiid!". Behöver jag tillägga att glassen var god?

• Daisyduck

Ha ha ja nog är sambon nöjd över mina nya bröst! De har dock inte gått upp SÅ mycket som 2-4 storlekar. Här nöjer vi oss med blygsamma möjligtvis 1 storlek

Lustigt, det syns inte på mig att jag är gravid (om jag inte har tajta kläder). En kollega sade idag: jag såg det för flera veckor sen, du gick så annorlunda mot för vad du brukar.

HA! Så fick jag det bekräftat. Har känt själv att jag går som en vankande anka. Konstigt, ingen viktökning men jag liksom "svingar" fram och tillbaka. Känner själv hur märkligt jag går. Och era gångstilar?

• Daisyduck

Alltså, skrattar högt åt bröstsnacket här inne. Ni är för mysiga. Vaddå - min sambo ska absolut inte slippa undan diverse sprut när den dagen kommer. Ha ha, har jag gått igenom en förlossning så....

• Daisyduck

Känns för övrigt mera jämställt att få spruta tillbaka någon gång.

• Daisyduck

Hihi!

Ja här åt jag kladdkaka med aftereightgrädde å herresweetjesus vad det blev party i magen. Antingen har jag en riktig gottegris där eller så ett hälsofreak

bebek skrev 2009-01-31 11:19:39 följande:
    :D Åt några pankakor med socker på i förrgårkväll (äter aldrig sötsaker) och sen dess har jag haft kickboxningsmatch i magen! Undra om den sockerkicka? hahaJättemysigt är det ju, men min bebis börjar numera kickstarta klockan 5-6 på morgonen, sparkar upp mig helt enkelt. o det blir ju hårdare o hårdare!
  • Daisyduck

Precis som mamma är h*n en morgontrött zombie... Och precis som mamma (kvällsmänniska) är det disco om kvällarna Musik? Har inte testat ordentligt, men h*n reagerar på om mamma skriker pga gravidhormoner...

bebek skrev 2009-02-01 08:51:53 följande:
    Oh det är en speciell känsla när sambon också känner sparkarna, eller hur?Jag blir väkt ca 6 varje morgon, uppsparkad ut sängen bokstavligt talat, lika bra man vänjer sig kanske? haha.. Känns riktigt lattjo där inne, börjar sparka hårdare samtidigt som den gör kullerbyttor! Verklig discodans.. o på tal om disco, har era bebisar reagerat nå på musik?
  • Daisyduck

Tärning6: jag surar för att sambon inte hade lust att springa iväg och köpa ingredienser till kladdkaka....... Big craving just nu, ha ha, men för lat för att ge mig ut i mörkret. Själv då?

• Daisyduck

kicki08: jag är inte heller en "bullmamma".... men som jag har sett fram emot att vara hemma ett år från jobbet!!! Kan väl inte påstå att jag är mitt i karriären då jag jobbat 5 år på samma ställe. Sambon studerar så även om han inte tar ut halva föräldraledigheten så kommer vi vara hemma väldigt mkt med bebisen båda två ändå... Med det sagt menar jag inte att jag likställer heltidsstudier med "ledighet" - O NEJ! Men hemma blir han ju

• Daisyduck

Blir less på alla pekfingrar från livsmedelsverket och dyl. Vi gravida ska skölja exempelvis grönsaker noggrant för att undvika toxoplasmosinfektion, men herregud - hur fasiken ska man då kunna äta på restaurang? Dom kanske inte har sköljt ordentligt! *Suckar irriterat*

• Daisyduck

Sunt förnuft absolut. Frågan är väl bara vad som är sunt förnuft för vem. Sällan att jag skölde en gurka (exempelvis) innan jag blev gravid... Kanske därför jag utgår från att andra (restauranger och dyl.) slarvar. Som man känner sig själv känner man andra Har under graviditeten bl a satt tänderna i mackor från bageri där salladsbladet varit sandigt!

bebek skrev 2009-02-10 18:24:01 följande:
    Ang mat, så tror jag det är sunt förnuft, jag menar hur vanligt är det att man får toxaplasmainfektion annars? Men de flesta resturanger är otroligt nog väldigt bra hygien och plasthandskar när man hanterar vissa grönsaker/mat. men det är klart det finns ställen som slarvar!
  • Daisyduck

hyperballad och bebek: det är väl bra att ni är noga men vad hjälper det om er vän inte är det som serverar er mumsiga mackor med grönsaker på...

• Daisyduck

Alltså det där lät lite fel. Jag menar inte att oroa, jag menar bara att det är svårt att leva upp till alla ideal!

• Daisyduck

Åh suck vad mysigt det låter med alla hjärtans dag och romantiska promenader med mannen... Vi har haft ett storbråk så här blir det noll romantik! Men ha det så bra ni andra *avis*

• Daisyduck

Håller med...

Katta86 skrev 2009-02-14 21:50:33 följande:
    Det beror ju också på hur ofta man har dessa storbråk.. Kunde också tycka det förr men nu för tiden kommer de så ofta att det bara förstör ytterligare en dag..
  • Daisyduck

Jag ska ingå i en studie där jag mäter en gång per vecka fyra ggr på en och samma dag. Jag är nu i vecka 23+1 och har måttet 21.5 cm.

• Daisyduck

Ang. viktdiskussionen. Har gått upp 1 kg och är i vecka 24. På inskrivningen vägde jag först 62, sen gick jag ned till 59 och nu ligger jag alltså på 63. (Obs! Absolut inte medveten viktnedgång.)

• Daisyduck

Ugghhh! Jag som sagt åt sambon att fixa den strömförande skitspisen vi har!!! Fick ytterligare en j-la stöt nu ikväll. Hoppas bebbe mår bra därinne.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!