Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Skrattmaja: jag har kpt samma topp/t-shirt på pop. Den är underbar! Min nya favvo.

I övrigt så gillar jag pop för byxor och vissa bastoppar. Sen tycker jag att mamaliciuos har lite roligare kläder om man vill vara lite trendig :) Där borde man även kunna hitta en snygg klänning..Jag ska ju licca i maj så jag lär stå inför samma jakt som dig då skrattmaja. Skoj.

Blocket och tradera har jag också fyndat på. Köpt ett paket för 500 kr med flera byxor, shorts, klänning och toppar som alla var väldigt bra. Hett tips! Fick ärva några toppar av svägerskan också :)

Gällande matlagning så använder vi också ofta Arla.se. Många bra recept. Sen jag blev gravid har vi lagat väldigt lite dock eftersom jag mått så illa. Hoppas vi kan återgå till det normala snart.

• bäbis m

Jag var ju i karibien på semester nyss och där hade de en superbra mammaklädsaffär. En affär med mycket större utbud än hela Linköping sammanlagt . Behöver iof kanske inte säga så mycket men jag kan säga att jag önskar jag haft en fetare plånbok kvar på slutet för klädshopping. Blev en vardagskjol i alla fall eftersom jag tycker att det är svårt att hitta snygga i Sverige under vintern.

• bäbis m

Kan ni fortfarande känna molvärk ibland? Jag är i v 19 nu och jag känner ganska ofta som typ mensvärk. Kan det bero på att bäbisen växer mycket dessa veckor? Lite fundersam blir amn allt eftersom det står på många ställen att amn känner molvärken de fösrta veckorna...men vid halvtid?

• bäbis m

Åh, det var skönt att höra. Jag upplever också molvärken som värre nu än i början. Speciellt senaste veckan.

Har UL på måndag så jag börjar bli lite nervös. Tänker att det jag tror är pyrets rörelser borde vara ett tecken på att det ser bra ut..Har undersökt alla organ osv i v 13 men jag blir ändock nervös över vad som hänt sen dess..

bebek skrev 2009-01-28 16:37:33 följande:
    jag är i v. 22 och känner molvärken värre än i början... jag känner som riktiga skärande ilningar ibland, prata med bm..  barnet ska öka ca 50 gram i veckan så livmodern töjs rejält. Lite roligt man känner "kanten" högre och högre upp och även sparkarna som nu kan kännas vid naveln! På kvällarna kan jag känna molvärk och vara väldigt "trött" i magen nästan så man vill lyfta den som stöd.. vart rekomenderad ett babybelt som kan vara skönt när man går en hel dag.
  • bäbis m

Hej Tärning. Jag har faktiskt funderat på hur det är med dig ibland. Skönt att se att du är med på banan.

Vi växer (i olika takt) och frodas =)

• bäbis m

Kan du se när de rör sig också??
    Shit, du måste ju ha ännu trängre för urinblåsan än oss som "bara" väntar ett barn..

Tickollina skrev 2009-01-28 16:53:20 följande:
    Hej alla! I dag är jag helt slut......har sovit dåligt och det var kaos på jobbet, så jag tror att man kommer att somna i dag, för att kunan vakna X-antal gånger för att gå på toa =) Nej jag ska inte klaga =) Nu har mina killar börjat att röra mer på sig, så nu både känns det och syns det....riktigt häftigt =)
  • bäbis m

Det är toppenskönt så länge foglossningarna håller sig borta känner jag. Då är man ju nästan som vanligt. Mitt största hinder är det där sega illamåendet som aldrig vill ge med sig annars skulle jag nog inte ha mycket som avslöjade att jag var gravid. Fortfarande bara 10% av mina jobbarkompisar som vet att jag ska ha barn i juni. Får se hur länge det går att dölja :O

Vattengympa alltså. Måste testa det sen. Var det speciell mammagympa eller vanlig? Jag ska testa aqua bike nån dag rätt snart. Det är som spinning i vattnet. Nån som testat?

• bäbis m

Jag har insett att det nog är Stockholm som gäller för att hitta lite snyggare mammakläder till lic osv så om du är sugen på att gå där och strosa en dag så skulle det kunna vara jätteskoj! Visst är du i Stockholm med forskningen ibland?

skrattmaja skrev 2009-01-29 10:33:56 följande:
    bäbis m vi kanske ska sammanstråla för att leta kläder....(vet att du är i en annan stad men det hade varit roligt!!)
  • bäbis m

..och så säger folk att det ska vara himla roligt också. Fatta att sitta på en flytande sadel och hålla i ett flytande styre. Borde vara bra för bålstabiliteten också :)

bebek skrev 2009-01-29 10:11:24 följande:
    mammagympa:) men vattengympa är bra o cykling är bra, så då måste ju cykling i vatten vara jättebra:)
  • bäbis m

Grattis i efterskott Bebek :)Vad skoj med nytt hem..förutom alla kartonger som måste packas ner/upp då.

Kicki: jag känner också av molvärken till och från. Förra veckan var den riktigt elak men då växte både bebisen och jag en hel del faktiskt. Lite skoj att se kopplingarna.

Nu på morgonen har vi varit på UL. Allt såg bra ut och pyret mår bra (underbart!) men barnmosrkan var otroligt mesig och rätt dålig om man får säga så. Kändes likso osäker på allt hon sa och gjode. Synd :/
    Fick ni veta hur moderkakan låg? Vi fick inte lyssna på hjärtljudet heller, gjorde ni det? Vi var på privat-UL i v 12 och de bilderna var SÅÅÅ mycket bättre så vi köpte inte ens några nu. Hm, känns synd att behöva vara besviken efteråt eftersom det är så stor sak för en själv. En av de få tittarna man får och vi är ju så nyfikna på lilla livet där inne.

Skoj att ni diskuterat dykning förresten. Jag var jobbigt att avstå i Karibien men fick tur nog många riktigt bra snorklingsmöjligheter. Väggsnorkling och driftsnorkling. Skoj =) Och massor av sköldpadddor så helt snuvad på undervattenslivet blev man inte.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!