Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

hyperballad skrev 2009-01-22 21:24:47 följande:

Svar på #335 åhh tjohooo! grattis till vagnen *avis* vill också har vår vagn hemma fast samtidigt inte, ohh sån jobbig balansgång.. vilken färg är den??? okej man kanske ska flytta till värmland? haha min kusin o hennes sambo har köpt en 2a här i stan (helsingborg) på ca 75 kvm (om jag inte har fel) för 2,3 miljoner... så behöver jag säga att sambon o jag bor i vår 2a på 85kvm som då är en hyresrätt...
    den är typ turkos. Passar ju bäst till en pojke, men en tjej kan ju också ha det.

Värmland är billigt så sett. En 2a skulle aldrig kosta över en miljon, inte ens nybyggd tror jag :P Men det är lite dumt för dem har byggt jättefina lägenheter nära oss som är koperativt, så man får tillbaka pengarna, men dem kostar 500 000 kr + 9 000 i hyra. Sen får man tillbaka precis så mkt som man betalade, ingen ränta på.

Kan tillägga att dem flesta lägenheterna där står tomma :P
  • längtan09

hyperballad skrev 2009-01-22 21:50:28 följande:

Svar på #344 turkost kan man absolut ha till en tjej!! ja det låter dyrt, då förstår jag att de står tomma...
    blev så förälskad i vagnen att jag liksom inte kunde låta bli. Sen tyckte jag det var positivt med avtagbar klädsel, vet inte om alla vagnar har det :P Sen är det punkteringsfria däck och jättebra varukorg som det inte kan glida ut ur samtidigt som den är lättillgänlig.
  • längtan09

hyperballad skrev 2009-01-22 21:55:07 följande:

Svar på #347 punkteringsfria däck är ju kanon och varukorgen är också viktig, det kan jag känna på bugaboon att när liggdelen är på blir det super svårt att komma åt den. men det är inget alternativ att köpa ny bil då denna är lite äldre än magen och då fabriksny...
    Men sen har man ju inte liggdelen så länge...
  • längtan09

nu har jag varit på ultraljud Ett tickande hjärta och allt var där det skulle Bebisen var lite bråkig med benen så jag vågade inte fråga om kön :-P Dem hade jobbigt nog att mäta alla mått :-P Jag hade "turen" att bli bakflyttad (för man säger så va?) så istället för 18+2 så är jag 18+5, hellre det hållet än andra Så nytt bf är 20 juni

bild finns i gallerit.

• längtan09

bäbis m skrev 2009-01-23 11:30:25 följande:

Grattis längtan! Spännnade =)
    tack Ja det är det verkligen.
  • längtan09

Jag har heller inga matsug att tala om, men jag känner osug istället :P Chips och dipp som alltid varit en favvo går inte ner längre osv.

• längtan09

Haha, för ett par dagar sen ville läraren på universitetet att vi skulle gå i massa trappor för att kolla på ett konstverk samt att den andra lektionssalen låg på plan tre, mina muskler var inte vana vid så mycket trappor så jag fick världens träningsvärk. Men jag såg det som positivt eftersom man annars skulle kunna fått foglossningsbesvär :P

• längtan09

vi har också bestämt oss, Nova eller Benjamin, men nu sitter jag istället och funderar på mellannamn. :-P

• längtan09

bäbis m skrev 2009-02-09 14:40:53 följande:

I dag frågade vår sekreterare mig om jag väntar barn. Hon hade hört en annan i forskargruppen prata med mig om mammaledighet. När jag sa att det är juni som gäller sa hon. "Oj, så snart. Det syns ju verkligen inte." Jag som personligen tycker att magen börjar bli större och större bara senaste 14 dagarna. Kan tydligen fortfarande vandra runt obemärkt. Tur nog så såg allt normalt ut på UL för annars hade man kanske blivit nervös. Någon mer som inte har jättetydlig mage?
    Min mage känns också jätteliten. Tror det är normalt. Vilken vecka är du i? jag är i v. 21+1 och jag tycker det syns bra men ingen annan typ :P
  • längtan09

bäbis m skrev 2009-02-09 15:37:14 följande:

hej längtan, då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =) Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.
    Det blir så när man är så olika långt gångna samt att en del väntar andra barnet. Sen blir väl magen större fortare nu framåt. Hoppas på det i alla fall :) Men jag är rätt glad över att jag inte ökat så mycket i volym förutom runt magen och brösten :P
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!