Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

Ser att ni pratar drömmar...

Förra grav drömde jag att jag födde en katt som jag sen ammade. Kan tillägga att det gjorde väldigt ont att amma en katt - även i en dröm!

Nu för några veckor sedan drömde jag att jag födde två ganska stora fiskar. Vi visste inte var vi skulle ha dem så de fick vara i handfatet med en massa vatten.

Visst är det skumt. Var får man allt ifrån??

• tekannan

Jag vill vara hemma tills efter nästa sommar. Och därefter, om jag hade kunnat få precis som jag velat och ekonomin hade tillåtit, så hade jag gärna bara jobbat några timmar några dagar i veckan. För att komma iväg, få lite stimulans, träffa folk osv. Och så hade jag gärna haft det i mååååånga år.

Sen jag fick dottern så har jag värderat ledighet och tid med dottern väldigt mkt mer. Innan kunde jag jobba hur mkt som helst, men det var mest för pengarnas skull. Behöver jag jobba extra nu så tar jag det i tid istället för pengar - det är det mer värt!

• tekannan

smulan87
    Härligt!

Jag tycker att det är jätte-obehagligt när bebisen snurrar runt så. Hela magen spänns på ett obehagligt sätt. Som tur är går det relativt fort för dem att snurra runt till sin nya position.

• tekannan

dagdrömmare skrev 2009-02-12 09:40:28 följande:

hej hejni som redan har barn vad ska ni inhandla?Jag har tänk köpa ny madrass till själsängennya små mjölk/ersättnings/välling flaskorlite sommar kläderny skötbäddblöjorhar jag missat nått
    Jag har faktiskt inte tänkt handla så mkt alls. Vi vet ju inte könet så kläder ska vi inte köpa. Har en hel komplett garderob redan om det blir samma kön, annars får pojken väl ha rosa bodies till en början. Några fåtal kläder har vi dock köpt i neutral färg. Säng är ordnad. Skötbordet har vi kvar, vagnen har vi kvar...
    Jag har köpt bärsjal då jag tänkt testa det denna gången, fick så ont av babybjörnen. Vi ska köpa en ståbräda till storasyster som kommer vara 2½-3 år när bebis kommer.
    Ska köpa en ny bättre pump.
    Förbrukningsgerjer: babyolja, blöjor, tvättlappar, handdukar/kräksdukar m.m.
    Men annars... Nej, inget jag kan komma på nu iaf. Tipsa gärna om det är ngt jag missat.
  • tekannan

dagdrömmare skrev 2009-02-12 18:24:54 följande:

Svar på #1022Ja just det ståbräda har jag glömt.en ny filt tänkte jag köpa med har sett en så fin randig från imsevimse i ekologisk bomull. Tänkte ha med den till BB och ha den som täcke sen hemma.Bärsjal har jag redan 8 st så fler behövs inte även om jag är sugen på minst en till
    haha... 8 st. oj! vilken är favoriten då?
    ja, någon filt kanske man ska köpa med och en söt babymössa.
    ang ståbräda så funderar vi på om vi ska juts en ståbräda eller en sådan sak där barnet åker brevid i ngn ställning, ser ut som en cykel ung. de är lite dyrare, men kanske är det värt det. jag inbillar mig att ståbrädan är i vägen när man går. erfarenhet?
  • tekannan

kicki - Grattis!!

Jag har sökt HP och skickade in papperna för 2 veckor sen, sitter nu och väntar på min dom. Enligt deras hemsida har de 4 veckors handläggningstid så jag får väl vänta ett par veckor till. Jag hade inte fått mitt moderskapsintyg när jag skickade in, utan ringde min BM om undrade om jag kunde få det tidigare. Så hon skrev ett och skickade till mig. Ska träffa BM på onsdag för första gången sen inskrivningen (är i v 26 då) och hade inte fått mitt moderskapsintyg förrän på onsdag om jag inte ringt.

• tekannan

Var hos Bm igår, första besöket sen inskrivningen... Allt gick bra. Är i v 26. SF 25, Hjärtslag 145, BT 120/70, HB 139 (har stigit sen inskrivning). Så det såg väl bra ut. det är så mysigt att höra hjärtat slå...

Jag frågade även BM om hon kunde känna hur bebisen låg och då kände hon att den låg på tvären i min mage med ryggen neråt och kikade upp mot mig.

Idag mår jag sådär... Känner mig jätteillamående. Har ätit så det har inte med det att göra. Bara man inte håller på att bli magsjuk... Vill inte!!!!

• tekannan

kicki
    Ja, sf är magen. Jag hade 25 och låg mitt på kurvan i 25 fullgångna veckor. Har du inte fått se diagrammet som de ritar i?
    Fick du inga papper med hem där alla data stod? Min BM skriver ut en sida varje gång med uppdaterade uppgifter, tycker det är kanon!

• tekannan

Var inne på FK hemsida precis. Har ju ansökt om HP och väntar otåligt på mitt utlåtande. Vet inte om det kommer att komma upp där, men i af så var där upplagt Barn med beräknad födelse 2009-06-01, så det är iaf registrerat.

bäbis m
    Min Bm har också allt i datorn, men hon skriver ut en sida varje gång när hon uppdaterat ngt så att jag har det i min mapp också. Du kan inte be om att få det utskrivet? Klart du har rätt till dina uppgifter! Men sen kommer jag att så slänga hälften för det blir samma sida som skrivs ut varje gång, bara uppdaterad med mer data och då räcker det i slutändan med ett exemplar med alla uppgifter. Men visst är det jätteskoj att ha under tiden med! Inte minst så att man kan jämföra med hur det var med förra barnet hur alla mått och värden låg då...

• tekannan

chanell
    När det är registrerat att du väntar barn hos FK så kommer de att skicka ut en blankett där arbetsgivaren ska fylla i inkomstuppgifter. Sen är det bara till att begära fp från den dagen du vill ha det. Inskickandet av moderskapsintyget fungerar som en anmälan av föräldrapenning.
    Om det var det du undrade om...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!