• Pian80

Vi som väntar junibebisar del 2!

Marinero skrev 2009-03-19 14:44:25 följande:
    Samma här Eller, ja, han har inte boksavligen gjort det än, men det är nära måbnga ggr, han blir arg om jag läser negativt.Förresten fick brev från fk nu. Jag är beviljad hp!!!! *så lycklig*  
    Grattis! Åh vad skönt det måste kännas.
  • Pian80

Linda 89 skrev 2009-03-19 20:00:07 följande:

Var hos barnmorskan idag, lillen sov så gott men efter att barnmorskan var klar med att ta sf-måttet så hade den vaknat och när vi skulle lyssna på hjärtljuden så protesterade den genom att sparka bort apparaten. Hon försökte att lyssna ett bra tag men när ungen inte gav med sig utan fortsatte sparka så gav hon upp =P.Men det var inget fel på hjärtljuden på ungen, det som var fel på mig var att mitt HB låg på 113 så blev att gå och köpa järntabletter som jag ska börja äta nu =/.
    En envis unge . Trist att äta järntabletter, jag har sluppit hittills och hoppas att det förblir så.
  • Pian80
    bebek skrev 2009-03-20 08:24:32 följande:
    men vi har en såndär handduksvärmare fastmonterad över toaletten.När jag blir stor o bygger ett eget hus, oj vilket stort badrum jag ska göra! :Do vad händer denna rara helg då?
    Jag ska åka till Ullared i helgen. Antar att det blir lite bebisshopping, kanske kan man hitta något till blivande mamman också .

Ang. skötbord så tänker vi bara lägga en skötbädd på bänken vi har i tvättstugan. Det är bra höjd på den och nära till tvätthon om det behövs .
  • Pian80
    bebek skrev 2009-03-20 08:46:19 följande:
    ullared! inte dåligt!:) dit skulle jag också vilja åka, vart i sverigeland bor du?
    Västerås, så det blir en bit att åka . Mellanlandar hos svärisarna i Katrineholm och sen åker jag vidare därifrån imorgon.
  • Pian80
    bebek skrev 2009-03-20 08:49:39 följande:
    men piano vi är ju nästan grannar ju:D ska du åka buss ned? hoho har tänkt tanken, men bussresan skrämmer mig lite...
    Nope, inte buss. Volvo tydligen . Jag är inte så förtjust i kollektiva bussresor.
  • Pian80

LakeHill
    Lycka till! Spänande att bygga hus! Vet ni hurdant ni vill ha? Vi hade också tänkt bygga, men det sket sig så vi köpte ett hus byggt 91 istället.

Linda89
    Har hört att många blir kass i magen av järntabletter, så det är nog väldigt vanligt.

• Pian80

Linda89
    Jo, det håller jag helt med om. Var så jag menade fast jag inte riktigt fick till en fullständig mening .

Kkarin
    Visst! Jag tipsar på måndag när jag är tillbaka.

• Pian80
    Marinero skrev 2009-03-20 14:31:55 följande:
    Va spännande, hoppas ni får en fin slant av lägenheten Vi ska kika på två hus på måndag, i Vänersborg, liten stad så det är billigt där. Mycket billigare än Alingsås där vi i nuläget inte har råd att köpa nåt. Så detta kan bli vår chans att flytta nu när barnet kommer trots att vi har dåliga inkomster just under min mammaledighet, för boendet kommer lbi relativt billigt då både jag och David har lägenheter som vi hoppas få ut en bra slant av, och då slipper vi ta höga lån. Så bankmannen tyckte vi ska börja sälja min lägenhet på direkten så vi ska försöka ta oss dit så snabbt som möjligt och börja fota, sen lägga ut den på Hemverket. Längtar så efter hus, eller radhus, de spelar inte så stor roll, bara jag slipper lägenhet på andra våningen utan hiss.
    Köpa hus är nog det bästa vi gjort! Ja förutom bebis då . Det är helt underbart att komma hem till vårt HUS!
  • Pian80
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:40:07 följande:
    Hyperballad: Hur kan din chef säga att hon inte vill fylla i papperna? Låter hur skumt som helst.
    Idag kom det hem nya papper, men nu var det för att söka föräldraledighet och få föräldrapenning. =) Är det någon som har varit på "kursen" som försäkringskassan har??
    Vi ska gå på kursen den 7/5. Jag ska nog skicka in det där moderskapsintyget nu... Är nog bäst .
  • Pian80
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:59:10 följande:
    Pian80: Ni ska gå så sent?? Eller är det jag som stressar upp mig hela tiden??
    Jag har ju BF i slutet av juni, 28:e, så det kanske är sent om man har BF tidigare. Bokade i februari tror jag och då fanns det ingen ledig tid innan 7/5 så det var bara att ta den. Nu blev jag lite uppstressad att det är "för sent"...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!