Inlägg från: dagdrömmare |Visa alla inlägg
  • dagdrömmare

Vi som väntar junibebisar del 2!

kikar in har inte läst sen i fredags och orkar inte läsa ikapp. Joppas alla mår bra! Vi har haft en fullspäckad helg med 2års kalas för dottern, övernattande släkt och trädgårdsarbete.
    Imorgon ska vi åka 35mil till Linköping för att göra 3D UL och tjuvtitta på om vi ska få en kille eller tjej

• dagdrömmare

Hej, kan nu informera om att vi kommer att få en liten kille Vi var på 3D UL i Linköping i onsdags. Han flyttade mig dessutom8dagar tillbaka så nu har vi BF 30/5 och trots det var bebisen stor. Vägde över ett kilo redan. Han såg dessutom att moderkakan ligger intill livmodermunnen så vi ska kolla det igen om en månad. På rutin Ul sa hon bara att den satt nere i bakväggen men inget om att den satt så dumt så jag är lite lagom upprörd över det.

Ang profylax så läste/övade jag inget på det innan förlossningen men använde profylaxandning under hela förlossningen det kom helt naturligt för mig.
    BM frågade vilken kurs jag gått eftersom hon tyckte att jag använde det så bra

• dagdrömmare

hej nu har jag inte kikat in här på ett tag igen. tack för alla grattis. Har fortfarande inte vant mig vid tanken på att det är en liten kille där inne

Det var några som frågade om man kunde se ansiktsdrag bra och det kan man verkligen. Kika in på www.crocus.nu/3D+-+Bilder_1800_1077.php för att se hur det kan se ut med 3D UL.

• dagdrömmare

Oj ska ni redan gå på Hp, va skönt. Själv ska jag plugga in i det sista och hoppas hinna vara med på så mycket obligatoriska lektioner som möjligt i slutet. Men det känns rätt hopplöst då kursen slutar den 7/6 och jag är beräknad tills den 30/5

• dagdrömmare

idag var jag på glukosbelastning med en halvsjuk dotter och helsjuk själv, två timmars väntan på att ta prover var lång tid...

Men testet var bra och järnvärdet hade inte stigit så nu får jag käka två tabletter om dagen stackars magen.

Men annars njuter jag av min graviditet har varken foglossning, droppande bröst eller vattenansamling.

• dagdrömmare

hoppas allt är okej bebek.

Kan upplysa om att influensan började med huvudvärk och illamående för min del förra veckan. Hoppas det inte är det heller.

Vi har så mycket att göra här hemma nu innan lillebror kommer så jag har inte alls den där "jag vill att bebisen ska komma NUUUUUUU" kännslan som jag hade sist. Vi har två månader kvar nu och på den tiden ska vi få klart en helt ny toa, bygga till 16kvm, sätta in nytt kök, tapetsera kök/vardagsrum och lägga nytt golv, tapsera hallen uppe och nere och samtidigt ska jag plugga heltid och mannen jobba heltid och så har vi en 2åring.
    Tror ni vi hinner Jag misstänker att vi blir klara vid jul sådär

Ska klinkra golvet i badrummet ihelgen iallafall så vi kommer ett steg närmare...

• dagdrömmare

Tekannan80 varför ska ni på extra UL?
    Vi ska nästa vecka för att kolla att moderkakan har flyttat längre upp den låg för nära livmodermunnen sist

• dagdrömmare

hyperballad, ja vi har faktiskt pratat om det fast de har ju lite längre framförhållning och brukar inte spela in programmen förrän på sommaren och då är det försent om allt ska bli klart innan bebisen.

Detta är vårt tredje hus vi renoverar så vi vet precis hur mycket jobb det innebär men förhoppningsvis går det snabbare nu när vi har vanan inne

Det behöver ju inte vara klart till bebisen kommer men det skulle varit så skönt att kunna ta det lungt i sommar och bara njuta istället för att kliva över reglar och bara ha renoveringsgips på väggarna.

• dagdrömmare

Alla som vill få hjälp med att sätta förlossningen sen när de närmar sig kan ju komma hit och hjälpa till att bygga

• dagdrömmare
    LakeHill skrev 2009-03-27 13:04:17 följande:
    Dagdrömmare: Låter som om ni planerat in lite för mycket Du behöver ju ta det lugnt o varva ned inför förlossningen. Har ni ingen vän/släkting som kan hjälpa er?
    jo vi ska få hjälp med barnpassning och en del grovjobb. tapetsering och kakling är däremot mina jobb, det brukar vara jag som får hjälpa andra med det

Det blev lite väl mycket att hinna med men vi ville verkligen ha detta huset och köpte innan jag blev gravid, men flyttade in först i vintras så nu vill få så mycket som möjligt gjort innan bebisen kommer för sen kommer allt att ta fyra gånger så lång tid och det är inget kul att bo i det som det är nu heller med kök för alla under 150cm, ingen plats för köksbord i köket, ingen toa på entreplan och allmänt ofäscht

Övervåningen är iallafall nästan klar nu bara några tapetvåder kvar
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!