• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

ja, jag har ju en stor ballkong i våran nya lägehten iaf, och nya tapeter. men det är nog (förhoppningsvis) sista gången vi flyttar till en hyresrätt. Men jag ska minsan göra om ballen till en lite blom och grönsaksoas:)

har börjat svullna om händer o fötter, gör nästan ont när jag vaknar på morgonen i fingerlederna, och på kvällen är det tossarna och anklarna som växt till sig. är rätt glad bebisen kommer ut i juni och inte i augusti. men maj o juni brukar ju vara bra varma de med..

• bebek

ja, jag känner mig lika skarpnosad som en blodhund!
    har du druckit lättöl till maten? lånat min asiktscreme? smörjt in dig i brun utan sol? här kan du inte dölja något! haha

• bebek

smulan87: Folk vet ju alltid bäst o allt om hur just bebismagar ser ut;) får också frågan om jag ska föda imorn hela tiden men om inte bm har sagt något om stor bebis och tillväxtkontroll så är den nog precis lagom:D. Men klart din mage ser stor ut om man jämför med några månader sen, men inte om man jämför med andra magar i samma vecka tycker jag!

Ja tänk att man kan älskon man aldrig har träffat så jädrans mycket!!

• bebek

ja, alla måste uttala sig på något sätt om ens mage, fråga hur många det är egentligen, eller säga -hej tjockis.
    jag tycker faktiskt det ibland känns rätt taskigt av folk att uttala sig så...
    det är ju inte ens varker rart, sött, uppmuntrande eller en komplimang så varför säga så? sen alla som kommer fram och tar på magen när man jobbade! haha! en gång så sa jag inget utan la bara min hand på kundens mage som svar.. haha

ja tänk första dagen hemma! man ska byta o tvätta o klä på o trösta, och inte kommer jag våga sova heller, kommer sitta o stirra på det lilla miraklet hela tiden!

nej trist här med, väntar på att min käraste ska komma hem från jobbet och slötittar på någon lavafilm på 6:an, såndär lätt film man kan missa en kvart utan att missa nån egentlig handling:D

• bebek

haha som han voicaren på kanal6 sa efter lavafilmen
    - man kan ju undra om det kallas katastroffilm pga handlingen eller själva filmen:)

nu är det ännu nån b-film om fågelinfluensan, vilken helkväll tjejer! haha

• bebek

uff, jag skäms lite över att erkänna det, men jag börjar sakna mitt jobb..

• bebek
    hyperballad skrev 2009-03-22 15:37:03 följande:
    jag skäms för att jag inte saknar mitt jobb...saknar två av mina kollegor då vi har riktigt kul ihop men annars så känns det som en otrolig lättnad att slippa det just nu...
    ja men egentligen är det väl just det "sociala" man saknar, men känslan går nog över när bebisen kommer, men just nu känns det lite tomt, jag tycker ju om att jobba och är van att jobba mycket:D fasst låt mig jobba en långpanna så ska du se jag vill hem igen;) haha
  • bebek

v. 30 idag! så nu är det mellan 8-12 veckor kvar! oj vad lite det låter:)

Var på akupunktur nu på morgonkvisten, det gick sådär, fick blodtrycksfall med tjut i öronen och silverprickar för ögonen och höll på kräkas. ska få testa tens-apparat istället. och så rekomendera hon en sådan massagevagn, perfekt för karln att massera sin gravida kvinna utan att bli trött i händerna eller massera totalt okoncentrerat för han kollar på tv samtidigt;)

http://www.spinalistips.se/tips-massagevagn-med-rorliga-leder-969.html

• bebek

här snöar det också, vinter igen. yep yep.

kvaddlar? vad är det?

försöker lära mig laga mat nu när jag är ledig och inte jobbar, är ju bortskämd som har resturang. och säkerligen i sommar också om man inte hinner laga mat kan man gå ner och ta sig en kycklingsallad.....

• bebek

nej, ordet getingstick fick mig att bestämma mig att kvaddlar inte är något för mig:)
    jag bryter hellre armen än får ett getingstick... 

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!