• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

okej, ringer på fredag om det inte ger med sig, men kollade allt för knappt två veckor sedan och allt såg ok ut, kan det förändras så snabbt? lågt blodtryck har jag alltid haft, dock känns det som om kroppen stundvis sväller upp extremt och hela huvudet dunkar och kroppen blir helt slut o utmattad. Och denna huvudvärk med dundertrötthet, jajja, kanske bara är något släng av något som försvinner snart. man kan inte vara på tiptop varje dag:)

kram på er

• bebek

mama bean
    ja, precis, trodde det var orsaken till huvudvärken igår, så nu har jag druckit massor:) tack för omtanken och tipsen, tror det blir sängen snart..

imorn ska vi iväg och fotografera! ska bli så spännande och hoppas huvudvärken har släppt till dess. ha en mysig onsdagskväll!

• bebek

gomorrgon kära människor!  vad rara ni är:)  väntar på att klockan ska bli halv nio så jag får prata med en bm, säkerligen så är det ingen fara med mig, men det skadar ju inte att ringa och fråga. Har haft lite molande huvudvärk från och till även igår och min annars livliga bebis har på din höjd "puffat" lite i magen och känt av lite yrsel o illamående från och till. men man kan ju gå och skrämma upp sig själv också.

men vi var igår och fotografera, oj vad vackert det blev! får visa er när de är klara och jag ha några tumbnails.

kram på er

• bebek

phu efter 45 minuter fick jag tag på barnmorskan, upptaget konstant, men hon tyckte jag skulle komma ner på direkten då hon fick ta blodtryck o urinpov! skönt att få det kollat så snabbt iaf! kram

• bebek

hallå!

bebisen mådde bra och hjärtat slog fint, den börjar få det lite trångt och kan inte röra sig i samma utsträckning längre, därför jag kanske tycker det inte varit samma "liv i kistan" längre.  Jag har ökat några kilo på bara en vecka nu, vilket är vätska, blodtrycket var lite högre än tidigare, dock inte högt, jag har ju rätt lågt i vanliga fall.
    bm såg inge konstigt i urinen nu men jag ska ändå tillbaka nästa vecka på kontroll p.g.a huvudvärken och ökad vätskeansamling. byxorna som satt lite löst i måndags fick jag knappt på mig i onsdags. men just nu var det ingen fara! och så länge jag inte noterar någon smärta i övre delen av magen kan jag vara lugn, liten trötthetssvacka kanske bara:)

dagdrömmare: oj jag tycker jag har mycket att göra med att inreda ett rum:D

• bebek

vilken din mage mama bean!

ingen online än, sjusovare? :)
    tänkte om ni ville ha en tjyvkik av bilderna från fotografen!

• bebek

smulan87, stackars! ett tungt besked! har man haft flera jobb samtidigt, jobbat mycket övertid, bytt jobb, fått löneökning eller bonus är det lätt hänt man får betala tillbaka. Det man kan göra för att undvika detta är att be sin arbetsgivare dra extra skatt. (dra 25 % istället för 22% t.ex) eftersom det är denne som betalar in din skatt till verket. Då brukar man garanterat få tillbaka.

• bebek

ah jo. 33% är det här med, skrev fel.

jo det är vi! tack så mkt! vart glad över bilderna själv faktiskt :D

• bebek

ja ska ni absolut göra! det är inte ofta man är gravid:)
    kul att se tillbaka på när man är gammal, haha

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!