• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

smulan87 om värkarna är smärtsamma eller väldigt regelbundna tycker jag du ska ringa din bm imorn. hon kan avgöra om du ska komma in så de kan kolla att du inte mjuknat för mycket eller börjat öppna dig. bästa botet är faktiskt att vila, sjukskriva dig om du jobbar och bara ta det lugnt, det var rådet jag fick. och det blev mycket bättre.

• bebek

ja absolut bättre att ringa en gång för mycket

kram på dig

• bebek

tack för komplimangerna! :D

oj smulan87, undrar hur det går för dig, och är med dig, du får skriva och berätta hur det går!

jag visste inte ens att det fanns flera junitrådar.... :o

• bebek

godmorgon kära blivande junimammor! vilket härligt vårväder idag!

undrar hur det gick för smulan.. hoppas allt är ok iaf.

pian8o, vissa har journaler hemma, men vissa, som jag, har digitala journaler. vet att köping och västerås har börjat med det, bara några få som får pappersmappar nu. rätt skönt för mig som åker mellan två städer:)

• bebek

WJN: usch låter inte inte roligt, inte så insatt på vad hepatos är, men jag hoppas det går bra och din bebis mår bra och inte är smittad.

smulan97, skönt att höra att du är okej iaf!

bäbism, ja jag blir yrslig konstant, tror inte det är något farligt, börjar det ringa i öronen och man får silverprickar för ögonen hjälper det att lägga sig på sidan en stund tycker jag.

har precis kommit hem från fot och ansiktsvård, vilken lyxstart på veckan jag haft va:)
    men det var så jädrans skönt, men vi fick ta några pauser jag kan inte ligga bakåtlutad så länge. men fotvård var totalt underbart!

• bebek

men apropå koppla av,

tänker på er som väntar erat andra barn medans den första fortfarande är rätt liten.
    passade min lillasyster på 2 år igårkväll några timmar och phu, jag blev helt slut!
    vi lekte "laga mat" i två timmar, åt riktig mat när andra syster på 8 kom hem, retades, byggde lego, försökte kissa på pottan, kolla tv, åt lite till, fick busattack, kom på att man absolut måste ha solbrillor på kvällen. var svårt att hålla samma tempo bara några timmar med de två viljorna! men oj vad mysigt det är också, med alla kommentarer från en som nyss börjat babbla, och som vill krypa upp och ligga och gosa och kramas när man blir trött, då smälter man igen..

men vi bara lekte och rev fram leksaker och åt mat.
    kan tänka sig att om man står där och ska städa upp allting, laga maten, hjälpa en med läxor och få den andra att förstå att man inte kan gå och lägga sig i typ gummistövlar och vanliga kläder. och sen vaara gravid och försöka rå om sig själv! hur ni klarar det är fortfarande lite av ett mysterium, får väl veta så småningom om några år:)

• bebek
    hyperballad skrev 2009-04-01 12:20:51 följande:
    du din fuskare, precis - lyxstart på veckan... *avis*
    ja, haha, men jag fick tillbaka semesterersättning från ett företag som "glömt" betala det innan. så jag tyckte jag kunde unna mig lite;) har knappt lagt en krona på kläder eller något liknande sen jag blev gravid. och så slutade jag ju röka så det har jag ju sparat in över 1000 kr i månaden på! eller tja om man räknar på det har jag sparat ihop omkring 10 000 sen jag blev gravid på att inte röka;) duktlinda! haha
  • bebek

haha ja de gör lätt det, försvinner alltså 
    jag började direkt att dra "rökpengar" från kontot så jag skulle se hur mycket jag spara:) kanske blir till min "masterdiver" resa om något år:) min personliga dröm, att se världens alla stora dyk och förhoppningsvis vara dykinstruktör innan 30.

ja fotvård är något jag rekomenderar! med massage o peeling o allt oj vad skönt.
    ansiktsbehandling var skönt men stundvis jobbig och jag var tvungen att sätta mig upp, men fan vad fräsch jag är haha.

ja tänk att vara gravid, jobba heldag sen hemma vill alla ha sin bit av "mamma"
    kan tänka man stundvis blir väldigt trött.

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-04-01 12:37:23 följande:
    Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men.idag känns det bättre... hur mår ni andra?
    oj ja hjärtklappning känns läskigt, men är oftast helt ofarligt.
    stress och oro är ofta en orsak, skönt att du mår bättre idag, lätt att skrämma upp sig själv när hjärtat skenar iväg.
  • bebek

oh jag tycker det är lite svårt men namn, har några tilltänkta som vi tycker är fint men man vill se hur han/hon ser ut så att den passar att heta just så:)
    finns några få turkiska namn vi tycker om, iaf blir det mellannamn om det inte blir tilltalsnamn. Det måste iaf va något som passar i båda länder, något som både farmor och mormor kan uttala:) I början gillade jag Kim, men det blev knasigt det betyder Vem? på turkiska. -Hej jag heter Vem? haha

vecka. 31 -  http://www.familjeliv.se/hem/bebek/gallery/phpvh67yb.jpg

• bebek

tack,

ja, vissa tycker magen är liten andra att jag ser ut att föda imorn:)
    jag själv tycker den är rätt söt ändå, men tror jämt att den är mindre än vad den är och fastnar när jag försöker tränga mig igenom små utrymmen osv. upptäckt några enstaka små bristningar i veckan, ovanför rumpan! och lite ut mot ryggsidorna. antar de kommer expandera dessa sista veckor.

i fredags när jag var hos bm, pga huvudvärken var jag även orolig för att jag inte känt fosterrörelser i samma utsträckning. hon kände på magen och konstaterade att bebis låg med huvud neråt och skulle inte vända sig om igen för det är rätt trångt. den "bufflar" nu mer i magen än att slänga ut en arm eller ben.
    eftersom jag är rätt liten i kroppen så trycker bebis redan nu väldigt mycket både neråt och uppåt, lungor, revben, mage och kissblåsa. ändå tur alltså att min jag har en väldigt långt sittande moderkaka, annars hade jag väl inte kunnat andas:)

• bebek

och ja, jag tycker det är dags för er andra nu att slänga ut lite nya magbilder!!
    nyfiken ju hur era små mirakel växer!

• bebek

nej jag har inte hellr tvättat någonting!
    jag har inte ens skötbord eller säng hemma =o

• bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-04-02 13:10:00 följande:
    Jag har måååååååååååååååånga saker kvar, men jag tänkte ta det i juni sen =)
    haha det låter lite som mig.. men det är ju låååångt kvar, jag hinner...
    har köpt en speldosa iaf, det är väl bland det viktigaste? :)

tänkte kanske köpa säng om någon vecka sisådär, i slutet av april, början av maj..
    rent instinktivt så känner jag att bebisen kommer runt 4-11 juni.. peppar peppar
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!