Vi som väntar junibebisar del 2!
En sak till, har hört att man inte ska anväda bygel-bh när man ammar. Men ändå ser man amnings-bh:ar med bygel i affärerna. Märkligt eller hur?
En sak till, har hört att man inte ska anväda bygel-bh när man ammar. Men ändå ser man amnings-bh:ar med bygel i affärerna. Märkligt eller hur?
kicki08 skrev 2009-01-26 12:46:36 följande:
Daisyduck skrev 2009-01-26 17:12:19 följande:
Såg att ni diskuterat sexlust, min har nu kommit tillbaka med besked. Förra graviditeten hade vi sex in i det sista, funkade bra, man får köra lite med sidan till så att inte magen är i vägen. Fick mycket större sexlust då än vanlgt. Känner nu att det nog blir så denna gång också. Det gäller ju att passa på som sagt, för efter förlossningen tog det ca 2,5 månader innan jag kunde ha sex igen, blev ju klippt och fick många stygn.
Vad gäller träning verkar det vara väldigt olika vad man orkar med. Har hittills endast promenerat, men det är ganska bra motion när man skjuter en barnvagn framför sej i snömodd och uppförsbackar. Känner dock att jag inte orkar gå i min vanliga snabba takt. Har nu fått plats p gravidvattengympa som börjar ikväll, ska bli roligt och spännande att se hur bra man orkar hänga med. Det lär ju ska vara skonsamt i vattnet.
Angående magar, jag har aldrig tidigare behövt träna för att behålla min platta mage men efter förra grav gick magen aldrig tillbaka, sedan blev jag ju gravid igen. Så efter nästa förlossning är det nog hårdträning som gäller för att bli av med magen. Musklerna har helt enkelt förslappats så man måste träna upp dem igen,suck...
Har köpt de mammatröjor jag behövde fylla på med på H&M, billigt o bra, hade inte råd med något annat. Mammabyxor har jag fått låna en massa
bebek skrev 2009-01-28 09:44:06 följande:
skrattmaja skrev 2009-01-28 10:05:23 följande:
bebek skrev 2009-01-28 19:33:04 följande:
bäbis m skrev 2009-01-29 09:51:23 följande:
Tärning6 skrev 2009-01-29 17:05:10 följande: