Inlägg från: dagdrömmare |Visa alla inlägg
  • dagdrömmare

Vi som väntar junibebisar del 2!

LakeHill skrev 2009-03-27 16:22:00 följande:
    Dagdrömmare: Förstår att ni ville slå till - härligt med eget hus! Håller tummarna att ni ska hinna med så mycket som möjligt.
    Vi hade i och för sig redan ett hus som vi precis renoverat klart men vi trivdes inte alls i området och letade nytt i nästan ett år innan vi hittade detta. Här trivs vi jättebra och med tiden kommer huset att bli superfint

Ett tips till alla är att inhandla bindor innan förlossningen, avslaget brukar vara ganska rikligt så det är skönt att ha ett gäng rejäla bindor hemma.

Nån som har sett nån fin plysch filt? Jag vill ha en med bomull på ena sidan och plysch på den andra. Hittade en från imse vimse men det var svindyr och de nya på lindex och kappahl gillar jag inte.
  • dagdrömmare

längtan09 åh va kul med sjal, vad blev det för nån? Jag var och visade sjalar för en familj med en kille på två veckor igår och oj vad jag längatr nu

Vi har också trygghansas mammabarn försäkring. Hade den med dottern och fick ut rätt mycket efter FL som ersättning för de extra dagarna vi fick stanna på bb.

• dagdrömmare
    längtan09 skrev 2009-03-30 19:41:19 följande:
    En trikåsjal, Loomis eller något hette den
    Aha en sino från looma. De är jättebra, har en sån själv Perfekt för sommaren då den är lite tunnare.
  • dagdrömmare

WilliamNellyJamie --> kul att du vill komma in till oss. Jag har inte hört talas om hepatos innan men det låter jättejobbigt för er. Hoppas du kan få lite mer svar imorgon.

Jag vet hur det kan kännas att få besked om att allt inte är som det ska med bebisen i magen. Du får gärna skriva till mig om du behöver prata av dig.

• dagdrömmare

WilliamNellyJamie det är tråkigt när läkarna inte läser på om ovanliga diagnoser. Vi visste mer än alla läkare om vår sons diagnos. Det är ju dem man ska kunna fråga.
    har du hittat fler i samma sits?

• dagdrömmare

Smulan87
    Om jag var du skulle jag ha ringt Förlossningen och bett om råd. De kan ju vara fostervatten och då behöver de kolla dig.

Jag hade mensvärk och ont i ryggen när jag hade urinvägsinfektion för 2månader sedan. Jag hade inga andra symptom. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så skickade de mig direkt till närmsta jourläkare. Hade UVI som blev njurbäckeninflammation dagen efter med feber och smärtor.

Vänta inte tills imorgon!!!!!

• dagdrömmare
    längtan09 skrev 2009-03-31 21:59:15 följande:
    för man har inte trikåsjal hela tiden va? Det är mest bara i början om jag fattat rätt?
    trikåsjal funkar bra till ca 10kg eller 1år. Sen ger en vävd sjal bättre avlastning och blir stadigare.
  • dagdrömmare

vi har pappersjournaler här men det är bra för man kan kolla alla värden hemma när man ska berätta för sambon och inte minns nått BM sa

Hoppas allt är bra med dig smulan

Idag ska vi på UL och kolla så att moderkakan har flyttat upp sig

• dagdrömmare

Jag har varit på UL nu och moderkakan hade flyttat upp sig
    Hade dock inte höjt mitt blodvärde alls sen sist trots att jag har tagit dubbel dos. Hade 105 idag och 107 sist

Bebec: Vi har en 2 åring här hemma Det tar mycket energi men precis som du säger så får man massor tillbaka också.
    Man orkar dock inte mycket mer än det man måste göra som mat, lek och städning. När man väl är klar med alls så somnar man framför tv:n vid åtta tiden Som tur väl är har jag en underbar man som tar det mesta ansvaret här hemma nu när jag har varit sjuk, trött och behöver tenta plugga.

• dagdrömmare
    hyperballad skrev 2009-04-01 12:22:18 följande:
    jag kan tänka på det som idag när jag hade sovmorgon till halv tio...tänkte att hade man då haft fler sen innan, får man någon sömn o vila då?
    Sovmorgon får jag på helgen nån gång i månaden när dottern sover till 8
  • dagdrömmare

Uch va trist med negativa besked WNJ.
    Hoppas värderna sjunker nu under helgen då. Vilken vecka är du i?

• dagdrömmare

jag har inte packat väskan än men jag har tvättat och lagt fram en del som ska med. Har dessutom fixat så mamma har nyckel hit och välling till dottern ifall det skulle behöva passa henne akut efter dagis eller så

tänkte dock packa i helgen. Är ju i vecka 33 på söndag så det är ju inte långt kvar.

• dagdrömmare

det där med tvättat tänkte jag på häromdagen. Har tvättat alla kläder men om bebisen kommer för tidigt kan han ju ändå inte ha dem på ett bra tag. Däremot filtar och sånt behöver man ju ha klart om man ha med det på BB/Neonatal och kläder till en själv då förståss. Jag rekomenderar er att ta många linnen och t-shirts om ni inte vill använda sjukhuströjorna för man läcker mjölk och får bebiskräk på sig och får byta rätt ofta

• dagdrömmare

Smulan.
    Förstår inte din sambo.
    Jag tog inte ut alla föräldrardagar med dottern i början utan bara typ 2 i veckan. Det var för att jag skulle kunna stanna hemma längre. Jag fick knappt ut någonting så vi fick leva snålt men alla pengar vi hade var våra inte mina och hans.

Vi har haft delad ekonomi sen vi flyttade ihop vilket gjorde att det kändes helt naturligt. Vi flyttar pengar mellan kontona och den som har mest på kontot får betala när vi tex handlar och tar någons pengar slut så för vi över från den andra.
    Detta funkar ju bara om båda lita på varandra och man kan kommunicera och att inte någon gör av med massor på skit medans den andra får snåla för att det ska ihop.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!