Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Sitter här och känner hur det sprattlar i magen Så himla mysigt, som en fisk Idag på dan fick jag en starkare "buff". Nu längtar jag efter sprakar, men de dröjer väl några veckor till.

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-29 21:02:19 följande:
    Urs ni får krya på er stackare som snuvar o influensar o allt vad det är!!!själv  har jag knappt kunnat gå idag av detta helvetes bäckenbotten....och flytta håller ska jag göra också, på min födelsedag såklart! så nu hålls det på att packas hela lägenheten för vi har knappt en dag på oss att flytta ut o in i den nya lägenheten. Och så är jag så snurrig så jag spärra mitt bankomatkort på hemköp.. glömde helt enkelt bort koden..
    Gjorde nåt liknande för ca tre veckor sen. Vi satt på flygplatsen i Berlin och hade ingen täckning. Så jag tänkte att jag stänger av och sätter på mobilen igen för jag skulle ringa pappa för o säga att fkyget va i tid . Men fick hjärnsläpp och minndes inte koden, och tryckte in fel tre ggr så jag lyckades spärra den! Kan man skylla på att man e gravid el??
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-30 10:00:41 följande:
    det tycker jag man måste göra!för jag är totalvirrig nuförtiden:)
    Samma här kan jag säga. Jag är inte alls så närvarande på jobbet alla gånger som annars. Kan komma på mig själv att jag sitter o drömmer mig bort när nån sitter o berättar nåt, och sen har jag ingen aning va människan pratar om.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-30 12:15:08 följande:
    ohh det är nästan det jobbigaste o pinsammaste! En vän babblar o babblar o babblar o man börja tänka på annat sen när den babblat klart så kommer man på att man faktiskt inte har en aning om vad människan snackat om! precis!
    Haha ja. Detta hände mig senast imorse. Plötsligt kände jag små rörelser o satt bara o koncentrera mig på de, de va lite svårt o fokusera på nåt annat Räcka ut tungan Sen tänkte jag hjälp va snackar hon om nu, men sen lyckades jag fatta att de va en Rod Stewardkoncert
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-30 12:28:15 följande:
    ja bad min mamma gå lite långsammare igår... aldrig hänt förut!Haha men vad är rod stewart mot en bäbisspark liksom? Är precis lika dan o får så dåligt samvete jag inte vågar säga att jag inte hört ett smack på en halvtimme i telefonen utan egentligen funderat på hur mycket citronyoghurt det finns i kylen eller om bebisen kan höra telefonsamtalet.. haha
    Samma här, får dåligt samvete. Ja inte går de o jämföra Roddan med bebben heller
  • frukarlssonn
    Tärning6 skrev 2009-01-31 09:42:21 följande:
    gomorgon på alla er andra hehe Kände tre små sparkar på utsidan igår å de va sååååååååå mysigt. nubörjar de i alla fall hända nått
    Va härligt. Jag känner inga sparkar än, bara pyttesvaga kickar, har nyligen börjat känna rörelser, men jag känner väldigt mkt rörelser när de väl började kännas. Som en fisk som simmar runt, de e ju så mysigt
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-31 11:19:39 följande:
    :D Åt några pankakor med socker på i förrgårkväll (äter aldrig sötsaker) och sen dess har jag haft kickboxningsmatch i magen! Undra om den sockerkicka? hahaJättemysigt är det ju, men min bebis börjar numera kickstarta klockan 5-6 på morgonen, sparkar upp mig helt enkelt. o det blir ju hårdare o hårdare!
    Ja den fick h*n en riktig sockerkick då Jag tror min bebis e morgonpigg för jag känner h*n ofta just på mornarna om jag känner nåt. På förmiddagen kände jag nåt nytt, de kändes som den snurra runt där inne eller slog kullerbyttor!
  • frukarlssonn

Apropå mensvärk så är jag än så länge skonad från det. Känner otroligt nog väldigt lite, knappt nåt me tanke på hur de växer därinne, både jag o bebis. Ibland drar de i ligamenten men de va ett bra tag sen jag kände nåt nu. Men jag kan ha nåt molande ibland, men väldigt svagt.

Jag lyssnade heller inte på hjärtljud på ul. Trodde ma inte fick de förrän på besöket hos mb... ska dit om två veckor.

I veckan damp de ner ett brev fr Sahlgrenska. Sambon sket i o öppna de för han tyckte de bara stod mitt namn, men de stod hans oxå givetvis, för de gällde ivf. Jag har HELT glömt o ringa o säga att jag e gravid. Jag plussade samma månad som remissen landade där. Och vi har en tid i övermorgon! Måste ringa dit direkt imorgon bitti när de öppnar o avboka tiden.

• frukarlssonn

Imorse va jag och körde med körskolan. Blää va jobbigt Men måste göras.

Känner oxå av det lilla livet till och från Tänk från att inte känna nästan nåt så känner jag h*n flera ggr om dan, så mysigt

• frukarlssonn
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 18:05:56 följande:
    ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat. jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.
    Men usch den läkaren kan ju inte va riktigt klok! Tycker absolut att du antingen ska få sjukskrivning eller omplacering. Stress är inte bra och får du sammandragningar ska du ta det lugnt. Dumma läkare.
    Jackass skrev 2009-02-04 18:13:21 följande:
    Han är en karl. Det säger allt . Han vet ju inte vad han snackar om .
    Den va bra
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!