• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Smulan87 skrev 2009-01-20 17:50:23 följande:
    Jag har en gammal trävagga som min pappa byggde till mig :) den ska vi ha dom första månadenra, sedan blri det en spjällis :)
    OH! lyllos dig:D  ja man kan ju inte ha dem alltför länge.. men de är ju så fina..
  • bebek

På flertal ställen kan man köpa barnvagn mm och sedan hämta ut dem när babisen kommer, man får lägga handpenning, men om något skulle hända så har man en garanti att man inte behöver hämta ut sakerna och betala restavgiften.. bra tycker jag..

jag är lite nojjig, brukar inte vara nojjig av mig men sen början på jan har jag kännt sparkar varje kväll och annars när jag legat/suttit still.. Men nu har det var helt "tyst" från magen sen måndags eftermiddag.. Skulle ni oroa er, eller har den kanske bara lagt sig åt något håll så jag inte känner sparkarna? Inga övriga konstigheter förutom jag är lite segare o känner mig oroad för allt....

• bebek
    längtan09 skrev 2009-01-21 17:07:50 följande:
    Nu har vi köpt vagnen Den fanns kvar. Det var en Brio Happy i blått med tillhörande mjuklift. Det var vagnen jag velat ha hela tiden (sambon vill inte ha en åsikt om barnvagn av någon anledning ) Så nu har jag bekantat mig med vagnen
    Oh känns det inte spännande:D Brio har bra vagnar har jag hört så jag tycker du gjorde ett bra val att köpa den!

Själv kunde jag inte låta bli att handla bebiskläder idag.. hittade såå söta mjukisjeans och en body med limegröna filurer på!
  • bebek
    Marinero skrev 2009-01-21 18:49:32 följande:
    Du behöver inte oroa dig om du inte känner rörelser på ett tag. Det är inte förrän efter v27 tror jag man ska känna dem varje dag. Själv undrar jag när min bebis ska göra sig hörd... De andra jag känt har ju tyvärr bara vart tarmar har jag ju fattat Men jag har känt lite bubbel nere vid troskanten, men inte speciellt mkt alls och inte regelbundet.Imorgon har jag ul 14.30. Jag är skitnervös, trots att allt såg bra ut i söndags och hjärtat slog jättefint. Men jag kan inte slappna av förrän de kollat bebis grundligt.
    Tack för de orden gumman:) Du behöver nog inte heller oroa dig, jag kände ingenting först mot slutet i v. 19, min väninna i v. 22.. fast man längtar ju så tills man känner att något lever där:)

Var också nervös för UL, du måste skriva imorn och berätta hur det gick! :)
    håller en tänke för dig!

Kolla Kanal 4+ en dokumentär om bebisen i magen!!

Och de berättar även mycket intressant om tvillingar och dess beteenden Tickolina:)
  • bebek

Ja.. tur att det vart paus man kan hämta sig lite.. 
    vart lite känslig där när de förrlöste bäbisarna så en tår föll ner på kinden.. haha

jag kommer gråta ihjäl mig när jag får se min egen, har aldrig gråtit så mycket i helá mitt liv sen jag blev gravid tror jag

• bebek
    Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande:
    du kan ju gå in i en vanliga tygaffär annars, och typ köpa flecce :) och bara klippa till så de passar, för de behöver du inte ens fålla :) de funderar jag på att göra nämigen, flecce är ju inte så jättetjockt. om man har et lager :)
    Ahh vilken bra ide! :) tunn fleece med bomullspåslakan lär ju funka perfekt.
    Katta86 skrev 2009-01-21 21:15:12 följande:
    Nä fy sjutton vad man gråter! Hela tiden för ingenting! Och minsta lilla man ser på tv om bebisar så stor bölar jag!Tror inte alls att jag var så här känslig förra graviditeten!

ja vi kollade på filmen Wall-e och tårarna rann nästan konstant, han var ju så söt!

och ja.. när man ser en mamma få hålla sin bebis för första gången, eller en bäbis le för första gången... då är det bara ta fram näsduken;)

• bebek

ja, svårt det där med allt som ska handlas, man vill inte handla för tidigt men det blir ju dyrt och köpa allt sista månaden. Min sambo har fått pippi på bebiskläder, han shoppar mer än jag :)

Vad har ni/ska ha för skötbord? Vi har badkar och kan antingen välja att ställa ett där på och bära ut det i hallen varje dag för att dusha eller ha ett större i barn/pyssel rummet vid byrån med kläder men utan rinnande vatten i närheten. vad skulle ni valt?

• bebek
    Marinero skrev 2009-01-22 12:05:44 följande:
    2 och en halvtimmakvar, sen får jag veta hur bebis mår. Har känt svaga pickanden längst ner i troskanten, men vet inte om de e bebis, jag har ju känt detta i ca två veckor, lite då o då, inte mkt, o de har inte blivit starkare därför vågar jag inte riktigt tro nåt. Jaja tids nog känner jag ju bebis om allt går som de ska
    ohh vad spännande:D det är säkert bebisen du känner! Fostervattnet som bubblar när den voltar omkring där inne;)
  • bebek

Blir nog skötbord/byrå i barn/sy rummet..  verkar lite bekvämt kan man ligga där och klä på kläder också...

ModernaModern skrev 2009-01-22 14:32:43 följande:
    ..tänkt sy ett lapptäcke...
    Haha jag är i full gång:D ner o hitta lite stuvbitar imorn och börja knåpa ihop ett sommrigt lapptäcke! Hittade en bok på rea också med mönster på lite mer avancerade läpptäcken och mönster till gulliga gosedjur:D Längtar tills vi flyttar om någon vecka... känns liiiite onödigt att dra igång fler projekt när allt snart ska packas ned! (o sen får min symaskin ett eget rum där trådarna kan frodas;)
  • bebek
    skrattmaja skrev 2009-01-22 14:43:49 följande:
    moderna modern, mitt fem myror tyg!ska bli en sida mönstrad o en vit sida samt mönstrat örngott om man inte skojar till det på ngt vis
    vilket fint:D
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!