Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Haha, jo man fick hålla sig i skinnet ibland för att inte börja dyka ner för djupt för närstudier. Jag gjorde ett par väl valda nerdykningar dock men inte så djupt och inte så länge. Kände att det var jobigare än vanligt att blåsa ur snorkeln. Kändes spänningar i magen när man var tvungen att trycka i lite. Sköldpaddor är toppensöta.

Nu i helgen var vi på Kolmårdens tropikarium. Fick se massa, enligt min mening, mindre mysiga men intresanta djur men det var även två små apor som var supernyfikna som satt sig på våra axlar och kartade omkring på ryggen. Fantastiskt coolt.

bebek skrev 2009-02-02 11:27:54 följande:
    Sist jag var i röda havet kom jag på mig själv, såg en sån fin stingray på snorkelturen, börja packa luft... och precis när jag stoppat huvudet under utan och skulle ta sats kom jag på! - jag är fan gravid! Går ju inte att hålla andan flera minuter o dyka flera meter då! urs, tur jag kom på mig. men havet är en förtrollande värld!!!
  • bäbis m

Har haft en lunchdate med min sambo. Det är vår i Linköping. Lite svalt kanske med solen skiner och värmer på kinderna och fåglarna kvittrar för första gången i år. Åhh, riktiga vårkänslor väcks!

Vill bara vara utomhus och njuta. Synd att bebisarna behöver 9 månader på sig för annars hade det varit toppen att få vara ledig och ta en lång vagnpromenad i dag =D

• bäbis m

Välkommen! =)

JagOchHan skrev 2009-02-02 13:48:12 följande:
    hej hej. Har vart inne och läst någon vecka här nu men inte skrivit (som ni märkt). Vi ska ha barn 8 juni, 3dje barnet. Kunde vara kul om man får vara med och snacka här inne lite. Går in i v 23 i morgon.. Hemma för tillfället med lillkillen som är 1år och 1 månad drygt.
    Är det bara jag som tycker att alla som tagit reda på kön ska få killar? Vi som lämnat det till en juniöverraskning lär väl få tjejer då för att väga upp statistiken =)
  • bäbis m

Eller så är det navelsträngen som spökar för många. Haha. Nä, det är väl ca 90% sannolikhet på könsbestämningen va?

• bäbis m

Haha..Vi kunde inte se någonting även om jag kikade lite men BM hafsade mest omkring så inga schyssta vinklar här inte.

Smulan87 skrev 2009-02-02 14:29:46 följande:
    jag LOVAR att paketet på vår son är verkligen en SON de gick inte att missta att de var en pojke :D
    Härligt Mama Bean =)
    Har du slutat blöda helt nu eller får du fortfarane dras med det? Skönt att allt gått bra.
  • bäbis m

Får ni betala för Ul också? Även om ni inte tar någon bild alltså.

Jag skulle gärna vilja veta hur moderkakan ligger för när jag var på priva-ul sa läkaren att den låg långt ner bakåt och att den brukar vandra uppåt men om den inte gör det kan den vara i vägen vid förlossningen. Vill ju gärna veta om den vandrat uppåt eller ej :O Ska kolla me min BM sen om de gjorde någon kommentar till mätningarna idag vart moderkakan ligger. Jag har ingen aning om hur de brukar göra och den här BM som tog UL var ingen höjdare tyvärr..

LakeHill skrev 2009-02-02 15:59:01 följande:
    bäbis m skrev 2009-02-02 11:00:12 följande: Jag fick veta hur moderkakan låg på rutin-UL (ligger i framvägg). Där får vi inte lyssna på hjärtljudet men gör det varja månad hos BM. Fick också en jättedålig bild på rutin-UL, men här på Åland går det till så att de frågar när man kommer och betalar om man vill ha en bild och då lägger de med kostnaden (2 euro) på räkningen. Sedan när man får bilden har man liksom redan betalt för den, så då är det för sent.
  • bäbis m

Åh, vad skönt att det stabiliserat sig :)

3barnsmor35 skrev 2009-02-02 17:20:30 följande:

Peppar, peppar, inga blödningar sen v14
    [/citat]

Haha, mysigt. Då får ni liksom allt på en gång. Vilken lyx! Grattis.
    Tickollina skrev 2009-02-02 18:35:19 följande:
    Har varit i väg och träfaft läkare i dag. Fick även se våra mirakel....vi fick även en överraskning. Vi väntar inte två pojkar utan en av varje =)
  • bäbis m

Äter en banan och känner hur det lilla livet leker runt i magen av energin. Kul att alltid ha någon med sig även när man sitter isolerad och jobbar framför en dator =)

• bäbis m

Appropå massage..Hur har ni med rygg/svanskota? Jag blir lätt väldigt trött och funderar vad bästa medicinen är.

Har funderat på massage men samtidigt läst att massage går bra men att man bör ta det lite lugnt i ryggslutet..Någon som vet mer alt har bra förslag på botmedel?

• bäbis m

Oj, ryggen är helt klart ett drabbat område. Just nu sitter jag mest hela dagarna och skriver på presentationer, artiklar och avhandling så jag kan tyvärr inte påverka det så mycket. Ska underöka med arbetsgivaren om jag kan få ett ståbord för att kunna variera belastningarna. Vore nog gott.

Bebek: har ni sagt till hyresvärd/mäklare gällande dålig städning? Sånt brukar man kunna få ersättning för alt att de skickar dit en städfirma. Så surt att få göra rent efter andra för att kunna ställa in sina saker.

Jag har fått låna ett foglossningsbälte av min svägerska. Dags att testa det nu alltså :) Har dock lite svårt när det är tajt mot magen eftersom jag fortfarande mår rätt illa om dagarna.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!