-
Nä, hade vi inte hittat vagnen, så hade jag tyckt det var lite bortkastat... De håller en annan mässa där nu med, wellness, så det är inte så stor yta, bara hälften av vad mässorna brukar vara...Marinero skrev 2009-02-28 21:36:02 följande:Ja då missar jag den, kommer inte hem förrän på måndag. Ok kanske inte missade så mkt då... -
yapp, vi är mycket nöjda... Längtar så himla mycket att få gå ut och gå med bebis nu! Speciellt eftersom det varit så fint väder de senaste dagarna....3barnsmor35 skrev 2009-02-28 22:50:22 följande:WOW! En sån fin Crescent för det priset!!! Vilket fynd! -
Ska man hålla räkningen? Räcker det inte att man känner den då och då, så vet man ju att den lever...?
-
Åh jag bara måste berätta om en tjej, ang. förlossningsbrevet... Hon har tydligen fått det här brevet lite om bakfoten, tycker synd om henne då hon kommer att få en chock när hon ska ha barn en dag... hon berättade för mig:
"Du kan ska skriva ett brev till sjukhuset exakt hur du vill ha förlossningen, så ordnar de det. Du kan skriva vilket sjukhus du vill föda på, vilken läkare du vill ha, vilken bedövning, att du inte vill spricka(!?), och att du inte vill bajsa på dig(?!?)"
Jag sa då att de nog inte kan garanter att man inte bajsar eller spricker, då sa hon JO JO, det kan de!! Och om läkaren är ledig den dagen eller på semester, eller så.. så kanske man får nöja sig med en annan... Nej då, jag ska kräva att just den läkaren kommer hem från sin semester, kanske mitt i natten, för att förlösa mig..
Tyckte det var lite roligt... "de kan garantera att man inte spricker om man skriver det i brevet"... Tänk om ALLA kvinnor visste det Då hade ingen spruckit! haha -
Absolut! Om du skriver det i brevet så kan de t.o.m göra det skönt för dig.... heheMarinero skrev 2009-03-08 20:16:59 följande:Kan man även önska att det inte får göra det minsta ont och att det helst ska va över på två timmar -
Jag tycker det gör ont när de sätter i nålarna, brukar rycka till, och sen lite också när de snurrar på dem. Men sedan gör det inte ont när de sitter i...3barnsmor35 skrev 2009-03-12 10:28:05 följande:Akupunktur är toppen! Hjälper bra mot ryggont...det känns inte när de sätter i nålarna, men lite när de snurrar dem för att spänna muskeln/punkten. -
Jag dricker också kaffe varje dag, dricker just nu! Är helt beroende och kan inte låta bli... det är ju så got.. Men max 2 koppar om dagen dricker jag, helst bara en kopp, men jobbar jag tidigt blir det oftast 2, en på morgonen och en till lunchen...
-
Det kan inte vara sammandragningar då? När jag får dem känns magen jättetung, och det blir ett tryck nedåt...Smulan87 skrev 2009-03-12 16:22:20 följande:haha! nej men precis, tror med det är för tidigt! absolut, tror däremot mer på foglossning, ska ju på akupunktur, :D -
Jag gillat LYX kaffe, eller gevalias Milea... Jag dricker bara instant här hemma.. Lyx's koffeinfria är helt ok, jag dricker med mycket mjölk och socker, så det smakar oftast inte så olika,,,.. Blev nästan sugen nu. Äsch det är för sent, och har bara med koffein hemma.
Var och Magplaskade precis också! Det var roligt, och skönt.. Men är inte så trött efter... Får se om det känns nåt imorn. -
Kan ha varit någon nerv eller något som kommit i kläm pga bebis... kanske.. Jag bukar få ont på natten också, då måste jag sätta mig upp för att kunna andas ordentligt, sedan går det över...
-
Nä precis, i den 3e trimestern är det bra om man går upp MER än 1kg, men mindre än 3kg, per MÅNAD. Så man borde gå ´MINST 3kg dessa sista 3 månader... OCh jag som tycker att jag gåt upp för mycket redan...
-
Ok, HOBBIT-fötter! Mina fötter är så svullna att jag har svårt att få på mig min skor... inte bekvämt!
-
Har lagt in lite nya magbilder i galleriet om någon vill se
-
Smulan87 skrev 2009-03-21 10:36:50 följande:uuu, den växer ju så de knakar ;>Jo, jag får höra jämt att det ser ut att vara dags, men den är större från sidan sett, än framifrån, har inte lagt på mig alls i sidan. Har faktiskt inte fått några bristningar, kanske ska tacka min gamla tjockis-tid för det... lite extra mjuk och lös hudSmulan87 skrev 2009-03-21 10:44:47 följande:har nya magbilder jag med, och en där ni får ser framifrån mina bristningar, tror fasen jag är den som fått mest :P haha
Tack, det är roligt att sticka till den lille, går mycket fortare än att sticka till en vuxen!bebek skrev 2009-03-21 10:42:35 följande:miss murrig: fin du är, och vilken söt tröja du stickat! -
Kommer INTE att sakna jobbet. Jag blir väldigt rastlös och nervös när jag är arbetslös, men när jag är ledig och vet att jag ska vara det, då är det bara GÖTT! Men när man är arbetslös kan man ju få lite panik över att man inte vet hur det ska gå med ekonomin och så...
-
Jahopp, bevisar att ni bor helt fel. Här i Göteborg är det jättesoligt!
HOppas mina pappaer kommer snart... Min HR skickade papprena i torsdagskväll... Men jag måste åka snart... Så jag får in mina HP/FP papper ca 2-3 veckor för sent.. bra! NOT!!! Min HR på jobbet har varit så seg! Jättejobbigt när man var ute i god tid, så skiter ens jobb i att man vill få in sina FK-papper i tid... -
25 grader i Maj/Juni? I Sverige? Vart bor du? Dit vill jag flytta.. haha. Men är det så varmt kan man ju ha lite svullna fötter och flip-flops istället...ploppen skrev 2009-03-28 22:58:03 följande:Jag funderar bara på hur det kommer att vara i maj och juni. Måste vi då gå runt i svarta och marinblå stödstrumpor i 25 graders värme? Känner att det här kan bli ett problem.bebek: jag kan inte heller se dina bilder, och det är så frustrerande eftersom alla skriver att de är så fina! Jag blir ju så himla nyfiken! -
Hmm, ja iofs så brukar det komma EN varm vecka mellan mars och Juni, för att sedan bli kallt igen.. Det brukar bli kallt och regnigt runt student-tiderna, moder naturs sätt att jävlas med studenterna.ploppen skrev 2009-03-29 12:18:54 följande:Det är ju just det...MissM: alltså, jag bor i Halland. Och jag brukar bli tagen på sängen varenda år av att det plötlsligt blir så himla varmt och jag har inte alls hängt med utan traskar runt i jeans och gympadojor och håller på att koka över.