Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

När ni ändå snackar kläder, vart köper ni leggings? Jag vill ha tjocka men tajta. Kan inte ha tunna då jag har bredare lår och rumpa än man ska brukar ha och då ser det dumt ut när det blir mer genomskinligt där :-P Vart har ni resåren, under magen då eller?

• längtan09

Åh vad kul att ni andra gångs mammor berättar vad som är bra att köpa och inte. Har mest tänkt köpa säng, kläder och vagn. Och babyskydd ska vi hyra. Vill inte köpa babygym eller babysitter innan man vet vad för någon bebis det är man har. Tänk om h*n är väldigt beroende av närhet och aldrig vill använda en babysitter eller babygym, då är det bortkastade pengar. Funderar på att lägga pengar på en bärsele eller bärsjal dock. För det verkar behövas till alla barn :-P

Har suttit och kollat på väggord idag på internet Blir nog ett ovanför spjälsängen, kan dock inte bestämma mig om jag vill ha "Så älskas från första stund" eller "Det finaste vi gjort...". Men jag har ju ett par månader på mig att bestämma mig

• längtan09
    bebek skrev 2009-02-14 08:43:36 följande:
    ah jag har också kollat på väggord:) funderar på att skriva direkt på väggen, några ord eller dikt. finns sidor man kan beställa text och klistra på också. och så finns d et ju enskilda bokstäver i trä, blir lite mycket med en hel dikt då, men fint med bara namnet:)
    Jag vill inte skriva direkt på väggen då vi bor i bostadsrätt och planerar att flytta om några år, det känns som det skulle sänka värdet lite :P för dem i vinyl är ju avtagbara
  • längtan09

Här har det varit en stressad alla hjärtans dag eftersom jag fyller år imorgon var det kalas idag :-P

• längtan09

bäbis m skrev 2009-02-17 13:59:52 följande:

Mitt lilla pyre är inte så starkt att det gör ont ännu vid sparkarna men det är mycket mycket tydligare nu än för bara några veckor sedan. Känns väldigt mysigt att alltid ha en person med sig och som påminner om att det växer någonting där inne. Var ett väldigt bra sällskap när jag var hemma och sjuk förra veckan
    Samma här, det är mycket tydligare men känner bara sparkar framåt så jag känner inte mot några organ eller så. Känner mig lyckligt lottad så länge det är så Väntar bara på att sambon ska känna sparkarna, dem är såpass starka ibland men sambon och bebisen är inte lika pigga samtidigt :-P
  • längtan09
    Svar på #1108
    nej jag har den i framvägg, det tycker jag är lite konstigt :P För jag känner på båda sidor och sådär...
  • längtan09

jag har fått en början till hormonrand :-P Känns inte så kul, vet inte varför men jag ville helst inte ha en sån :-P Sambon tyckte dock jag var fånig.

• längtan09

Åh jag skulle också vilja ha ett truckkort. har jobbat på lastbilsterminal utan att ha haft truckkort, inte fullt så roligt. Då är typ det enda man kan göra att sortera enskilda paket och man blir rätt slut efter att ha lyft tunga paket i fyra timmar :-P Tur att man inte håller på med det nu utan studerar :-P Men vilka pengar terminalarbete ger! Eller ja, jag tycker allt med minst en hundring i timmen som ingångslön är mycket, vet inte hur ni andra ser men när man är 20 år och lönen innan var från ett sommarjobb då man fick 35 kr i timmen så är skillnaden stor :-P

Själv sitter man här med en ömmande livmoder, den växer nog nu :-P Men har det mysigt med en hemmadag för sig själv, sambon har flytt till Sthlm för att se på AC/DC ikväll :-P

• längtan09
    Kkarin skrev 2009-02-24 20:59:22 följande:
    Jag funderar på Brio Happy. Sittvagn med insats.
    Jag har en happy sittvagn med mjuklift
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!