Inlägg från: skrattmaja |Visa alla inlägg
  • skrattmaja

Vi som väntar junibebisar del 2!

här har jag fått besök av flunsan så nu har jag verkligen fått tillfälle att vila..gårdagen tillbringade jag helt i sängen förutom en tur till tvsoffan.....

ang IKEA så har vi Gulliver sängen den gamla modellen men jag är så less att man inte kan bygga om den som man kan med den ya det skulle ju vara guldvärt! vet inte om man kan göra det med Leksvik eller mammut men jag tycker att det verkar så bra, med att bygga om menar jag att man kan ta bort frotnen och sätta dit en sstödbräda så att det blri mer ritkigt säng, det skulle ha hjälpt oss men nu gick vi över tills tor säng fast de blir så så stora då!
    korall serien är uppskattad här hemma, lakan hade vi till spjälsängen och de spanandes in tidigt eftersom de var så färgglada, en skäldpadda mjukis användas som myskudde och sedan sista tillskottet är en ganska stor blå haj.....

ang inköp till bebis två så hade vi köpt fel typ av saker i de minsta srolekerna förra gången så nu köper vi lite neutralt de som vi köpte senare då! dvs omlottbodys och midjebyxor var det vi tyckte fungderade inte hängselbyxor som vi föll för innan Johanna föddes!
    på vår lista finns
    ny skötbädd till skötbordet
    syskonåtbräda

modernamodern, jag har svårt att sova men det beror inte på grav utan för mkt jobbtankar som sagt!

tillbaka till sängen önskar er alla en trevlig Alla  -ans dag!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • skrattmaja

förra gången sökte jag fp innan, registerade ärendet ngn gång i april och johanna föddes ju sedan i mitten av juni, tror att det är bra att göra så fö jag behövde ju inte vänta på några pengar.
    det de kasnke menar är att det ju kan vara svårt att sätta datum när man ska börja med FL, jag hade semester ett bra tag efter bf, dvs min FL började 1 juli och johanna var beräknad till 17 juni.
    kan ju vara ngt sådant som damen på FK menade jag vet inte

har ni besämt hur mkt ni ska ta ut o vet för ett tag framöver så är mitt tips att registerara det hos FK så att man har ett aktivit ärende!
    detta med HP la jag ner förra gången och tog semester, fick inte bra bemöttadne trots att jag hade cheffens medhåll och alla udenrskrifter.... att farligt kan vara skilt fr tunga lyft förstår de inte där...

nu vet jag inte hur det blri efterosm jag kommer att bli arbetslös en kanpp månad innan men borde ju inte var angt dumt ändå om jag anmäler mig på arbetsförmedlingen...... tror att jag kommer att ta fl fr ngn gång i början av juni.....har inte tänkt på det alls men ska göra det runt påsk då det har lugnat ner sig lite här på jobbfronten!

• skrattmaja

precis detta med pappadagarna är ju helt annorlunda..

sen fick jag som del två i moderskapsintyget att barnet är fött etc på BB och det ska ju också skickas in så fort som möjligt...... innan detta är reggat så får man inga pengar!
    postade det samma dag som vi kom hem fr BB! jag är i efterhand ganska imponerad över att jag tänkte på det i all bebislycka
    vet inte om alla får det i handen eller om vissa BB skickar det direkt det kan jag ju inte svara på, jag har ju bara ett ställe att jämföra med!

• skrattmaja

moderna modern, få inte det.... är man ute i god tid och fixar det mesta via fks hemsida där man loggar in så slipper man ju mkt besvär....

bebek, smart det där med sms det hade jag inte läst om, det ska undersökas.....

• skrattmaja

smulan, det ska jag spana in, så roligt att spana på bebiskläder.... fick ett paket fr me and i igår! mest till dottern men även en sak till Pluttis....

• skrattmaja
    bäbis m, det var just lejonbodysuiten som kom igår... skippade mössn, har lite svårt för den modellen som det var...fast jag vet att de är bra för bebisar!!!!
    får se om det blir pyjamas el inte....
  • skrattmaja

jag körde med babyolja alt body butter förra grav och jag vet att det inte räcker men tror kan ibland hjälpa långt..klarade mig utan bristningar... helt otroligt tycker jag....
    har hört att även det ska vara genetiskt så jag kollade med min mamma o hon fick inte heller några vare sig med mig eller syrran..så jag hoppas att det stämmer
    min första grav var mkt likt den mina mmam hade med mig o jag är stora syster till och med förslossning, även andra grav är lika såhär långt....

lite spännade att kolla sådant tycker jag....

• skrattmaja

ser att ni forsatt er diskussion om bristningar och annat och jag som redan har fula ärr i huden på mina ben efter en olycka i unga tonår är så glad att de äntligen har försvunnit.... redan när läkarena udnersökte mig efter att det inträffat så sa de att de kan försvinna när man blir gravid och de gjorde de redan förra gångne, hann dock komma tillbaka lite men nu hoppas jag att jag alridg får tillbaka dessa...jag ser städnigt ut som om jag har gamal blåmärken o ont gör spec på vinter..inte kul att gå på badstrand dirket men jag har ju lärt mig att leva med dessa..lite bra att vara gravid i alla fall.....

bebek, avslappningsskiva är min räddning också.....så skönt och jag börjar känna mig mer avslppnad nu än på länge....körde samma skiva när jag väntade johanan och jag var så less på den vid förslossningen, men den tiden som jag lagt på träningen hjälpte ju så jag hoppas att jag kan träna upp mi gdenna gång också....

tickolina
    , jobbigt att du fortf har illamående, men skönt i alal fall att vara sugen på ngt... det är så jobbigt tycker jag att äta fast man inte är sugen!

själv har jag läst och skrivit hela förmiddagen så nu känenr jag mig lite snurrig tror att jag ska ta lunchpaus o sen en liten prommis i det fina vintervädret...

• skrattmaja

ang vikt så tyckte ju bm sist att jag har gått upp lite lite o magen är lite liten..går in i v 27 idag har då endast gått upp 2-3 kg, vill säga att jag startade denna grav på ungefär samma vikt som förra gången och jag hade gått upp mer i vikt förra grav vid samam tidpunkt1 det ska tydligen inte vara så..... fick tillsägesle att äta mer etc o växer inte magen som det ska o jag ökar i vikt till snästa gång blir det tillväxt ul...
    själv tror jag att jag kommer att ta igen detta andra halven av april för då har jag disputerat

bäbis m såg ditt inlägg i min gb men har inte hunnit att svara, nej jag har inte hunnit beställa klänning och jag jobbar mest hemifrån för vi delar kontor så många och det tycker jag är trevligt när man har lagom mkt att göra men nu har ja gitne tid att vara social förklara en massa saker om svenska sytemet ang bank etc samt orkar inte höra fem andra mobiler ringe, japp vi delar kontor sex stycken, åker mest in till jobbet när jag har möten men ananrs är det skönt att jobba hemma vi har ett arbetsrum med skrivbord så jag behöver inte sitta i köket eller så... hoppas att du tycker det är ok att jag svaar här!

trevlig helg på er, själv ska jag försöka att ta det lungt o inte jobba så mkt!

sedan är jag imponerad av alla som har körkort av olika slag och ni som kämpar med körkort, så långt har jag inte kommit, är rädd för att köra bil torde gå i terapi vid tillfälle, jag tycker det är läskigt med bilar..jag vet att de är hårda tyvärr!

• skrattmaja

här är det 96 dagar kvar! firade lite när det gick till tvåsiffrigt!!!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!