Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

Vi som väntar junibebisar del 2!

Förlossningen kan starta med värkar eller vattenavgång. Oftast med vanliga värkar. Och ja det är ju bra om man kan stanna hemma så länge man kan. Men om ni har en bra bit att åka in till förlossningen så tycker jag inte ni ska vänta alltför länge. Dom kommer inte skicka hem er isåfall.
    BB tiden för oss var jättemysig. Dom var så gulliga barnmorskorna där. Och ja ghar nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde dagarna efter förlossningen hihi. Jag bara längtade till nästa mål mat. Frossa frukost, lunch och sen middag. Och höjdpunkten kvällsfikat på kvällen med macka och kaffe HUR nice som helst. Jag var mer orolig för att åka hem. Hur fasen skulle jag klara det här själv liksom??

• kicki08

Hmm... hos oss fick pappa plats. Är man förstagångsföderska får man ju vara kvar några dagar. Så pappan fick stanna om han ville. kanske är olika i landsting..

• kicki08

Jag kommer bara vara hemma kanske 9 månader. Jag och sambon ska dela på föräldraledigheten
    Det känns jättebra för oss båda. Eftersom jag har ett jobb där det händer grejjer hela tiden och man kan säga att jag är lite uppe i karriären. Så vill jag inte vara borta för länge.
    Och sambon vill så gärna vara hemma och få tid han oxå med år lille. Så det känns helrätt för oss båda

Tyvärr så är jag inte en sån där typisk mamma mamma som klarar å vara hemma med flera barn, baka och vara sådär jättebra. Vet flera som är så och jag beundrar dom så mycket. Jag önskar verkligen att jag var så. Min mamma var så. Men tyvärr... jag är inte det. Och jag kan inte skämmas för det heller. Man är ju olika.

• kicki08

Fy fasen mä kräksjuka... Det är det absolut värsta man kan ha! BLÄÄÄ Stackare...

• kicki08
    tekannan skrev 2009-02-10 12:10:50 följande:
    smulan87Härligt!Jag tycker att det är jätte-obehagligt när bebisen snurrar runt så. Hela magen spänns på ett obehagligt sätt. Som tur är går det relativt fort för dem att snurra runt till sin nya position.
    Jag tycker oxå det är hemsk obehagligt när han byter position därinne :-S Det spänns och känns väldigt konstigt som du säger.
    Men samtidigt är man ju lycklig för varje litet tecken man får på att han lever därinne
    Nån mer än jag som börjat få sammandragningar? Igår fick jag det rätt så ofta under dagen, vet inte om det beror på att jag höll igång rätt ordentligt igår hela dagen.
  • kicki08

Jag känner inte riktigt vart livmodern slutar... jag verkar bära väldigt lågt och det känns inte som om livmodern gått ovanför naveln ännu. är i V 22+2 idag.

Jo jag har oxå ganska mycket sammandragningar. Men det är oftast när jag haft en stressig dag eller sådär. kanske hör ihop.

• kicki08

Jag är 176 cm och stolt över min längt faktiskt Har alltid varit längst i skolan ända fram till 8:an kanske när killarna kom ikapp med buller å bång över en sommar
    Min sambo är väl en 185 cm kanske.

• kicki08

bäbis m: Jag tror inte du kommer få sådär jättestor mage, en del får inte det. Och är det första barnet brukar det ta längre tid innan magen börjar växa ordentligt

Igår när jag var och tränade kände jag av sammandragningar lite då och då. Hoppas inte det är farligt... det gjorde inte ont, bara kände att det blev hårt liksom och drog ihop sig.

• kicki08

Igår förlovade jag och min sambo oss Han frågade mig och jag visste ingenting i förväg. HELT underbart och romantiskt

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!