Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

3barnsmor35 skrev 2009-01-29 17:30:56 följande:
    Jag kämpar på med influensan, orkat hämta posten idag, men nu efter att ha gjort middag (som faktiskt gick ner litegrann - första lagade målet mat i magen sen söndags!) känns det som jag ska tuppa av igen. Dessutom väntar jag på maken som lovade mig att komma hem kl 16 så jag kunde få vila, hallå? Kl är 1730 och han har inte hört av sig *morrr*
    Hmmm, känner igen det där. Man skulle ju inte bli sur annars för att han kommer sent men när han lovar komma hem tidigt och man ställer in sej på det o kanske planerar något, då känns det riktigt surt när han aldrig kommer...
  • LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-01-29 19:00:13 följande:
    Jag planerade typ att få sova lite eftersom jag varit upp med barn inatt och sen varit själv med dem hela dagen trots att jag själv är sjuk *morrar* Har ff inte fått en förklaring men ett förlåt fick jag tvinga mig till (han kände väl att kniven hängde i luften).
    Har försökt säga åt maken att det är bättre att han inte lovar något som han inte kan hålla. Blir också jättesur när sådant händer. Förstår att du är särskilt förbannad nu när du är sjuk och behöver vila. Hoppas du mår bättre idag iaf! Kram
  • LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-01-30 12:47:01 följande:
    UL idag, gick ok, ska tillbaka på måndag för extra koll iom dålig bild på magsäcken.Samma BF o allt annat var på plats som det skulle.
    Skönt att allt var bra! Bra att dom kollar igen om något inte syns tillräckligt. Så var det för mej med, på nästa UL kommer en läkare som har mer rutin att vara med o kolla saker med hjärtat som inte den första läkaren inte såg. Det är vanligt att de gör så när de är osäkra. Så man ska absolut inte bli orolig och tro att något är fel.
  • LakeHill

bebek skrev 2009-01-30 13:20:25 följande:

men jag kom fram till att bebisen kan ju inte veta hur sex låter så den tror nog bara att mamman är på vattengympa och därför det skumpar runt!
    Hehe, så är det säkert
  • LakeHill

Tickollina skrev 2009-02-01 14:02:52 följande:

en Emmaljunga citycross......vi vill ha en vanlig vagn....
    Roligt att ni hittat en till bra pris - vad får ni ge för den?
  • LakeHill

Tickollina skrev 2009-02-01 19:13:33 följande:

Vi fick ge 4000 för den och den ser verkligen helt ny ut. Vi skulle ha fåt ge över 8000 för den i butiken i och med att vi väntar tvillingar så måste vi ha två hårdliftar i.
    Halva priset är ju jättebra om den är i bra skick! Vi kommer att behöva en syskonvagn eftersom sonen kommer att vara ett år när den nya bebben kommer, men för oss räcker det nog med en hårdlift. Tänkte också försöka hitta en bra begagnad.
  • LakeHill

bebek skrev 2009-02-01 23:24:15 följande:

Ahh, äntligen sovdags! har firat födelsedag samtidigt som en hel lägenhet packades ner och kök o en alldeles för stor garderob med alldeles för mycket saker städades:) kunde aldrig tro jag skulle få ihop två svarta säckar med skor! lite galet faktiskt. imorn blire flytt av till nya större lägenheten. ska bli så skönt när det är klart!Hoppas ni haft en bra söndag med bullbak, middagar, vinterdäck, vagnhämtningar o mysiga *puff* bebisar i magen:)
    Sov gott!
    Grattis! Härligt att flytta till större lägenhet, du har att göra ett tag framöver då med att packa upp allt!
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-02 11:00:12 följande:

Grattis i efterskott Bebek :)Vad skoj med nytt hem..förutom alla kartonger som måste packas ner/upp då. Kicki: jag känner också av molvärken till och från. Förra veckan var den riktigt elak men då växte både bebisen och jag en hel del faktiskt. Lite skoj att se kopplingarna. Nu på morgonen har vi varit på UL. Allt såg bra ut och pyret mår bra (underbart!) men barnmosrkan var otroligt mesig och rätt dålig om man får säga så. Kändes likso osäker på allt hon sa och gjode. Synd :/ Fick ni veta hur moderkakan låg? Vi fick inte lyssna på hjärtljudet heller, gjorde ni det? Vi var på privat-UL i v 12 och de bilderna var SÅÅÅ mycket bättre så vi köpte inte ens några nu. Hm, känns synd att behöva vara besviken efteråt eftersom det är så stor sak för en själv. En av de få tittarna man får och vi är ju så nyfikna på lilla livet där inne. Skoj att ni diskuterat dykning förresten. Jag var jobbigt att avstå i Karibien men fick tur nog många riktigt bra snorklingsmöjligheter. Väggsnorkling och driftsnorkling. Skoj =) Och massor av sköldpadddor så helt snuvad på undervattenslivet blev man inte.
    Jag fick veta hur moderkakan låg på rutin-UL (ligger i framvägg). Där får vi inte lyssna på hjärtljudet men gör det varja månad hos BM. Fick också en jättedålig bild på rutin-UL, men här på Åland går det till så att de frågar när man kommer och betalar om man vill ha en bild och då lägger de med kostnaden (2 euro) på räkningen. Sedan när man får bilden har man liksom redan betalt för den, så då är det för sent.
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-02 13:31:58 följande:

Har haft en lunchdate med min sambo. Det är vår i Linköping. Lite svalt kanske med solen skiner och värmer på kinderna och fåglarna kvittrar för första gången i år. Åhh, riktiga vårkänslor väcks! Vill bara vara utomhus och njuta. Synd att bebisarna behöver 9 månader på sig för annars hade det varit toppen att få vara ledig och ta en lång vagnpromenad i dag =D
    Här på Åland har vi också haft superfint väder med strålande sol. Fick inte riktigt vårkänslor ännu, lite för kallt i luften. Var ut på en långpromenad med sonen i vagnen - härigt! Bra att komma ut o röra på sej själv och magen också
  • LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-02-02 14:37:22 följande:
    Allt gick bra idag!
    Vad skönt - grattis!!!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!