- 

Nä verkligen inte. Jag är småkrasslig och därmed vart en riktig surkärring. Det började med hemsk huvudvärk igår, ont i halsen idag och nyser och snorar. Blää inte kul alls... Så nu har jag gjort juice med råsaftpressen till både mig o sambon, hoppas de hjälper lite iafbebek skrev 2009-02-04 20:57:01 följande:uff vad det där lät dfeprimerande, men man kan int va på topp jämt:)

- 

Jag är oxå rädd emellanåt att barnet ska komma för tidigt. Men det är nog alla kvinnors skräck att det ska komma på tok för tidigt. Man oroar sig ju för allt möjligt, iaf jag, finns nog inget jag inte oroat mig för...
 - 

Nej dom är stentuffa idag, men nu gäller det din och barnets hälsa, och jag anser att en sjukskrivning för dig är mycket befogat!! Så jag hoppas du inte får problem med dem! Håller tummarna. Själv har jag två och en halv månad kvar att jobba ungefär. Jag jobbar på båt och får inte jobba efter 7:e månaden för vibrationerna. Men jag funderar på att ta semester ett pass, vilket innebär att jag redan kan gå hem ungefär början på april, det ser jag fram emotFröken Vennberg skrev 2009-02-05 19:33:36 följande:ja jag hoppas att det går bra. blev varnad för att fk inte är så snälla mot gravida. dvs. kanske inte godkänner det. så vi får se. faktiskt skönt att få vara hemma o vila om jag behöver.
  Jag försöker fixa körkortet oxå, och känner mig rätt så stressad över det om jag ska ha kortet innan somarn, och då är det ju bra att ha lite extra tid innan barnet.
Ang vattengympa så ska jag oxå börja på det. Jag hittade en simhall alldeles här i närheten som kör vattenjympa varje torsdag, så jag tänkte börja på det plus simma nån dag i veckan. - 

Jobbar på tysklandsbåten mellan Gbg-Kiel.MissMurrig skrev 2009-02-05 19:52:31 följande:Vad är det för båt du jobbar på?
Fick ett mejl från Liberoklubben där det just skrivs om stress på jobbet m.m.
www.dialogportal.dk/Services/Site.aspx - 

Ja det är Stena jag jobbar på. Ja Carrier står ju bakom våran båt, då kanske jag sett henne på håll när jag sprungit på akterdäckMissMurrig skrev 2009-02-05 21:17:19 följande:Du är du och min mamma nästan kollegor (om du jobbar på Stena) Hon jobbar på Carrier, på "parkeringsplatsen" brevid.

- 

Ok ja jag ser ju inte de som jobbar där borta, och jag har vart på en del andra båtar men inte just dom blå båtarna.MissMurrig skrev 2009-02-05 21:52:11 följande:Ja det har du säkert En kort knubbig kvinna som springar av och på båten varannan dag på rasten. Hon åker alltid hem på sina raster, även fast det bara är mellan 13-15. De är ju bara typ 5-6 kvinnor som jobbar på den båten också. Du bodde i Alingsås va? Hur gammal är du? Är det jobbigt att åka till och från jobbet om man inte har bil då?
ja jag bor i Alingsås, men jag jobbar en vecka och ledig en vecka, eller rättare sagt, varannan vecka kör jag sex dagarspass, och varannan cecka åttadagarspass, sen är jag ledig likadant, så jag slipper pendla
  Innan bodde jag i Gbg så då hann jag åka hem ibland. Men funderar lite på hur de kommer bli när barnet är fött och man ska tillbaka och jobba. Hur ska jag klara av att lämna mitt barn i en hel vecka???  
  Usch jag fasar lite för det redan. Jag skulle vilja jobba 50 procent, men det gäller ju att sambon har ett välbetalt jobb. 
Jag fyller 33 i april. Vart bor du? Är du oxå från Gbg? - 

Miss Murrig: såg nu att du bor i Högsbo. Där bodde vi oxå innan vi flyttade i höstas
  Jag har kvar min tvåa men jag hyr ut den i andra hand. - 

Ok jag umgicks med en tjej när jag va liten, på 80-talet, och hennes mamma jobbade oxå på Danica, och det va inte så smidigt så hon slutade sen. ust för att hon fick va borta så långa pass.MissMurrig skrev 2009-02-05 22:15:20 följande:Ja det är ju det som är nackdelen med att jobba på båt så. Ett tag kunde mamma jobba på Danica på dagpass, alltså åka kl 10 när båten åkte åch kom hem kl 18 när båten var tillbaka... Men det har ju alltid varit ett litet problem hemma, pappa är inte förtjust i att vara "ensamstående" i 2 veckor i sträck. Jo jag är från gbg, min pojkvän har massa släkt i Alingsås, och jag tänkte att om du var därifrån kanske du kände någon, om du var i vår ålder.. Inte för att det är jättestor skillnad på 25-33, men det är ju inte de man umgicks med i skolan och så...
Tyvärr så känner inte jag ngn här, jag har alla kompisar i Gbg, men min sambo är härifrån och känner väldigt mkt folk. Han är innebandytränare, så därför har han ett ganska stort socialt nätverk. Fast han umgås ju inte med alla såklart, men känner till folk lite här och var då han tränat massa lag genom åren. Ganska ofta händer det att folk hälsar på honom och han har ingen aning om vem det är

- 

God morgon. Idag vill jag bara skära av min näsa. Jag är egentligen inte så jätteförkyld, men ända sen tre inatt har jag legat och haft en nysning på gång och det har kliat och kliat.
Jag har en annan fråga. Känner ni era hjärtslag mer tydligt ibland och att de slår hårdare och lite snabbare? Jag vet ju att hjärtat pumpar mer nu, men kanske tänker man inte på de när man inte känner hjärtat så väl. Jag kände den jättemkt nu p morgonen. Jag mådde inte dåligt eller så, bara att den slog hårdare. - 

Haha ja de har du rätt i. Jag är nog glad över min näsa trots alltbebek skrev 2009-02-06 09:38:23 följande:chanell: tror du skulle se rätt rolig ut utan näsa:) ja jag känner också mina hjärtslag tydligt! känns nästan som hjärtklappning ibland! mest på kvällen eller när jag går upp på morgonen

Va skönt att höra att ni upplevt likadant me hjärtslagen. Då är det iaf inget konstigt utan hör till gravdidteten
  Ja appropå brösten så är det ett nät där nu  

Ja alltså vilka drömmar
  Man kan verkligen garva åt dem efteråt, läste i en tråd där många gravida berättade om sina drömmar, jag skrattade gott kan jag säga. Men i drömmen är det ju hemskt för det blir så fruktansvärt verkligt!! Tur att dom inte är på riktigt! Men min kompis sa att det är jättevanligt att drömma att man föder fram alla möjliga saker, typ tomater, hundar, ödlor ja You name it. Än så länge har jag inte haft såna drömmar. Jag har bara heta sexdrömmar emellanåt  
  Helt otroligt, har aldrig drömt så förut! Ngn annan som haft mycket såna drömmar eller fortfarande har? Tycker ju att dom ska gå över förr eller senare...