Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-02-12 23:21:15 följande:
    ohh stackars!! känns sammandragningar i ryggen? Kan inte heller sitta ner länge vissa dagar för att ryggen gör så ont, knappt sitta eller stå heller just då. Men sådär hemska sammandragningar ska du väl inte ha? urs hoppas du får en bättre dag imorn!
    Ja för mig känns det ut i ryggen.. Precis som mensvärk fast i omgångar..
    Men idag har jag inte kännt av dem ett dugg!

I stället har jag en liten kille med 40.6 graders feber! Förstår inte hur han orkar leka! Men han dricker mycket, han får dricka ur nappflaska när han är sjuk och då blandar jag ut vattnet med pytte lite saft så nu har han druckit två små flaskor på en timme! Så det är ju bra iallafall!
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Katta86
    chesa skrev 2009-02-14 20:59:21 följande:
    Stackare, storbråk är hemskt. Hoppas att ni reder ut det. Ibland tycker jag att det kan var riktigt skönt efteråt, att man liksom kommit varandra närmre efter att fått rensa luften från all skit!
    Det beror ju också på hur ofta man har dessa storbråk.. Kunde också tycka det förr men nu för tiden kommer de så ofta att det bara förstör ytterligare en dag..
  • Katta86

Åh herregud! Hade glömt bort hur mycket papper det var att skicka in! Hur kan man glömma på bara ett par år?!

• Katta86

Ni pladdrar så mycket här inne att det inte finns en möjlighet att läsa ikapp! =D

Men jag ser att ni pratar bristningar, när jag väntade sonen smorde jag med Weledas grav olja en gång om dagen om/när jag kom ihåg. Jag fick inte en enda bristning på magen!
    Men min kompis som smorde två gånger om dagen varje dag blev helt förstörd!

Jag har hört att bristningar inte går att göra något åt eftersom de ligger så långt in och där kommer inte oljorna åt iallafall.. Så tyvärr! ;)

• Katta86

Hej hopp! Har inte vart inne på några dagar nu..
    Så härligt nu när bebis lever rövare där inne i magen och min man har kännt det också!

Bebek skrev:

"men jag är faktiskt jädrans rädd för akut kejsarsnitt.... har deklarerat för karl att jag absolut inte vill sövas om det sker, min största rädsla är att bebisen ska fastna..
    [/citat]

Vart tänker du att bebisen ska fastna?

Och jag lovar dig att om dom på ca tio minuter tar beslut om att det blir akut snitt tills bebisen är ute så blir du sövd oavsett om du vill eller inte för då handlar det om barnets, eller ditt liv. Då har det inte tid med ryggmärgsbedövningar..

Om ni är rädda för förlossningscenarium ska ni inte läsa min förlossningsberättelse, ni andra är välkommna in i min blogg! =)

• Katta86

Bebek: Var inne och åt hos er idag! Hade hoppats på att få se en mage men fick besviket gå därifrån!

• Katta86

Pian 80: Välkommen!

Bebek: det låter ju inte så bra om det är blod i mjölken?! Kanske ska ringa och fråga om det händer igen!

Mina bröst har vuxit ur sina kupor nu så ibland hamnar bröstvårtan liksom utanför. Jätte kul nu när man läcker så mycket också att få en blöt fläck på tröjjan!

• Katta86

Ser att ni pratar förlossningsbrev!
    Förra gången skrev jag inget brev alls. Kände att som förstagångsföderska hade jag liksom inga direkta förväntningar, visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Tänkte att det tar vi där och då!

Många skriver faktiskt i sina brev att de inte vill spricka för att barnmorskan ska hjälpa till och trycka med varma handukar och säga när du ska krysta osv men det hoppas jag faktiskt att de gör åt alla! För det är ju knappast någon som vill göra det, även om jag personligen känner att det inte är jordens undergång heller!

Men den här gången har jag haft mitt brev klart i huvudet sedan jag kom hem från BB med min son. Jag kommer att beskriva hur traumatiskt det var förra gången och vad som hände och vad jag känner kunde vart annorlunda. Mest bara för att de ska veta min bakgrund direkt jag kommer in så att de kan förstå varför jag kanske beter mig på ett speciellt sätt..

Men jag känner endå som ni säger att det finns ju inte så mycket man kan göra mer än att önska! Det blir ju som det blir! Bara barnet mår bra!

• Katta86

Hej allihoppa! Jag är verligen jätte dålig på att skriva här! Hoppas ni ursäktar! =)

Jag var hos BM i fredags, var då i v. 23+5. Magen var då hela 25 cm! Jag ligger altså på övre kurvan men det gjorde jag förra gången också..

Pratade en del om förlossningen och nu har vi fått remiss så att vi ska få gå på Klara samtal. Ska bli jätte skönt att prata med en sköterska från förlossningen och göra upp en plan för alltihopp!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!