Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

kicki08 skrev 2009-02-24 22:06:06 följande:
    Njae... det vet jag inte. Men jag hade en mjuklift förra gången. Sittavagn och mjuklift till. Det kallas väl mjuklift när det är som en påse bara med hård botten typ? Eller är jag ute å cyklar nu?
    Mjuklift är med hård botten och mjuka väggar. Hårdlift är allt hårt på. Som en tunnare citykorg typ :-P Så du har rätt
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-02-25 21:23:00 följande:
    Nu vet jag inte vem som frågade vad......Angående om vi har byggt hus eller köpt ett så har vi köpt ett litet tegelhus i ett barnvänligt område. Vad jag har för planer för barnrummet? Ja du...just nu är det mest lsa planer....vill gärna ha något väggord, men allt jag har hittat är i singular...vi behöver ju som sagt något i plural =) men det är kul att planera och titta på fina saker =) Nu är jag helt slut, har varit i Karlstad hela dagen......kom hem för en timme sedan....körde i mörker och dimma....ingen hit....var så glad när jag kom hem.
    unikdekor.se tror jag hemsidan hette kan du göra egna väggord
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-02-25 21:37:03 följande:
    tack för tipset!
    Det är lugnt. Vill själv ha väggord, men jag ändrade mig och ska ha lite tavlor och så istället. Vid fotändan av spjälsängen ska det vara en skyddsängel tror jag Du bor i Karlskoga va? Har för mig att jag läst det på din sida. Jag bor i skoghall, så det är ju samma län iaf
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-02-25 21:49:58 följande:
    längtan09: Vi har även en annan sak gemensamt...yrkesvalet.....vilka årskurser vill du undervisa i?
    haha oj då Jag vill helst vara i mellanstadiet (fast så får man ju inte säga längre :-P). Fast jag vet inte eftersom jag bara läst i en termin och bara testat på 4-6:an, men det barkar ditåt :-P Vilka årskurser undervisar du i?
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-02-25 22:24:05 följande:
    Jag undervisar i årskurserna 7-9 i ämnena ma/no
    Okej Skulle aldrig klara av elever i den åldern, kaxiga och grejjer I 4-6 vill dem fortfarande lära sig lite. Det ultimata är nog ändå att undervisa i första klass då alla är jättespända och tycker varje dag är underbar Nyhetens behag eller vad man säger
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-02-25 22:51:17 följande:
    Längtan: De är goa i årskurs 7-9 oxå...framför allt när man följer dem alla tre åren. Däremot är det trixigt att komma in i en 9:a bara
    Hehe okej, ja det är väl olika för olika personer, vet dock att jag själv var som kaxigast i 7-9 och gymnasiet
  • längtan09
    Marinero skrev 2009-03-08 13:15:05 följande:
    Usch va trist, nu längtar man ju efter vår o värme. Men nu har de slutat för tillfället, hoppas snön håller sig borta. Så jobbigt o städa för de blir ju så smutsigt i lgh också.
    Åh vad jag känner igen det där, nu har snöandet kommit tillbaka här, bor i värmland, men sanden man fått med sig in när snön smält är ju nästan värre. har precis dammsugit hallen, måste ju egentligen göras varje dag, vilket man sällan orkar
  • längtan09
    Marinero skrev 2009-03-08 13:46:14 följande:
    Ja de e ju det som nästa är det värsta, man städar och städar, likförbannat är det en sandlåda där inom loppet av två dar. Och jag som avskyr att städa... Fast de finns väl ingen som jublar över att städa direkt
    Jag är bara glad över att bebisen i magen är första barnet för annars hade man ju varit tvungen att antingen spärra av hallen (vilket blir jobbigt för då kan man bara vara i vardagsrummet :-P) eller dammsuga varje dag. Nu kan man ju slarva lite, blir värre nästa vinter
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-12 21:38:23 följande:

Hej jag väntar min första bebis den 4:e juni =). Tänkte kolla in och prata lite, kolla galleri om ni vill. Ny magbild kommer snart =P.
    Hej, är du också 89:a? Vore kul med någon mer som är så ung
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-12 23:47:20 följande:

Hej, jo jag är 89:a =). Jo, det är alltid kul att träffa unga blivande mödrar =).
    Välkommen Mjo, alltid lika roligt
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!