• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

längtan09 skrev 2009-01-22 17:37:59 följande:
    Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned. Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet. Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D
    Jag tycker det låter som en smart lösning:) finns det hjärterum finns det stjärterum:D
    Men vi (efter ett års kö typ) fick äntligen en trea i rättans tid, skulle inte ens fått plats med bebissäng i sovrummet nu!
  • bebek

längtan 09: äsch du får säkert världens mysigaste lilla kryp-in med bebisen:)
    jag bor i hyreshus, lätt att byta.. men kanske trist att det inte är ens eget ändå, men det är så dåligt med bostadsrätter i min stad.

Längtar efter ett hus någon gång i framtiden....
    skulle va rart

• bebek
    Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:
    Ja och dom bostadsrätter som finns är svin dyra! Var och tittade på en trea i dag med utgångspris på 200000, en timme senare låg priset på 280000! :-O
    Vi kolla också på den! :) bor i området! ja den kan nog gå upp hundra tusen till, populära hus, och om folk har pengar iofs.
    Marinero skrev 2009-01-22 20:34:49 följande:
    Ul gick bra idag, alla organ satt där dom skulle och hjärtat slog Nu är det bara att börja titta på barnvagn och dyl
    Vad härligt:D oh barnvagnsdjungeln.. tycker det är så svårt
  • bebek
    Marinero skrev 2009-01-22 21:13:59 följande:
    Oh ja hur ska man välja en bra vagn?? Ska man kanske kolla på nätet på undersökningar där de testat vagnarna? Man vill ju hitta en vagn till ett rimligt pris men ändå att den ska va säker, de e de viktigaste att den e säker.
    Ja det är jättesvårt! Har kollat lite och emmaljunga o brio är ju bra vagnar som håller länge, i generationer av barn. Bugabo bee är det mest problem med har jag hört o läst..
    Sen måste man väl tänka på om man kör vagnen mest i stan, köpcentrum o sånt eller om i mer terräng...  De är rätt duktiga i butikerna tycker jag! fick provköra lite och de svara ärligt på frågor.
  • bebek
    MissMurrig skrev 2009-01-22 21:17:33 följande:
    Jag köpte också ett Sniglar-skötbord i förrgår, byggde ihop den igår. Har lagt upp en bild i mitt galleri, pysslade med den lite igår och la lite mysiga saker på. Nu står den i bebis-rummet. Men när bebis kommer ska vi ställa det brevid badkaret.
    önsksar jag fick plats med ett sånt i mitt badrum! vilka fina kläder du köpt och vilken söt mage du har :D
  • bebek
    MissMurrig skrev 2009-01-22 21:38:02 följande:
    bebek skrev 2009-01-22 21:33:19 följande: Tack :) Det är ju mest min mamma som har shoppat loss på kläder. Jag är mest intresserad av möblerna och sånt. Vi har ett jättelitet badrum med typ 58-60cm mellan vägg och badkar. Men sniglar är bara 53cm bred.

uff.. jag har inte ens 53 cm över, kanske om jag tillåts slänga ut badkaret, men det är ju så skööönt att bada :)

Tror också det blir någon klassisk emmaljunga, sittvagn med liggdel på eller en duo... vet inte riktigt vad som är bäst än..

• bebek
    bäbis m skrev 2009-01-23 10:54:30 följande:
    Missade fortsättningen på lägenhetsdiskussionen insåg jag. Inser tyvärr också hur mycket det skiljer på priser i olika städer.
    Haha nej det var ingen missad nolla.. i köping är 280 000 mycket för en lägenhet, jag bor i hyres, en trea för 5000 i månaden.. det är också av det dyrare slaget här i stan..
    ju närmare sthlm ju fler nollor sen;)
    längtan09 skrev 2009-01-23 11:01:36 följande:
    nu har jag varit på ultraljud Ett tickande hjärta och allt var där det skulle Bebisen var lite bråkig med benen så jag vågade inte fråga om kön :-P Dem hade jobbigt nog att mäta alla mått :-P Jag hade "turen" att bli bakflyttad (för man säger så va?) så istället för 18+2 så är jag 18+5, hellre det hållet än andra Så nytt bf är 20 juni bild finns i gallerit.
    Oh grattis vad härligt:D
  • bebek

Ohh! ska kika in på sjalbarnsidan direkt!! :D

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-01-23 11:56:49 följande:
    Bebek..hittat några som vill hjälpa dig med sjal*ler*

Hittade en ingrid i västerås som även hade försäljning av sjalar osv! Superbra:D

Hur är det med er annars då? pigga o glada?

• bebek

Jag är så förbannad!
    Höll på att kasta en plankstek i skallen på en servetrisjävel igår

Vi går ut för att äta middag, jag och min sambo. Trött på att dricka cola eller vatten till middagen så jag beställer  -ett glas alkoholfritt vin, om det är väl kylt

efter en klunk tycker det smakar konstigt. Tar en klunk till, det är för torrt med en besk efterton, flaskan måste stått öppen länge tänker jag. Ber sambon smaka, han håller med.
    Alkoholfria viner är väldigt söta det måste vara nå fel på det. Tar en klunk till och tycker mig känna hur magen värms och sprids ut i kroppen.
    Tror du hon gett mig vin med alkohol? Nej svara sambon, så dum kan väl inte en människa vara.

Maten kommer ut och jag ber så artigt att få veta vad vinet heter
    Det ska hon genast ta reda på, pucko finns bara ett alkoholfritt på hela resturangen
    och självklart kommer den lilla lusen ut med en flaska PINO 2007! 12%

Vad fint, men jag beställde alkoholfritt vin för jag är GRAVID!
    är du säker? frågor hon
    NEJ JAG HAR EN FOTBOLL UNDER TRÖJAN OCH BESTÄLLDE IN ALKOHOLVITT VIN?

Alla kan vi göra misstag med detta är något som inte får ske, det är värre än att spilla rödvin på brudklänning. Nu tror jag visserligen inte att det är någon fara efter dessa tre små klunkar men gästen litar på att den får vad den beställer. Om inte jag vetat hur alkolfritt vin smaka och varit absolut nollkoll på vanligt vin kanske jag skulle druckit flera glas. Dessutom skulle jag köra bil hem. Jag tycker det är förskräckligt.
    Att hon bjöd på både dryck o efterrätt är inte någon tröst faktiskt.
    Näe jag kan inte smälta det, har jobbat i resturang så många år och har aldrig varit med om något sådant grovt fel. Hon riskerar ju någon annans liv. Både att jag bär på ett litet liv och skulle köra bil. Jag känner i normala fall av ett glas vin och tre glas? då är jag berusad. Hemskt... mådde så dåligt.

Behövde bara skriva av mig.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!