Vi som väntar junibebisar del 2!
Jag kan känna ganska kraftiga sammandragningar på kvällarna när jag kommer hem från jobbet men konstigt nog inte efter träningspass.
Jag kan känna ganska kraftiga sammandragningar på kvällarna när jag kommer hem från jobbet men konstigt nog inte efter träningspass.
Jag är doktorand på Linköpings universitet så jag har ett ganska stillasittandes jobb periodvis när jag inte är i labbet för att få fram resultat =) Inga tunga arbetsuppgifter rent fysiskt alltså.
Misstänker att demensboende kan kräva en del lyft etc?
Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 13:49:11 följande:
Hm, jag läste just om det där med våld på jobbet och otrygga arbetssituationer när man är gravid. Finns det någon chans till omplacering? Går det att byta till tex dagskift med mera personal?
Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 14:34:38 följande:
bebek: Simma lugnt ;) Gud vad skönt att få plaska i varmvatten. Själv ska jag och frysa på ett gym. 
Ska testa det där med bältet och hur det känns. Min mage är dock (precis som din) fortfarande långt ner så höftbenen ligger lite illa till. Men ska testa så klart!
Tack för tips!
Ibland funderar jag över vad som kan hända och hur livet skulle bli om barnet inte är friskt eller om det händer någonting oväntat under graviditeten men för det mesta försöker jag intala mig att allt är som det ska och att det för det mesta går bra vid graviditeter och förlossningar. 
I förrgår tyckte min ena handlare/chef att jag kunde lägga fram min licexamen 3 veckor innan BF!! Kan säga att det satt jag mig ganska tvärt emot och sa att jag i alla fall vill ha 5 veckor. Man har ju ingen aning om hur man mår så nära inpå och den stressen examen innebär kan på intet sätt vara hälsosamt på slutet. Usch, inte bara skoj.
Åh nu har jag blivit så inspirerad av alla med vattengympan att jag ringt och bokat in ett testa-på pass. Ska bli skoj. Underbart att få vara i varmt vatten också =)
Jag känner min puls på magen supertydligt nu för tiden. Precis under naveln. Tom så barnmorskan på UL kommenterade det. Det är någonting nytt för mig och lite obehagligt när det ibland dunkar på hårdare än annars. Någon som känner igen? 
För andra gången på 1 vecka drömde jag att jag skulle föda barn och var på själva förlossningen. I måndags födde jag en råtta som tydligen med tiden skulle utvecklas till en bäbis..ehh. Det jobbiga var att den ville springa "hamsterhjul" i mina händer hela tiden och stannade man så bets den. 
I natt gick förlosningen supersnabbt bara att precis när jag öppnat mig helt och de kände på huvudet såå var det superlitet. Det visade sig att jag hade TVÅ bäbisar där inne varav den ena var 9 månader och den andra bara 1,5 månad. Oj..
Sjuka drömmar.
Åland verkar vara ett bra semestermål. Jag älskar öar, skärgård och hav så det måste vi pröva!
Deg sjukaste är att alla drömmar känns sååå verkliga också hur knäppa de är är.
Hellre heta sexdrömmar än råttor, spindlar osv ;p