Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Gud vad glad jag är att jag slipper ha foglossning och sådana hemskheter! Och inte har jag några problem med hur jag ska ligga på natten heller. Iof är jag ju beräknad en månad efter många av er men iallafall..

Däremot blir jag himla avundsjuk på er som snart ska gå hem med HP! JAg ska ju plugga fram till sommaren och det är ju inte fysiskt jobbigt men med en liten vild kille här hemma och en graviditet på det så är jag helt slut om dagarna! Huvudet hänger liksom inte med! Och inte sover man lika bra på nätterna heller pga alla konstiga drömmar och kisserier som spökar!

Det jag lider mest av är att jag får så jäkla ont i ligamenten när jag går. Inte alltid men speciallt på mornarna är det hemskt! Kommer inte ens ut från gården innan det gör så ont att det ibland känns som att något ska gå av där inne! Och det är ju inte alltid man har tid att stanna var och varannan meter för man måste någon stans..

Men men, jag kunde ha det värre!

• Katta86

Jag hade inte de minsta sömnsvårigheter när jag hade fått min son! Vi som mage mot mage varje natt! Vaknade när han var hungrig och la honom vid bröstet sen somnade jag innan han hade ätit färdigt! När vi låg på BB skulle Anton få medicin på morgonen visste jag så när jag vaknade tog jag med honom ut till sköterskorna och frågade om de hade glömt det? De bara skrattade och sa att de hade smugit in tidigare och gett honom den!
    Men visst hände det att man vaknade i panik och var tvungen att titta så han andades, men då somnade jag lika fort igen. Men så kan jag fotfarande vara. Kan vakna mitt i natten och ligga och lyssna mot Antons rum för att höra en hostning eller liknande, hör jag inget måste jag springa in och titta så att han lever! Och då är han ju endå ett och ett halvt! =)

• Katta86

Ja gud, det är en helt annan känsla att vara arbetslös än att vara ledig! Är man rabetslös vet man inte vad mans ska göra och man har så tråkigt men när man har semester tex går tiden så fruktansvärt fort!

• Katta86

När jag gick föräldrautbildningen förra gången så var det en tjej från försäkringskassan där och pratade en timme och jag var inte det minsta klokare efteråt! Jag tyckte att jag lärde mig mest genom att vara inne på mina sidor och titta runt och läsa en del och ringa och fråga om det var något..
    Fast det är ju sån som jag är.. Lär mig alltid bäst av att upptäcka själv!

• Katta86

Bebek: Fy vad jobbigt! Tyvärr har dom ju sina regler, men riktigt surt att det ska handla om 20 futtiga dagar!
    Jag fick ut 260 kr/dag förra gången, inte mycket men lite bättre än lägstanivå men den här gången tror jag att jag blir nollad för att jag var dum nog att gå arbetslös en vecka innan mina studier drog igång.. Tänkte inte riktigt på det just då att man kommer att få lida av sin dumhet senare.. Suck..

Var in och kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten, 16000 ca kommer jag att få tillbaka där i juni! Perfekt taiming också precis mellan flytt och bebis då det alltid är massor som behövs köpas! Var så skönt att få det beskedet! Sen får min man 3500 också!

• Katta86

Bebek: Var uppmärksam på ifall att det börjar flimmra för ögonen och ifall att du får kraftiga magsmärtor väldigt högt upp i magen! Och om du sväller upp fort. Då måste du ringa BM för det är tecken på Havandeskapsförgiftning.
    Vill inte skrämma upp dig men jag önksar att jag hade fått mer info om det för då hade jag kunnat få min diagnos mycket tidigare förra gången!

• Katta86

dagdrömmare: Oj! Det där lät som tillräckligt för at ge vem som helst magsår!

• Katta86

Oj vilka fina bilder Bebek!
    Och vad skönt att höra att det stod rätt till med dig!

• Katta86

smulan: Prova med att ta ett bad eller en varm dusch. Det är ett bra knepp till att kolla om det är äckta eller förvärkar du har. Ger dem sig så ska det inte vara någon fara! Em vetekudde kan också hjälpa! Och när jag pratade med BM om mina förvärkar sa hon att alvedon och panodil skulle jag inte vara rädd för att ta, de kan man ta var fjärde timme eller vad det står på paketet...

Men ring imorgon! Du har ju gått så pass långt i din graviditet att de nog vill titta så att inte livmodertappen är påverkad!

Men alvedon, värme och vila är väll det som hjälper mot förvärkar iallafall..

• Katta86

Föresten, Bebek, vad snygg du blev i håret!

• Katta86

Jag slutade också röka när jag blev gravid och mannen slutade snusa i samma veva men av någon anledning så ser vi inte röken av några extra pengar! Surt! =)

• Katta86

Angående det här med att vara gravid och ha en liten så ja det är rätt tufft måste jag erkänna!
    Min man jobbar 16-00 varje dag så vi möts i princip i dörren, sen faller det på min lott att laga middag till mig och sonen + matlåda för att sedan få rent i köket igen. samtidigt ska man orka leka och kanske städa lite granna. Och sen håller man alla tummar och tår för att läggningen ska gå bra, vilket den oftast gör, men nu några dagar har han inte velat sova fören klockan 23 ungefär och då är man verkligen gråtfärdig av utmattning!

Men det går ju! Och jag antar att det skulle gå lika bra om man väntar tredje eller fjärde för man anpassar sig ju! Jag kan inte minnas vad jag gjorde om dagarna förr innan jag fick barn! Det måste ha vart skit tråkigt!

Angående att få sovmornar så brukar jag och maken ge varandra en morgon var på helgen för båda älskar vi att sova länge så då delar vi lika! =)

• Katta86

Angående förberedelser inför bebis känner jag mig lite efter denna gång fast endå inte.. =) Vi har ju skötbord till sonen men det ska vi nog sälja och köpa nytt när vi flyttar 1 juni. Det vi har nu är för stort för att vi ska få plats med i nästa lägenhet.. Kläder till bebis har jag köpt lite bara, har ju så mycket från sonen av det också! Vagn har vi. Säng har vi.
    Det vi behöbver köpa är madrass till växasängen somm sonen ska få byta till och en mjuklift till vagnen. En sjal vill jag ju ha denna gång också. Men allt det får vänta tills skatten kommer tillbaka!

Var och fyndade ett matbord i går! Är så lycklig för att vi får stort kök i nästa lägenhet och då får plats med ett bord med sex stolar! Vill flytta NU!!=)

• Katta86

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************

NYA TRÅDEN!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-229/m42802229.html

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ingen som missar den nu va?! ;)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!