Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

JagOchHan skrev 2009-02-02 13:48:12 följande:

hej hej.Har vart inne och läst någon vecka här nu men inte skrivit (som ni märkt).Vi ska ha barn 8 juni, 3dje barnet. Kunde vara kul om man får vara med och snacka här inne lite. Går in i v 23 i morgon.. Hemma för tillfället med lillkillen som är 1år och 1 månad drygt.
    Välkommen! Hur gammalt är ditt äldsta barn?
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-02 16:16:18 följande:

Får ni betala för Ul också? Även om ni inte tar någon bild alltså.Jag skulle gärna vilja veta hur moderkakan ligger för när jag var på priva-ul sa läkaren att den låg långt ner bakåt och att den brukar vandra uppåt men om den inte gör det kan den vara i vägen vid förlossningen. Vill ju gärna veta om den vandrat uppåt eller ej :O Ska kolla me min BM sen om de gjorde någon kommentar till mätningarna idag vart moderkakan ligger. Jag har ingen aning om hur de brukar göra och den här BM som tog UL var ingen höjdare tyvärr..
    Japp vi får betala 20 euro för UL varje gång, fast nu såg jag att de höjt avgifterna så det borde bli 22 euro. Plus ytterligare 2 euro om vi vill ha bild. Hos oss är det alltid en läkare som gör UL, inte BM.
  • LakeHill

Tickollina skrev 2009-02-02 18:35:19 följande:

Har varit i väg och träfaft läkare i dag. Fick även se våra mirakel....vi fick även en överraskning. Vi väntar inte två pojkar utan en av varje =)
    Kul!!! Grattis!!!
  • LakeHill

Idag har vi haft babyträff, vi är fem stycken från mamma-gruppen som träffas med våra bebbar varannan vecka hos någon av oss. Denna gång var vi hos mej, så har haft fullt upp att städa innan. Jätteroligt att träffa andra mammor med jämngamla barn. Sonen blir ju snart 8 månader nu.

Jag har också börjat känna av bebben i magen rätt ofta de senaste dagarna. Varje gång jag lägger mej på rygg känner jag att h*n rumsterar om därinne. Igår kväll kom ordentliga sparkar. Kul att h*n börjar bli mer aktiv

• LakeHill

hade också en period som jag vaknade med huvudvärk. För mej var det spänningar som kom från nacken. Det blev bättre när jag fick massage.

• LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-03 20:30:53 följande:

Appropå massage..Hur har ni med rygg/svanskota? Jag blir lätt väldigt trött och funderar vad bästa medicinen är. Har funderat på massage men samtidigt läst att massage går bra men att man bör ta det lite lugnt i ryggslutet..Någon som vet mer alt har bra förslag på botmedel?
    Vad gäller massage, gå till en massör som vet vad som gäller med gravida, då vet han/hon exakt hur man kan massera. Det finns andra punkter som kan hjälpa att behandla om man har ont i ryggslutet, behöver inte vara just där man har ont.
  • LakeHill

bebek skrev 2009-02-04 10:19:10 följande:

Lakehill: så du bor på Åland?? coolt.. hur många invånare har ni?
    Enligt senaste uppdateringen bor 27.500 personer på Åland fördelade på 16 kommuner. Av dem bor ca 11.000 i Ålands enda stad, Mariehamn. Så inte är det storstan man bor i Men en bra miljö för barnfamiljer.
  • LakeHill

Smulan87 skrev 2009-02-04 12:52:29 följande:

bild på vagnen i galleriet ^^
    Fin vagn Vad är det för märke?
  • LakeHill

Har inte själv fått sammandragningar så här tidigt men har förstått att det inte är ovanligt.

• LakeHill

Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 14:34:38 följande:

det är risk för våld på jobbet. det är stressigt och jag är själv så ramlar någon så förekommer det tunga lyft. det kan hända vad som hälst på jobbet.
    Oj, det låter jobbigt. Kanske inte vore så dumt om du kunde vara borta från jobbet ett tag nu när du har sammandragningar. Vad säger din BM? Risk för våld på jobbet är ju allvarligt, det kan ju inte vara bra om man är gravid, det blir ju lätt en stress-situation.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!