Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

Linda 89 skrev 2009-03-13 15:30:10 följande:

Haha, jo det börjar ju bli vanligare och vanligare att det blir fler unga mödrar nu för tiden =)
    jo så är det ju faktiskt. Har turen att en jag känner som bor tio mil bort när som helst ska föda sitt första barn och en kompis som bor en mil bort ska, enligt BF, föda 25 dagar före mig Bägge två 88:or så det är ju nästan samma Vart bort du då? Jag kommer från värmland
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-13 15:39:41 följande:

Okej, där ser man. Det är ju bra att du har folk i nästan samma ålder som dig som ska föda också =). Då kan ni ju träffas och så sen om man skulle vilja menar jag =P. Okej, jag kommer från Södermanland =)
    ja precis. Tror det blir enklare att umgås och båda har barn Man får nog en annan förståelse för varför den andra är sen eller varför man kanske inte kan planera allt i detalj Och så är det någon som har förståelse för en själv
  • längtan09
    Tärning6 skrev 2009-03-14 12:51:46 följande:
    Herregud vad ni skriver man hinner ju inte me ju hehe :P Så vad har ni för er denna helg da... Sj så ska jag å gubben till mina päron å äta middag i kväll, gubben fixar me våran bil å jag städar ska snart ta fram damsugaren å damsuga om jag kan ska nog be han åka till affären å köpa en sockerdricka eller fanta till mig e törstig nu hehe
    låter som en toppenhelg Jag väntar på att sambon ska komma hem, han är i skogen och fäller träd :-P Sen får vi se vad det blir, brukar inte ha så många planer :-P
  • längtan09
    chesa skrev 2009-03-19 20:18:34 följande:
    Vi beställde ett skötbord idag! Det blir ett från Jysk, fredrik heter det. Det är superfint med tre lådor under och fack på sidorna! Det retliga är bara att när vi var och kollade på det i januari så kostade det 200 kr mindre än vad den gjorde nu. Men då tyckte jag att det var lite väl tidigt att köpa det! Dumt!
    Åh skulle också egentligen vilja ha ett skötbord men det får inte riktigt plats i lägenheten. Funderade på IKEAs ihopfällbara men det kändes inte stabilt nog. Blir en byrå i sovrummet med en skötbädd på, för vi behöver något att ha bebiskläderna i :)
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:59:10 följande:
    Pian80: Ni ska gå så sent?? Eller är det jag som stressar upp mig hela tiden??
    Jag och sambon gick den i början av mars så jag var nog ännu tidigare ute än dig :-P
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 13:14:21 följande:
    längtan09: Var den bra...kände man sig klokare när man gick därifrån??
    nej jag blev inte ett dugg klokare tycker jag :-P Hade redan läst allt om det på FL och försäkringskassans hemsida så jag fick inte veta något nytt tyckte jag :-P
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 14:11:37 följande:
    om jag har förstått det rätt, så har försäkringskassan en "kurs" angående föräldraledighet....vad som gäller och hur man kan spendera sina mamma/pappa dagar,,,,,jag tycker ju att allt detta är en cirkus i allafall så det är lika bra att gå och lyssna och samtidigt får sambon oxå hära det =)
    Vet inte om vi pratar om samma men när vi var på det så var det en timmes lång information där man kunde ställa frågor. Och sen en kort genomgång av hur man kan använda sig av internettjänsterna.
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-23 14:18:21 följande:

Haha okej två olika uppfattningar =P. Men måste man gå på den kursen eller är den bara bra att ha gått på?
    Den är bara bra att ha gått på, inget tvång.
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-23 14:23:54 följande:

Okej nej för tänkte att det kanske inte erbjuds på alla Försäkringskassor heller och våran har flyttat in i vårat stadsbibiliotek så dem kan knappast hålla någon kurs där. Och sen känner jag att jag inte har så mycket tid heller som jag skulle vilja ha =P.
    www.forsakringskassan.se/privatpers/tjanstinfo/foraldrainformation/index.php
    Där kan du se vart närmaste kurs finns.
  • längtan09

bäbis m skrev 2009-03-23 15:47:47 följande:

Oj, shit.. Man har ingen chans att hänga med i alla konversationer här när man jobbar hela dagarna och kvällarna och helgerna. Känner mig som en väldigt dålig blivande mamma när man läser och ser hur mycket alla tänker och läser om allt, donar, förbereder hemmet osv. Hinner knappt funderar på att jag är gravid ens. En vacker dag i juni har man plötsligt en bäbis att ta hand om och dessa 9 månader har bara susat förbi utan psykisk förberedelse över huvud taget. Hoppas att 2 veckors semester innan BF kan ge lite hålrum och tid för tankar och nedvarvning.
    Hoppas detta inte låter skumt, men härligt med någon mer som inte ska gå hemma jätte lång tid innan BF. Jag kommer antagligen gå på ledighet runt nationaldagen och har bf 20:e juni, går inte att ordna på annat sätt då jag läser på universitetet och inte vill avbryta mitt i en kurs. Jag tror 2 veckor ska räcka bra, framför allt när jag inte haft några större problem än så länge.
  • längtan09
    Pian80 skrev 2009-03-23 16:31:45 följande:
    Jag har inte heller planerat att vara hemma mer än två veckor innan BF. Men det beror ju helt på hur jag mår. Mår jag bra så kör jag på det, mår jag sämre får jag göra det som känns bäst då.
    Det känns enklare på något sätt att fortsätta länge när man "bara" går i skolan, det är inte lika krävande som arbeten är.
  • längtan09

Jag och sambon kände igår hur en fot, hand eller vad det nu var som stack ut och drogs längs våra handflator Kändes knäppt och sambon blev jätteglad för han har inte känt så mkt tidigare

• längtan09
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.ha de bäst
    Vi har BF samma dag du och jag
  • längtan09

har inte läst så mkt här under helgen :-P var på barnmässan i helgen, köpte en bärsjal billigare Sambon var helsåld så det var bara att köpa. Fick även testa att knyta en så jag vet hur jag ska göra sen när bebis kommer Sen fick man ju massa påsar med varuprover det var härligt.

• längtan09
    dagdrömmare skrev 2009-03-30 16:39:49 följande:
    längtan09 åh va kul med sjal, vad blev det för nån? Jag var och visade sjalar för en familj med en kille på två veckor igår och oj vad jag längatr nu Vi har också trygghansas mammabarn försäkring. Hade den med dottern och fick ut rätt mycket efter FL som ersättning för de extra dagarna vi fick stanna på bb.
    En trikåsjal, Loomis eller något hette den
  • längtan09
    dagdrömmare skrev 2009-03-30 21:33:24 följande:
    Aha en sino från looma. De är jättebra, har en sån själv Perfekt för sommaren då den är lite tunnare.
    Hehe ja, hon visade mig två olika märken och den jag valde skulle vara tunnare, tänkte just då på att jag ska ha i juni och sen när det blir läge att ha en tjockare kanske man byter sjal, för man har inte trikåsjal hela tiden va? Det är mest bara i början om jag fattat rätt?
  • längtan09
    kicki08 skrev 2009-04-02 08:46:59 följande:
    Vi har oxå bestämt oss för namn till vår lilla grabb i magen namn, mellannamn och efternamt Nu kan han få komma ut hihi
    Oj vad långt ni kommit Vi har tilltalsnamn klara beroende på om det blir en tjej eller kille (kollade aldrig det på UL) och efternamn klart då sambons familj är det enda som heter det :-P mellannamn från sambons sida är också klart, men jag har desto svårare att komma på något fint och bra från min sida :-P
  • längtan09
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:19:01 följande:
    en fråga till er som faktiskt har en snäll sambo, alla här förutom jag.. jag kommer väl få ut ca 4500  mån som föräldrar ledig. Och jag har räkningar på 1000 kr i mån som är min mobil och en avbetalning på något jag köpt sedan innan. dvs 3500 kvar. min sambo mena rpå att jag ska betala hälften av allt hemma????? dvs hälften av all mat, hyra, el, internet.. det är totalt en kostnad på 4550 i mån.. och seriöst?... då kommer jag ligga bak minst 1200 varje månad, och då kan jag bara precis betala min mobil och avbetalgningen, jag kommer alltså inte hens ha råd att ta bussen in till stan. VAD anser ni om detta? i mina ögon så ser jag de som att han skite ri att vi är en familj, utan att han bara är girig och ska ha och ha och ha.. däremot så har han väl insett att jag intekommer betala de sedan pga av att jag kan inte leva så..
    Det låter ju faktiskt inte helt klokt. Min sambo tyckte väl också i början att vi skulle ha delad ekonomi, men då sa jag att det går ju inte, vem ska stå för bebisens saker då? Ska man sitta och räkna ut i slutet på varje månad vem som köpt vad och sen se vem som är skyldig den andra något då eller? Det blir ju hel skumt. Och jag antar att din sambo har en lön där han kommer få mkt mer över än du, ska bara han kunna roa sig då eller? Så gör man ju inte i en familj. Tror det är väldigt få som kan ha delad ekonomi med barn faktiskt... Hoppas du kan få honom att förstå.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!