Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Hur går det för dig skrattmaja. Tänker på dig och allt slit du står mitt i. Känns det hanterbart? Att sitta stationerad framför datorn med stor press på sig är långt ifrån någon drömsits. Tur nog så har du mycket att se fram emot i vår både att du blir doktor och en till liten bäbis!

Hoppas att ni får en mysig dag både du och Johanna. Njut och ta vara på varandra idag.

skrattmaja skrev 2009-02-06 11:56:41 följande:
    jag som redan var sugen att åka på semester nu när ni har pratat en massa om ålnad så gör det ju att man blir än mer sugen! idag är det planeringsdag på dagis så vi är hemma johanna & jag och det känns så skönt med ett anindningshål mitt i allt jobb.. har sytt lite kuddfodral till soffan och det blev så bra... synd att vi inte har fler kuddar för jag har massa inpspiration!!!! ska försöka dona lite hemma nu när johanna sover sen blir det dags för palsk i pool
  • bäbis m

Oj, solly. Kände att det var jag som kanske förvirrade läget. Nä, inte läkare utan doktor inom ett ämne (4 års heltidsforskning vid universitetet). I detta fall lär det bli oorg kemi misstänker jag, eller?

Marinero skrev 2009-02-06 14:37:23 följande:
    Skrattmaja: ska du bli läkare till våren? Spännande
  • bäbis m

Åh vad mysigt med en picnic vid brasan! Sitta och titta på varandra och tänka på allt mysigt som hänt under den tiden som gått. Ofta har man hunnit med otroligt mycket om man tänker efter.

skrattmaja skrev 2009-02-09 13:54:45 följande:
    ngt helt annat, i dag firar maken och jag 5 års-förlovning... tänk att det har gått så lång tid sedan den där eftermiddagen med afternoon tea..... jösses det var så otroligt romantsikt att jag blir alldels tårögd bara jag tänker på det... vi ska ha lite picnic hemma framför brasan efter det att johanna gått o lagt sig idag!!!!
  • bäbis m

vi funderar också på namn. Vi har ett par flick- och pojknamn som vi tycker extra mycket om men vi får väl se vart det slutar och hur det känns när h*n kommer fram. Tur nog så är vi överens om samtliga alternativ. Phuu.

Oj, vad impad jag blir av att det är så många som är 2-språkiga här i tråden. Vad lyxigt att få ha det lite gratis för barnet. Vi funderar på att flytta utomlands en period bara för att underlätt för vårat/våra barn i framtiden.

Gällande mammaledighet så kommer jag att börja med 6 månader och sen kommer förhoppningsvis jag och pojkvännen kunna åka iväg med pyret till Australien (eller ev USA) för utbytesprojekt med mitt jobb i ca 5 månader medan han är pappaledig. När vi väl kommer hem vill vi försöka ha 50% var ett tag fram till barnet är ca 1.5 år. Detta är planer vi har och jag hoppas verkligen att det ska vara möjligt att genomföra.

• bäbis m

Veckopendlar din sambo?

Tärning6 skrev 2009-02-09 14:28:57 följande:
    Vi ska bara va hemma å ta de lugnt denna helg när gubben kommer hem, å bar mysssssa som bara den
  • bäbis m

Ni får fira alla hjärtans dag i kubik när du väl kommer hem sen!

Marinero skrev 2009-02-09 14:32:34 följande:
    Och jag ska jobba, på alla hjärtans dag o allt Men men, så får de bli
  • bäbis m

I dag frågade vår sekreterare mig om jag väntar barn. Hon hade hört en annan i forskargruppen prata med mig om mammaledighet. När jag sa att det är juni som gäller sa hon. "Oj, så snart. Det syns ju verkligen inte." Jag som personligen tycker att magen börjar bli större och större bara senaste 14 dagarna. Kan tydligen fortfarande vandra runt obemärkt. Tur nog så såg allt normalt ut på UL för annars hade man kanske blivit nervös.

Någon mer som inte har jättetydlig mage?

• bäbis m

hej längtan,

då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =)

Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.

längtan09 skrev 2009-02-09 14:56:19 följande:
    bäbis m skrev 2009-02-09 14:40:53 följande: Min mage känns också jätteliten. Tror det är normalt. Vilken vecka är du i? jag är i v. 21+1 och jag tycker det syns bra men ingen annan typ :P
  • bäbis m

God morgon :)

Har legat däckad i förkylning i går och känner mig fortfarande rätt klen men var tvungen att fixa lite jobbmail så här sitter man framför datorn igen.
    Det är så himla långtråkigt att vara själv hemma hela dagarna och pojkvännen som kommer hem rätt sent från jobbet. Hann läsa gravidböcker och få skräck för moderkaksavlossning. Förhoppningsvis är det väl ovanligt hoppas jag.

Min molvärk sitter i sig men ska magen växa så mycket som det står mellan v 20-27 så lär det kännas :)

Jag har också kännt av sammandragnigar några gånger men har däremot noll koll på vart min livmoder slutar. Vi har verkligen försökt känna men känner ingen skillnad under/över kanten.

• bäbis m

Haha, härlig diskussion (?) om längd. Tror alla längder har sin tjusning vid olika tillfällen och framförallt så har man mognat och uppskattar sin kropp mer och mer som den är.

Tack bebek
    Hur är det själv med ditt blodtryck? Har du kollat blodvärden och sånt?

bebek skrev 2009-02-11 12:03:09 följande:
    ohh krya på dig bäbis m!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!