Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

Vi som väntar junibebisar del 2!

mm... det är ju ingen lek direkt ett tag efter förlossningen... Men det läker ganska fort faktiskt. Förvånandsvärt fort. Och man tänker inte så mycket på det ändå, man har så mycket annat att tänka på
    Jag tar smällen när den kommer. Den dagen den sorgen

• kicki08

dagdrömmare skrev 2009-02-23 22:00:54 följande:

jag sprack också och blev sydd hade inte ont alls de två första dagarna kunde sitta och göra nr2 har mest ont i handen där jag haft en nål för dropp äckelvarning...jag tyckte det gjort ont sen när avslagen kom igång och blodet torkade fast och klibbade ihop. När jag skulle gå på toa gjorde det ont men om jag duschade med handdusch samtidigt så blev jag både ren och fick bort den mesta smärtan. Så handdusch är mitt hetaste tips
    Precis!! Den där handduschen var guld värd. Jag fick nästan panik när vi skulle åka hem från BB. HUR skulle jag klara mig utan handdusch?! Här i Gävle får man inte vara kvar på BB mer än 24 timmar tror jag när man är andragångsföderska. Så jag vet inte hur jag ska klara mig riktigt..... Kan man installera nått sånt hemma på nått sätt? Koppla mot duschen eller handfatet kanske?
  • kicki08

Åhh den biten blir ju guld. att man får bebis i sommar. Åtminstonne ett par månader med lättare kläder och skor på sig. Det blir skönt.

Sist jag fick barn var det full vinter och 15 minusgrader ute. BRRR Men det gick ju de å..

• kicki08

Smulan87 skrev 2009-02-24 11:40:39 följande:

magen sticker och kliar, och bristningarna har ökat jättemycket de senaste dagarna >.< OBEHAG! (bild i galleri)
    Ja.. tyvärr är ju bristningar inget man kan göra nått åt. Det har med hormoner att göra :-\ Jag fick oxå massa förra gången.
    Om det kliar jättemycket tycker jag du ska kontakta BM. Kanske du kan få någon salva eller något mot det.
  • kicki08

Vad har ni att säga om Emmaljunga city jet eller citycross?
    Även Teutonia MIstral funderar vi över.

• kicki08

Jag tror oxå jag kommer nöja mig med att köpa en sittvagn med hårdlift i. Det hade jag förra gången och det funkade jättebra. Speciellt när jag kunde bära ur och i liften smidigt utan att väcka lillen.
    Liggvagn känns ju oxå smidigt men... jag det känns inte helt nödvändigt.

• kicki08

Njae... det vet jag inte. Men jag hade en mjuklift förra gången. Sittavagn och mjuklift till. Det kallas väl mjuklift när det är som en påse bara med hård botten typ? Eller är jag ute å cyklar nu?

• kicki08

Ja precis
    Förra gånge hade jag alltså sittvagn med mjuklift. Och det får bli en sån denna gången med.
    Tror det lutar åt en emmaljunga citycross eller Cerox. Dom verkar bra

• kicki08

Vi ska kanske titta på en Emmaljunga citycross på lördag. Modell 06 och den är svart och ljusblå. Såg jättefin ut. Knappt använd stod det. Det är en sittvagn med mjulklift till. Pluss regnskydd och sånt. 3000 kr ville dom ha för den.
    Det stod såhär:

Emmaljunga City Cross,inklusive Quadrolift. marinblå/ljusblå.
    Nyskick, använd endast som extravagn till ett barn. Inköpt 2006.
    Vändbar sittdel, fullt liggläge, ställbart styre, luftningslucka i suffletten och 5 punktsbälte.

Quadroliften är en mjuklift med liggplatta i och när barnet blir större kan man ta ur ryggplattan och då blir den en åkpåse istället. Liften har hål för 5 punktsbältet.
    Tillbehör som ingår: regnskydd och inbyggt myggnät.fotsack.

Vad tror ni om den?

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!