• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Katta86 skrev 2009-01-26 20:42:34 följande:
    Man anpassar sig! Det är lite skumt att köra dogg också och känna magen mot madrassen! ;) JAg tyckte at det var jäkligt konstigt att ha sex på slutet för bebis var alltid igång så det kändes som att man var tre i sängen! Blev inte så ofta på slutet kan jag säga! =)
    hahaha... ojoj mycke ska man gå igenom!
    men ja haha kan tänka mig man inte känner sig överhet i sin big size mage, droppande tuttar och med vader som krampar!

Och njaae... man vill nog inte känna en spark när man ligger och gosar o försöker få till det!  Det är ju nästan nu om man bara kommer att tänka på bebis i magen så slocknar allt! de e inte lätt alla gånger;)
  • bebek

Ja! tjockt svallande hår, stora tuttar... man blir ju värsta donnan nästan;) hehe

• bebek
    Katta86 skrev 2009-01-26 21:51:02 följande:
    Som vi ändå inte skulle få ta för vi är just - gravida! =)
    Hahaha!!!!

Men ja sexlusten kanske inte är desamma, men generellt får gravida kvinnor starkare och kraftigare orgasmer eftersom blödflödet i underlivet är mycket större!

Kan däremot tycka det kan kännas läskigt efteråt,l är som om livmodern "krampar"
    som sammandragningar.. lustig känsla..

ohh nu vart det intimt. haha
  • bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-01-27 07:15:09 följande:
    Vi ligger i influensan Feber, frossa, ont i kroppen, hostat sönder lungor o hals.Aj-aj-aj.
    Neej men är inte det lite småtöntigt tycker du? sluta med det! ;)

usch tycker alla runt om mig varit eller är sjuka, influensa, bihåleinflammation o magsjuka *2, utom jag , har klarat alla dessa farhågor sen augusti... peppar peppar..

krya på dig vännen..
  • bebek
    kicki08 skrev 2009-01-27 09:17:07 följande:
    Håller med!! Fattar inte hur sambon kan vara så otroligt tänd! :-OSjälv vill jag helst somna direkt jag lägger mig i sängen.Men man får väl kanske passa på att ha sex nu antar jag, för sen blir det ju dåligt med det på ett bra tag efter förlossningen.
    HOHO, ja blir väl några härliga celibatmånader, när lillen väl sover så klappar man väl ihop själv i någon liten hög med närmsta tygstycke som kudde!
  • bebek
    bäbis m skrev 2009-01-27 10:01:07 följande:
    Fundering. Är det någon här som fortfarande tränar mer eller mindre som vanligt? Jag körde body step igår och körde på som vanligt fast med lite mindre go i hoppen. Kan det vara farligt för bäbisen eller är det främst jag som kan skada höfter/fogar osv? Vill gärna träna (både kondition och styrka) för det ger så mycket mer energi i längden.

Jag tränar:) både på gym, dans, yoga mm. När du blir tung kan du göra knäböj istället för hopp. Du kan inte skada höfter o fogar men du kan känna av foglossningen mer av rörelser som att gå i trappor och allt för långa promenader. ( jag gick på gåband över en timme kunde varken sitta eller gå sen på kvällen)

Cykla är jättesnällt mot höfter, bra om man kan cykla på gym det är ju så halt ute!
    Annars så får man helt enkelt känna efter. Man ska kunna prata samtidigt som man tränar när man är gravid och inte komma upp till din absoluta maxpuls samt dricka mycket vatten. Det är superbra att träna när man är gravid, man blir mycket piggare också:)

Styrke kan du göra med enkilos vikter på armar eller göra armhävningar mot vägg. Tänk på att inte göra övningar på rygg efter 5 månaden eftersom barnet trycker på stora kroppspulsådern, gör inte heller sit-ups med träna på att "lyfta" magen, bra för förlossningen också. Stretcha inte för hårt eftersom lederna är mjukare.

Oj vad mycket det blev! Men träning är en av mina största passioner, dansade och tränade mig igenom hela gymnasiet;)

• bebek

men det viktigaste är att man mår bra av sin träning och inte ska bygga muskler o öka kondition bara behålla det man har:)

• bebek

Promenader o cykling är helt klart inte att underskattas:)

Ja jag kör lätta vikter med många rep:) jag är inte en sådan van styrketränare på det sättet, är gymnast o dansare i botten:) Näee min instruktör säger att man ska undvika träna på rygg efter femte månaden, man får träna magmuskler ståendes, men det är klart att man kan ju göra allt så länge det känns bra och man inte blir yrslig eller helt utmattad:)
    Jag tränar mest de nedre delen av magen, tycker det börjar kännas konstigt att göra sit ups! hehe..
    Hade lite svårt i början att inte träna till man var helt slut.. vanesak kanske:) Fick ha pulsmätare sen så inte pulsen gick över max, men det beror ju helt klart på hur mycket man träna innan:) Bara man själv mår bra o lyssnar på sin kropp! :) Nu har den här j*ävla foglossningen som tar död på mig.... 

• bebek
    Kkarin skrev 2009-01-27 12:15:46 följande:
    bebek: hur tränar man magmuskler stående? Jag har undvikit alla magövningar eftersom jag inte vet vilka jag kan göra och vilka jag bör undvika.
    det är inga byggamusklerövningar men du kan känna efter om du hittar dina nedre magmuskler, spänn dem, som om du kniper och spänner in magen precis över "vulvbenet" så "lyfter" du upp bebismagen.. Sen kan man ju ta vänster armbåge mot höger knä, tänk att du "drar ihop" dig med mage.. kan vara lite knepigt men försök, det kan kännas rätt mycket efter många repetioner! :) Men som sagt, man ska inte fixera sig alltför mycket vid träning tycker jag:) rolig träning som man tycker är kul o mår bra av är det bästa!

måste se rätt kul ut med en stor mage mer piercing:P
  • bebek

haha, har sett magar där hålet "dragit ut" sig och blivit som ett avlångt hål... sett lite knasigt ut. Har en tatuering på höften, men den är ju nästan på mitten av magen nu och växer sig sakta uppåt över byxkanten. ska bli intressant att se vad det blir av den!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!