Inlägg från: skrattmaja |Visa alla inlägg
  • skrattmaja

Vi som väntar junibebisar del 2!

även jag dricker kaffe och ibland har det ju blivit lite mer än vad det borde den sista tiden.. men det blir ju en del kaffe latte o espreso är ju lit esnällare än vandligt brygg så att säga!
    drack även under grav med johanna o hon var helt normal, även jag hade udner denna o förra grav en period då kaffe var blä! men det varade inte så länge som tur är....

måste tipsa om en bok
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    författaren till denna har även skrivit en annan bok som heter Att föda, köpte den udenr förra grav o när jag såg att Gundrun gett en ny bok så var jag ju bara tvungen.
    det jag missade först var att den nya boken även innehåller en skiva för mental träning inför förlossningen. så nu har den gamla skivan som jag var så less på blivit utbytt mot denna!!

ha en fortsatt trevlig helg...

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • skrattmaja

spännande bebek med möblering av barnrum.
    när jag väntade johanna letade jag fin barnbyrå men hittade inte ngt jag ville ha, lsutade med att jag laserade o lackade en gammalträfärgad byrå i vitt och köpte fina knoppar som nallar.
    så nu har vi inhandlat en billig byrå på ikea obehandlad som ska behandlas på likande sätt
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/75305709

skötbord är trixigt, vi har nu ett som står på badkaret och det fungear superbra! bara att fälla upp när man ska bada! duscha går att gröra vid sidan om och bara att flytta på själva skötbädde, har även en skötbädd i tvättstugan!
    viktigaste är ju att man har ngt som fungerar smidigt för man anv det ju en hel del!

vi ska tapetsera det blviande barnrummet i påsk så det känns bra o efter det kan man ju börja tvätta o damma av sängen och montera ihop den igen!

ang järntabletter så har jag börjat med en ny sort som är brustabelettter, det var maken som hittat dessa som nyhet på appoteket , dock kan ja ginte hitta dem på apotekets produktguide! de smakar apelsin o jag tycker att de är lite smidigare att ta!
    ett tips bara!

låter trevligt med ullaredsbesök, själv ska jag njuta av en ledig helg, mina föräldrar kommer o hälsar på udner moromndagen och på södnag ska vi nog greja lite hemma i huset... kanske börja med byrå etc...

• skrattmaja

inte för att vara neggo på ngt vis men jag blev otroligt missnöjd på den där FK introduktionen jag var på när jag var gravid med Johanna!
    jag o maken hade klurat lite innan, hittat till hemsidan och reggat oss och hade specifika frågor...
    tog med dessa till mötet o denne tjej som höll i introt hänvisade mig o fler andra par till hemsidan... så jag var ritkigt upprörd.
    kasnke ska man istället boka in samtal med handläggare så att man kan ta mer personliga frågor för det vilel de inte svara på udner träffen fastän personen som stälde frågan samtyckte!

själv blir jag ju arbetslös första maj och tänker vara arbetslös under maj-månad om det inte dimper ner ngt jobb, men det tror jag inte...jag har ju inte ansträngt mig att söka det blir om jag kan få några månaders förlängning på mitt nuvarande projekt (håller tummarna is myg att det kunde gå vägen)

• skrattmaja

smulan87, jag vet att linus o lotta har name it kläder bla men jag vet ju inte om de har just denna body som du är på jakt efter, heter affären exit som säljer name it kläder också men jag vet inte om de har ngn webshop....

mysare, det låter ju bra tidsmässigt....

nu har jag hunnit med att träna lite aslappning o metnal träning inför förslossning... det är så skönt....

bäbis m, jag har ju bara fudnerat sista veckan, nu när avhandling är på tryck etc. hur går det för dig? hoppas att det rullar på som det ska.... själv har jag ju inte så bra handledare så det blir ju extra energikrävande då.....

• skrattmaja

smulan87, jo visst är det bra med online shopping.... men huvudsaken att du hittar den!
    du får hålla oss uppdaterade!!!! viktigt att hitta de saker man tycker känns bra o rätt.

• skrattmaja

så glad, har vunnit ett par auktioner på tradera! bebiskläder..... jag är ju lite förtjust i kläder fr pop men de kostar ju en slant, kan man hitta kläder på tradera som använts av en bebis så känns det ju så mkt bättre
    50 o 56 bodys o byxor......

hoppas att ni andra har en bra dag! själv jobbar jag på men känner mig glad o pigg!!!
    hoppas att jag kan skicka lite energi till er som behöver det lite extra

• skrattmaja
    mama bean, tack för tips, mkt av det du skriver är sådant som maken o jag har resonerats oss fram till! dvs att johanna ska få så liten inverkan som möjligt ska hitta på en massa saker med henne etc så att det är mer el midnre som vanligt om det går...
    det innebär ju att vi får dela upp oss mer ang sovtider, för johanna kommer ju att ha sin vanliga dygnsrytm, när hon var alldels nyfödd levde man ju i en bubbla med sov o mattider men det går ju inte på samma sätt.
    låter krasst men det måste ju fungera.
    är så glad att vi nu bor i hus med egen tvättmaskin o egen tomt, när johanan var bebis bodde i vi bostadsrätt utan egen tvättmaskin så nu kan man man varva på ett helt annat sätt....
  • skrattmaja
    mama bean, japp.... så kommer det att bli, så glad att man inte kommer att vara själv om det hela, maken kommer att ha en hel del semester o vi har sagt att funkar det inte när han jobbar så kan ju alltid han ta fl för johanna..vi har dagar kvar nämligen så på ngt sätt kommer det att reda sig!!
    du skrev de sex första månaderna själv tyckte jag att det belv stor skillnad på hur johanna var när hon passarade 2 mån strecket så jag hoppas att det kan bli lite likande nu!!!
    sen glad att det är just o sommar ute skulle nog vara jobbigare att ha en nyfödd o kämpa udenr den mörka perioden, ljuset gör ju att man få rlite mer krafter
  • skrattmaja

mama bean, ja det är ju hur fint som helst.. jag är mkt nyfiken på hur johanan kommer att reagera, hon har ju redan börjat bete sig som en stora syster... inhandlat mysfilt, sett till så att mormor handlat liten pyjamas... klurat ut att bebis behöver en egen säng o att den får stå i hennes rum om det behövs....
    så det känns bra att involvera henne i förberedelser.
    hon tror att det är en lillasyster som kommer i sommar o den ska heta Maria (som hennes docka!!!)

• skrattmaja

blodtrycket antar jag att mama bean syftar till bebek... kan vara bra med järnvärdet också om du nu ändå ska kolla ngt..
    förra grav hade jag huvudvärk i ett antal dagar kontakte bm via mail o hon tyckte att jag skulle komma förbi o kolla blodtryck och järn! (visade sig att järn var på väg ner men blodtrycker var bra!)

• skrattmaja

mama bean, hoppas att du inte misstycker att jag svarade bebek, det är ju svårt att veta när ni ska kika in igen så att säga...
    åh har vunnit fler finfina tradera auktioner idag... nu är det stuvbitar som gäller..
    har ju beställt en bård till bebis rummet fr sandberg kollektinen emma o milton och det finns ju matchande tyg men de är ju så himla dyra... men på tradera fanns det minsann lite stuvar... ska bli kuddar till en fåtrölj som ska användas för amning o sen blir det ju bra till  mys i sängen vid sagostunder...

japp jag har kommit in i en boar-period nu

• skrattmaja

tickolina, bra att de har koll ordentligt! du har ju lite extra att bära på eftersom du har två små liv där inne!!!
    själv mår jag nu mkt bra, men det är ju på att jag har ett lite lugnare tempo... gått på sten istort sett hela dagen idag..så skönt att bara inte göra ngt för en dag!!!

hoppas att det är bra med beek o er andra också så klart!!!

• skrattmaja

smulan, hoppas att det reder ut sig, hur det kan bli så knas, inte roligt att få sådana besked en fredag! Hoppas dock att ni får en bra helg.

bebek, bra att bm tog dig på allvar. att du får komma tillbaka redan i nästa vecka, inte bra om blodtrycket forsätter att stiga!

dagdrömmare, jösses vilka projekt ni har... vi har ju bara ett rum att fixa.. fast vi har ju betat av en hel del det senaste året!

modernamodern, vad bra att det sååg bra ut med glukosen, vad jag har förstått är det inte så roligt att gå ingeom en göukosbelastning!!!!

har varit hos bm idag och det är ju så mysigt att höra hjärtsalehn, allt såg bra ut jag hade tom ökat lite i vikt o magen växer på som den ska så det känns verkligen bra1
    fick en liten väska med reklamprodukter som jag ännu int ehunnit botanisera i fr libero o natusan, tror att vi fick motsvarade även för johanna o de innehöll ju en massa trevligheter!

har även betat av lite saker på babyshoppar listan, skötbädd bestäld och plastad frottélikande inhandlat så det rullar på!!!!

hoppas att ni alla får en trevlig helg och att vädret bli rlite mer vårigt för nu är det ju snöbus igen!!!

• skrattmaja
    mama bean, den boken är underbarr!!!  vi läste och läste i den och tycker att det är synd att det inte finns för fler åldrar....men antar att det blir större o större avvikelser eftersom man unvecklar större o större individer. men vi talar gärna om språng o perioder... man lär sig ju kännetecken för sitt eget barn!
    vi har gett den i prsent till flera familjen som nyss fått barn, varit mkt uppskattat!
  • skrattmaja

bra att ni pratar om frissan, jag måste ju boka klipptid o ev färgning utav fransar!!!
    tack för påminnelsen...

• skrattmaja

lider med er som har ont o inte kan sova, hoppas att ni hittar ngn sovställning som får er at vila, antar att ni redan har provat med kuddar mellanknäna och bakom ryggen???
    själv har jag ju turen att sova hela natten igenom utan toabesök eller att vkana utav bebis, så jag är så glad för varje natt jag kan sova. Förra grav vakande jag mkt mkt tidigt sista veckan och var vaken ett par timmar men det var det ända..

bebek, så fint fixat hår..... själv ska jag bara kapa av håret ett par decimeter eller så..tror inte att det blir ngn färg..känns som det är mkt utgifter nu ändå....

smulan, låter onekligen obehagligt men isntämmer i vad de andra redan har sagt försök att varav ner, bli avslppnad för mig fungerar yoga bad/dusch o avslappningsskiva men alal är vi ju olika.

lakehill, inget allvarligt med sonen hoppas jag?

• skrattmaja
    williamnellyjamie, ursäkta att jag inte svarat på ditt inlägg men jag är mkt osäker på vad hepatos är.
    lider inte av ngt speciellt så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips.
    hoppas verkligen att du hittar ngn som kan hjälpa dig! låter ju mkt lovande att det är ngn på huddinge sjukhus som kan ngt annars får du väl försöak mot ngn neo avdelning kanske om de vet hur man ska vårda dessa barn, googlade lite snabbt och vad jag fattade så är det din lever som är påverkad som ger upphov av ngn form av allergi hos dig? och jag fattade att det kan bli tal om tidigare födelse utav barnet?
    stämmer det?

eftersom du varit in här o frågat så får du gärna berätta hur det går..eller så får jag ta mig i kragen o titta in i den andra junitråden.

ang att det finns fler junitrådar tycker jag inte är så farligt, för jag tycker att det är trevligt att det inte är så otroligt många vilket det tycärr bruykar vara i början vill ju gärna känna att man får lära känna de anra i tråden om än inte irl så via tråden.
    Hoppas att du inte misstycker eller tar illa upp för det är ju absolut inte ritkgit mot dig det blev en slump att jag hamnade i denna junitråd!
  • skrattmaja
    WNJ, hoppas verkligen på att du får bra kontakt och att du kan reda ut vad som gäller, att leva i ovisshet är ju det jobbigaste som finns oavsett vad det gäller, då det handlar om ens barn är det ju än värre tycker jag.

smulan, hoppas att du fick kontakt med förlossningen och att du o magen mår bra!

ang journal så är våra också elektroniksa men jag får utskrift också, hade en papperskopia med mig till förlossning förra gången och jag får utskrift efter vart besök osm jag har i min mapp!
    Numret till förlo0ssning har vi redan i våra telefoner.... jag hade lite onbhagliga drömmar förra gångne och la in det i min mobil o äen makens o de ligger kvar o numret är itne ändrat!!!

bäbis m, inte kul att må illa, som sagt kan det bero på ditt höga tempo? att det är lite mkt hos dig just nu? har du möjlighet att ta det lite lungt en stund? vila eller bra en långsam prommis i vårvädret för att tömma skallen?
  • skrattmaja

tråkigt WJN men det är ju bra att de har koll och uppsikt, förtår ju att de vill vänta in i det längsta att plocka ut lilltjejen, varje dag växer de ju just nu!!!

även jag har ju en udnerbar make och en dotter som buar på dagis en hel del. men visst är det ett annat tempo udner denna grav än den förra pga olika anledningar, johanan är ju inte den enda anledningen.
    men jag har aldirg varit ngn nattuggla utan vill gärna gå o lägga mig gansk atidigt om kvällarna o då fungerar det ganska bra trots att johanan vaknar när hon gör. även vi turas om att ta sovmorgon på helgen, fast jag måste erkänna att jag har fått fler än maken...

• skrattmaja

tärning, vad spännade med namn, själv tycker vi att det är så svårt med killnamn..... vi vet ju inte vem som bor i magen så vi vill ha några förslag av varje..... det hade vi förra gången också, jag tycker att tjejnamn är så mkt lättare men det kanske är för att man är tjej själv... sen vill man ju att det ska fungera med efternamet också...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!