Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jackass skrev 2009-02-08 22:18:32 följande:
    Någon mer än jag som drömmer helt knäppt och inte sover hela nätter?? Jag är i v 23.
    Japp, en här. Jag har såna mardrömmar emellanåt. Och inatt drömde jag att en alkis attackerade mig och han försökte sparka mig i magen så jag försökte döda honom Sen tänkte jag att gör han min bebis illa så ska jag se till så han dör. Beskyddarinstinkten finns visst i drömmen också. Detta är bara en rad av alla konstiga drömmar jag har. Förövrigt har jag sovit väldigt bra sen kissandet lugna ner sig, men nu har jag lite svårt att sova igen.
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-02-08 22:31:47 följande:
    usch >.< asså jag har ju sånna här psykosdrömmar, jag är vaken i medvetandet, men kroppen sover, så min dröm utspelas i mitt sovrum, haft problem med de hela mitt liv, får panik f ör jag inte kan röra mig. och de blir bara värre o värre ibland nu, spec under gravidietetn >.< USCH
    Sånt har jag oxå ibland. Det är jättejobbigt. Man är helt slut när man vaknar och ska upp.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-02-09 09:37:32 följande:
    Svar på #884 åh jag tycker synd om er som kräkts, har knappt mått illa under min graviditet så jag ska väl inte klaga på lite kräksjuka. haha men att det kan vara så olika är ju otroligt.
    Ja verkligen, jag har inte mått illa nåt, (jo två ggr men det är ju ingenting) inte vart det minsta trött, inte haft ont nånstans, knappt växtvärk, jag har alltid, innan jag blev gravid, haft föreställningen om att man på ett eller annat sätt skulle märka, eller verkligen känna sig gravid. Men som sagt, nu har man lärt sig att dt ser så olika ut, även från graviditet till graviditet.

Hoppas du mår bärre nu och att kräksjukan gett med sig!
  • frukarlssonn
    skrattmaja skrev 2009-02-09 13:54:45 följande:
    ngt helt annat, i dag firar maken och jag 5 års-förlovning... tänk att det har gått så lång tid sedan den där eftermiddagen med afternoon tea..... jösses det var så otroligt romantsikt att jag blir alldels tårögd bara jag tänker på det... vi ska ha lite picnic hemma framför brasan efter det att johanna gått o lagt sig idag!!!!
    Va härligt Visst går tiden fort! I maj har jag och sambon vart ihop i tre år, det känns oxå helt otroligt. Känns som igår som vi träffades.
  • frukarlssonn

Och jag ska jobba, på alla hjärtans dag o allt Gråter Men men, så får de bli

• frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-02-09 15:37:14 följande:
    hej längtan, då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =) Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.
    Det är så individuellt de där med när magen blir mer synlig. Ni är inte alls konstiga ni med mindre magar Det kommer.

Konstigt, vissa dagar är bebis jättelugn, känner knappt nåt förutom en buff eller lätt bubbel, och vissa dar, som idag, lever den runt som bara den Inga sparkar eller buffar just nu, men de känns som den slår kullerbyttor och snurrar runt därinne
  • frukarlssonn

Noel och Nova tycker jag är jättefint. Hade själv velat ha Nova, men det ville inte min sambo.

• frukarlssonn

Jaha va bra att det återbildas vatten om det går för tidigt. Jag trodde inte det hann göra det. Det va nån här på fl vars vatten gick i v16, men hon va tvungen att avsluta graviditeten. Var det för att hon va i så tidigt stadium? Hur fort återbildas vattnet om det skulle gå?

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande:
    Hm just nu känns det som om varje vecka som går som en liten seger på något sätt, att ju äldre barnet blir desto större chans att den klarar sig utanför magen. Undrar om den börjar få lite trångt där inne nu? sparkarna är mycket hårdare och ibland kan män känna hur hela barnet vänder sig om. Käns som om den oftast "står" i magen med fötterna på kissblåsan och rumpan utåt. får "puffa"bort den ibland det kan nästan börja göra ont av alla sparkar där. får en spark och det känns nästan som om jag ska kissa på mig, springer på toa... men nej.. då försvann det.. Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart. Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?
    Sen två veckor tillbaka, som jag kände första buffarna, så har de bara blivit starkare o starkare, och idag fick sambon känna tre riktigt starka buffar Men som du beskriver känner jag oxå ibland, att den sparkar mot blåsan, men de gör den ju inte än eftersom h*n är så liten. Men när jag e kissnödig så känner jag liksom sparkarna jag inte skulle känna annars. Och när jag inte känner buffar så känns de som h*n ålar och gör kullerbyttor därinne. I helgen har de vart ganska lugnt, idag har de vart en herrans liv i magen Men vilken underbar känsla Och visst är det skönt ju längre tiden går, för ju större de blir, desto större chans att rädda om h*n skulle få för sig att komma ut för tidigt.
  • frukarlssonn
    Katta86 skrev 2009-02-09 23:34:17 följande:
    Jisses vad ni skriver här inne! Hinner ju inte med! =)Vi var hos BM i fredags och tog prover. Fick även lyssna på hjärtat, så härligt! Även om jag känner mycket buffar så är det ju skönt att höra att det är bra också!Min bebis buffar mycket när jag ligger ner, eller så är det bara då jag känner eftersom jag har moderkakan i framvägg och är ju bara i v. 20.. Iallafall så direkt jag läger handen på magen så blir det stilla.. Hm.. Vill ju känna något utanpå snart!
    Så känner jag också. Buffar när jag ligger ner.

Serena gillar jag
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!